Megane start niet meer

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Bigf00t
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 sep 2008 17:27
Actief als: particulier
Locatie: Den Bosch

Megane start niet meer

Bericht door Bigf00t »

Hallo,

Mijn auto had al eerder wat startproblemen, nu doet hij helaas helemaal niets meer.

Ik zal hieronder het probleem zo duidelijk mogelijk proberen te omschrijven:
- Bij starten slaat motor niet aan, het display knippert ook (lijkt alsof de accu het zwaar heeft/leeg is).

- Na 5 min. wachten en opnieuw proberen deed hij het normaal gesproken vaak weer. Tellers waren dan meestal wel gereset.

- De tekst 'wielsensor' defect is al diverse keren voorbij gekomen, maar wanneer de motor wel start is hier geen melding meer van.

- Bij aansluiten van startkabels blijft het probleem hetzelfde, accu lijkt dus niet leeg te zijn.

In een vorig topic had iemand iets gepost over de vliegwielsensor.

Iemand die dit probleem herkent?

Vrij lastig zo aangezien ik ook niet naar een garage kan rijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

dexter
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 sep 2008 21:58
Actief als: particulier
Locatie: Fryslan

Bericht door dexter »

Lijkt me hgandig dat je idd naar de dealer gaat en daar laat uitlezen.

Je kunt stekker van de vliegwiel sensor los halen en dan er erweer op zetten moet het weer werken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Bigf00t
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 sep 2008 17:27
Actief als: particulier
Locatie: Den Bosch

Bericht door Bigf00t »

Ja moet idd snel uitgelezen en opgelost worden.

Nu staat 'ie gelukkig voor de deur, maar wanneer ik aan de andere kant van NL sta toch vrij lastig.

Zou je kunnen omschrijven waar de stekker van deze sensor ongeveer zit? Dan ga ik dat eens proberen (als hij weer start kan ik deze week nog naar een garage rijden).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16024
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Bericht door mechanic »

Als er diverse foutmeldingen verschijnen, lijkt het me niet meer dat het een vliegwielsensor is.
Als de accu leeg/bijna leeg is, verschijnen er altijd foutmeldingen op het display, maarja als overstarten ook al niet helpt.
Je startmotor draait dus wel normaal rond?

De sensor zit net boven de versnellingsbak tegen de motor geschroeft met 2 bouten. Ook zit er een stekker aan.
Deze sensor + stekker even losnemen, en reinigen met wd40 oid. Daarna kan je het nog eens proberen. Maar ik gok aan de hand van je klachten dat er nu toch iets anders aan de hand is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Bigf00t
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 sep 2008 17:27
Actief als: particulier
Locatie: Den Bosch

Bericht door Bigf00t »

Tnx voor de uitgebreide reacties.

Auto is vandaag door het autobedrijf opgehaald en is voorzien van een nieuwe accu. Ik had in principe geen garantie maar dit is kostenloos vervangen.

Probleem leek opgelost (zonder problemen gestart en +/- 15 km naar huis gereden). Later deze avond helaas weer hetzelfde probleem. Accu lijkt nu wel veel meer power te hebben, dus deze was voorheen waarschijnlijk wel slecht.

Gezien de reacties over de vliegwielsensor krijg ik toch sterk het vermoeden dat het hier aan ligt.

Overdag ivm werk erg weinig tijd om weer naar het bedrijf terug te gaan, dus ik kijk liever zelf even. Ik heb alleen geen idee of ik wel goed zit qua zoeken, dus daarom even een fototje:

AfbeeldingAfbeelding

Busje WD40 is al geregeld, nu alleen nog even de goede sensor vinden :)

Onderste ding lijkt me temperatuursensor? En is de bovenste de goede? Of zit ik nu helemaal fout :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16024
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Bericht door mechanic »

helaas, je zit er een flink stuk naast! :lol:
heb hier even een linkje: http://scenic.spronk.us/images/BDP%20sensor%20.JPG
als je voor de auto staat, heb je aan de rechterkant de v'bak die aan je motor zit. daar boven op de v'bak zie je deze sensor, succes! :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Bigf00t
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 sep 2008 17:27
Actief als: particulier
Locatie: Den Bosch

Bericht door Bigf00t »

Gelukkig zitten er op dit forum enkele Renault kenners, waardoor ik al veel geleerd heb en fouten heb voorkomen :wink:

Mijn auto deed het inmiddels alweer enkele dagen goed. Sensor toch schoongemaakt en hij startte telkens direct.

Helaas was dit van korte duur want vandaag was het helaas weer raak.. Met geen mogelijkheid te starten. Aankomende week laat ik hem dus even uitlezen en evt. de vliegwielsensor vervangen.

Ik ben redelijk technisch dus de simpele dingen kan ik vaak zelf oplossen. Maar ik ben geen automonteur dus in dit geval laat ik toch maar even de experts rommelen :)

Ik houd jullie op de hoogte :Yes:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Doef71
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2020 13:01
Actief als: particulier

Re: Megane start niet meer

Bericht door Doef71 »

Beste,
Ik zit met het volgende probleem. Mijn wagen werkte perfect tot hij 2 maand geeft stil gestaan met resultaat batterij leeg (compleet) Ik dacht geen probleem opladen die handel was trouwens een nieuwe batterij dus opladen geen enkel probleem. Nu alles werkt tot mijn cv toe maar het rode lampje van de startonderbreker brand niet meer tot resultaat kan niet meer starten. Heb dit nogal gehad was gevroren buiten en bak1 was bak2 (heb maar één sleutel) geworden geen probleem in de garage code ingegeven 2 minuten werk en alles werkt terug (moet wel zeggen dan ging de cv ook niet meer en die doet het nu wel nog) nu proberen ze dit terug te doen maar hij neemt de code niet aan wat zou hier de oorzaak kunnen zijn? graag een reactie alle hulp is welkom.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht