megane 3 koplamp en drl lek / slechte kit

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
djeffoo
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 okt 2017 22:45
Actief als: particulier

megane 3 koplamp en drl lek / slechte kit

Bericht door djeffoo »

Hallo,

Sinds augustus ben ik (jeffrey) troste eigenaar van een renault megane III gt. Ik heb echter een vraag over de verlichting. Het valt mij namelijk op dat in bij beide koplampen als ook in beide led dagrijlichten vocht zit. Dit lijkt mij duidelijk wijzend op het gebruik van een slechte afdichtingskit, en vervanging zou qua onderdelen alleen al 2 X 200,- en 2 x 100,- gaan kosten, met nog eens E 150 montagekosten voor het los halen van de bumper. De auto is van 2012 dus ergens vind ik het erg bijzonder dat dit probleem zich al binnen 6 jaar voordoet.

Omdat ik niet weet hoeveel coulance Renault hier voor heeft en ik er bij voorbaat maar van uit ga dat dat geen is ben ik aan het kijken om dit zelf te doen. Beide koplampen zijn zo los en ik las al ergens dat bij opwarming in een oven op 60 graden de oude kit los laat. inmiddels is aan de binnenzijde van de beglazing ook al een donkere vlek te zien wegens ingebrand vocht. Het plan is dit zo ver mogelijk schoon maken en e.v.t. met schuren (van klein naar watervast miniscuul schuurpapier) dit weer helder te krijgen. Wellicht ook nog een laag blanke hittebestendige lak erover, maar eerst zien hoever het weet netjes te krijgen is.

Het tweede zijn de dagrijleds. De linker heeft inmiddels kuren waarbij hij het meestal niet, doch soms nog wel doet. Deze is hoop is dus nog te redden. De grootste uitdaging is echter de bumper er af.....

Heeft iemand hier al ervaring mee? met de bumper zogezegd, en anders wellicht met hetzelfde probleem? Is het en bekend iets en hoort dit bij de "leeftijd" van de auto of zou dit gewoon niet moeten kunnen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mr Q210 22kw 2013 & Mrs R110 41kw 2019 (net nieuw).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Harmen1993
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 jul 2015 19:55
Actief als: particulier

Re: megane 3 koplamp en drl lek / slechte kit

Bericht door Harmen1993 »

Die rubbertjes willen nog wel eens lekken, heb ik bij mijn derde remlicht ook gehad. Toen lekte het in de kofferbak, Die is onder garantie vervangen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: megane 3 koplamp en drl lek / slechte kit

Bericht door mechanic »

Het hoort uiteraard niet, toen dit model net uitkwam zag je dit vrij veel. Werd onder garantie vervangen,echter door dezelfde onderdelen als in de fabriek dus kwam het ook wel weer eens terug.
Best dan ook de naden voor montage nog eens goed afkitten.
Een klein beetje condens valt onder 'acceptabel',ook volgens de importeur. Dit is geen klein beetje meer..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht