Megane 205tce problemen

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
jenske250
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2019 11:40
Actief als: particulier

Megane 205tce problemen

Bericht door jenske250 »

Hallo.
Ik ben nieuwe hier ik rij in een megane iv gt 205tce.
En ik heb er alleen maar problemen mee.

Automaat bak: vanaf 5000km begon er een raar geluid te komen bij 3000toeren garage gegaan en dachten tot het de verstelbare nokkenas was dit vervangen nog steeds het geluid. Na 2 weken nog eens terug gegaan voor het geluid toen dachten ze de ketting die ook vervangen nog steeds het zelfde. Nu vinden ze na 65000 km tot de versnellings bak gaar is en ik krijg er geen garantie op de bak i.v.b met mijn rijstijl ben een sportieve rijder. En een nieuwe bak kost 7000euro en dan nog eens de werkuren +- zit ik tegen de 9000 euro zei de renault garage. Mijn vraag is kunnen ze de garantie afpakken omdat ik een sportieve rijstijl heb.

En heb ook veel foutmeldingen(controleer helling start hulp, controleer airbags, controleer parkeerrem controleer 4control,enzovoort) en renault leest de auto uit verwijderd de foutmeldingen en het is weer even goed. Na aantal keren bellen naar renault hoofdkantoor krijg ik alleen maar te horen sorry voor het ongemak wanneer u de auto binnen brengt bij de garage word het probleem opgelost wie kan mij helpen ben einde raad ik weet niet meer wat ik moet aanvangen met de gt

Mvg jens
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Megane 205tce problemen

Bericht door mechanic »

Sportieve rijstijl is geen rede om de fabrieksgarantie te weigeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Megane 205tce problemen

Bericht door A110 »

Zoals mechanic ook al schrijft. Dat kunnen ze niet weigeren. En je hebt het toch al vroeg genoeg aangegeven. Poot stijf houden en anders rechtsbijstand inschakelen.
Ik zou de auto eens bij een andere dealer gaan brengen.

En trouwens, daar moet zo'n auto (automaat) toch voor gemaakt zijn om sportief te rijden in een 205 GT.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Megane 205tce problemen

Bericht door adinsx »

Ik rij ook lekker sportief met mijn 2018 GT205 Estate. Natuurlijk niet constant trappen, maar als ie warm is moet ie ook leveren. Sportstand, EDC op manueel en flipperen maar. Vooral heerlijk over dijkwegen, of de Posbank. En inderdaad, daar moet ie tegen kunnen.

Die storingen die je krijgt lijken me op verschillende oorzaken te zitten. Hill-assist heeft te maken met de parkeerrem, daar zijn wat dingen van bekend.

Van wanneer is je GT? DE eerste serie (begin 2016) kenden wel wat issues, waaronder ook een te warm wordende EDC en snellere slijtage. Een dealer hoort dit gewoon netjes op te lossen, en je mag toch zeker een flink deel coulance verwachten.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
jenske250
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2019 11:40
Actief als: particulier

Re: Megane 205tce problemen

Bericht door jenske250 »

Bedankt voor de reacties de megane is van bouwjaar 2017 en ik ben al bij 6 verschillende dealers geweest en altijd zeggen ze tot het aan mijn rijstijl ligt maar ik heb een verbuik van 7,9op 100km dus rijstijl zou het eigelijk niet kunnen zijn als het volgens de normen 6,7 is af en toe geef ik wel eens gas maar dan ook serieus gas en ik doe van maandag tot vrijdag alleen maar snellweg en 8 km stad en alleen in het weekend doe ik wat vanalles rond rijden met andere renault rijders enzo uitstapje Ardennen enzo maar dit is al de 3de auto op 4jaar tijd en alleemaal van die problemen na de 2de clio dacht ik pak de megane gt omdat de rs er nog niet was maar weer het zelvde en verkopen maak ik veel te veel verlies op de gt koste 32000 en krijg er nog maar 12000 voor terug schandalig gewoon maar toch al bedankt voor de reacties

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
jenske250
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2019 11:40
Actief als: particulier

Re: Megane 205tce problemen

Bericht door jenske250 »

En gisteren ook koelings problemen gehad opeens 100 graden direct gestopt en renault gebeld ik moest de auto laten afkoelen met de verwarming op het hoogste standje en heel voorzichtig het dopje van het koelvloeistof opendraaien en na het 2,5 uur langs de weg staan wachten eindelijk afgekoelt en terug naar huis gereden zonder problemen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Megane 205tce problemen

Bericht door adinsx »

Heeft de auto een verleden? Mijn gemiddelde verbruik is 9,6 L/100 haha. Maar wel veelal korte stukjes (woon-werk is 25 km enkele reis), en lekker sportief dus. Zeker niet aso, maar wel vlot optrekken, sportief op en afrit pakken, etc. Mijn GT geeft werkelijk geen krimp.

Langere tijd sportief rijden, bijvoorbeeld Ardennen / Eifel nog niet gedaan, maar wel 100+ km achter elkaar 200+ aangehouden. Al belast je dan de bak natuurlijk niet of nauwelijks.
Is je bandenslijtage ook normaal? Of heb je ze met 12000 km kaal. Je gemiddeld verbruik is natuurlijk relatief laag door lange snelweg stukken.

Ik zou toch Renault NL er op inzetten.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
jenske250
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2019 11:40
Actief als: particulier

Re: Megane 205tce problemen

Bericht door jenske250 »

Ja banden zijn na 12000 versleten remmen gaan redelijk snel slijten en ja de auto heeft veel problemen gehad ze proberen het telkens te maken maar niet altijd word he gemaakt omdat ze het niet vinden en ik zelf ven van België dus renault nl is niet echt een optie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht