Megane III schakelt harkerig

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie

Topic author
vinz3nt
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 06 okt 2015 19:55
Actief als: particulier

Megane III schakelt harkerig

Bericht door vinz3nt »

Megane Break :
2009 :
1.5 DCi 90 pk :

Hallo,

Ik heb momenteel een Megane III van de eerste generatie in gebruik van mijn werk totdat ik een nieuwe auto krijg, hopelijk binnenkort.
Deze heeft 221.000 km gelopen en rijdt vooralsnog prima. Het enige is dat de versnellingsbak erg harkerig schakelt. Bij zowat elke versnelling voelt het alsof je de pook langs allemaal obstakels moet trekken. Je moet dus met wat beleid schakelen, als ik dat doe dan kan het ermee door. Moet je echter eens snel terugschakelen of even snel willen doortrekken, vergeet het maar, de versnellingsbak werkt je dan zo tegen, dat gaat gewoon niet lekker.
Nu hoor ik nooit iets kraken of zo en op zich merk ik ook niks geks in de aandrijflijn. Ik krijg het gevoel dat er iets in het schakelmechanisme niet helemaal lekker loopt. Ik ben niet bekend met de constructie van de het schakelmechanisme maar ik heb het gevoel dat de versnellingspook niet direct met de motor is verbonden omdat ik ook helemaal geen trillingen voel in de pook van de motor of beweging in de pook als je in de versnelling het gas loslaat (normaal voel je dan een beetje het kantelen van de motor in de pook, die beweegt dan wat).

Zou het daarin kunnen zitten? Ik weet niet of de auto hiervoor is nagekeken, dat weet niemand bij ons op de zaak helaas.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jun 2025 16:31
Actief als: particulier

Re: Megane III schakelt harkerig

Bericht door mechanic »

Bij de 5bak is dit enigsinds normaal. Schakelt via schakelkabels. Vertrouw je het niet, dan ff langs garage.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut