hallo
ik heb een renault master 2001 L2H2
het probleem is
de linker achter rem slijt heel hard
alles is er nieuw opgekomen klauwen leidingen schijven blokken enz
het is alleen de linker kant we zetten er nieuwe blokken op en 5 weken later zijn ze weg
wat kan dit zijn???
bvd
master 2011
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 27 sep 2018 16:15
- Actief als: particulier
Re: master 2011
Problemen met de remservo, beter gezegd de remkrachtverdeler ofwel de remdrukbegrenzer.
In het motorruim rechts bovenaan zit er een ronde doos (zoals een kleine bol Gouda kaas) dat is de remservo, in het midden zit er dan een verdeler, die de remolie naar alle verschillende remmen verdeeld. Van daaruit gaat de remleiding voor achteraan nog door de remdrukbegrenzer, die varieert de remkracht achteraan naargelang de belading (= hoogte van het voertuig boven de wielen).
In dit geval ga ik ervan uit dat er een partikel aan de uitgang zit, de olie kan wel vlot eruit maar heeft problemen bij het terugvloeien.
Daar de olie slechts heel weinig beweegt (het is eerder een drukverschil), blijft dat stukje vuil daar beslist een lange tijd hangen.
Bij het vervangen van de leidingen is het systeem drukloos en het vuiltje dus in de uitgang.
De remmen spoelen is dan de oplossing, bovenaan olie bijvullen en onderaan aan de remklauwen opvangen.
Als dat niet helpt dan moet er wel iets foutlopen in de verdeler, met een manometer kan men ieder remkanaal individueel uitmeten, of de druk stijgt en dan ook weer afloopt.
In het motorruim rechts bovenaan zit er een ronde doos (zoals een kleine bol Gouda kaas) dat is de remservo, in het midden zit er dan een verdeler, die de remolie naar alle verschillende remmen verdeeld. Van daaruit gaat de remleiding voor achteraan nog door de remdrukbegrenzer, die varieert de remkracht achteraan naargelang de belading (= hoogte van het voertuig boven de wielen).
In dit geval ga ik ervan uit dat er een partikel aan de uitgang zit, de olie kan wel vlot eruit maar heeft problemen bij het terugvloeien.
Daar de olie slechts heel weinig beweegt (het is eerder een drukverschil), blijft dat stukje vuil daar beslist een lange tijd hangen.
Bij het vervangen van de leidingen is het systeem drukloos en het vuiltje dus in de uitgang.
De remmen spoelen is dan de oplossing, bovenaan olie bijvullen en onderaan aan de remklauwen opvangen.
Als dat niet helpt dan moet er wel iets foutlopen in de verdeler, met een manometer kan men ieder remkanaal individueel uitmeten, of de druk stijgt en dan ook weer afloopt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 111 Weergaves
-
Laatste bericht door hdqjee
-
- 1 Reacties
- 339 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 127 Weergaves
-
Laatste bericht door Ehs
-
- 6 Reacties
- 440 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 3 Reacties
- 392 Weergaves
-
Laatste bericht door Fendy
-
- 0 Reacties
- 46 Weergaves
-
Laatste bericht door mvc
-
- 3 Reacties
- 232 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic