Mijn 'nieuwe' Renault Scenic 2.0 RT

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
mk-scenic
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2008
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Mijn 'nieuwe' Renault Scenic 2.0 RT

Bericht door mk-scenic »

Ik was enkele weken geleden van plan een Renault Mégane Scenic te gaan kopen omdat mijn auto toch wat aan de kleine kant begint te raken.

Nu ging mijn voorkeur geruime tijd uit naar een Renault Scenic, bij deze ook gevonden.

Nu ben ik zelf geen ervaren koper van tweedehands auto's, en heb op autoweek.nl wat vragen gesteld met verzoek wat aandachtspunten op te sommen waar ik mogelijk op moet gaan letten bij de bezichtiging.
Ik had het voornamelijk over motorische (mogelijk visueel waarneembare) dingen, de rare geluiden kon ik er zelf wel uit herkennen. Ook met oog op de versnellingsbak, uitlaat, aandrijfas etc. etc.

Na bezichtiging en wat goede tips heb ik de auto een weekje terug tóch gekocht, mede door de mooie inruilprijs van mijn ex-auto en de staat waarin de renault verkeert geen slecht koop, dacht ik zo.

De auto (bwjr 1997) is dealeronderhouden geweest tot +- 180.000, inclusief bewijsjes etc. Bij 180.000 in bezit van verkopers gekomen, maar wegens 2 auto's té veel van het goede.
Ben zeer over de auto te spreken, trekt lekker weg die 2.0 ltr, en gelukkig niet al te 'zuipend' zo met de eerste test (8L op 100KM)

Goed, morgen ga ik wat dingen aanschaffen die ik altijd laat vervangen bij aanschaf van een 2de hands auto; distributieriem, waterpomp, thermostaat, bougies, spanrol, vsnaar (of hoe dat ook heet), remblokken/schijven en filters etc.
Gisteren al mooi al het roest weggehaald met roestomzetters en heel wat lak, echt mooi geworden als je het mij vraagt.

Wat vraagjes hierbij (als jullie zo vriendelijk willen zijn):

- Ik wil graag weten hoe ik eigenlijk kan zien, mocht ik nou bijv te besluiten volgende week op vakantie te gaan, of de koppakking nog in goede staat is? En hoe kan ik zien of het vervangen moet werden. Wil niet, zoals met mijn ex-auto, voor verassingen komen te staan.

- Ik krijg sinds gisteren een lampje, te zien in het dashboard, zie ook het symbool uit het Boekje:

Afbeelding

Is dit een ernstig iets? Ik krijg het niet constant, en laat zoals in het boekje staat ook 2 minuten mijn motor stationair draaien en/of uitzetten.

- Onder mijn auto zit 1 kromme velg, kan ik deze makkelijk laten rechtmaken? Wegens een minimale kans dezelfde velg 2de hands te vinden, wil ik het zo doen.








Foto van mijn auto:
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

meeder
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 dec 2007
Laatste bezoek: 19 jul 2010 21:26

Re: Mijn 'nieuwe' Renault Scenic 2.0 RT

Bericht door meeder »

mk-scenic schreef: - Onder mijn auto zit 1 kromme velg, kan ik deze makkelijk laten rechtmaken? Wegens een minimale kans dezelfde velg 2de hands te vinden, wil ik het zo doen.
Velgen richten kan, echter het is een arbeidsintensief proces. Het is alleen aan te raden op goede kwaliteit wielen (vanwege de kosten en de constructie).
Informeer eens bij een bandenservicebedrijf welke velgen kunnen richten, ik weet er één die daar speciale apparatuur voor heeft. Het is een proces dat werkt door zeer plaatselijke verhitting.
Profile Tyrecenter Vermeulen in Eibergen kan dit onder andere doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

martmarbus
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 273
Lid geworden op: 12 apr 2005
Laatste bezoek: 24 aug 2020 11:55
Actief als: particulier
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door martmarbus »

Te hoge olie temperatuur duidt op te weinig koeling.
Olie checken, water checken.
Kijk ook of er geen zg. zeep in het kleppendeksel en het carter afvoergassen gedeelte zit.

Let eens op de peilstok en kijk of daar iets van verzeping aan zit.
Ook in je koelwater reservoir kan iets van vettigheid zitten.
Dat alles kan een lekke koppakking zijn
Maar het kan ook heel goedkope olie zijn.
Als je toch boel ververst en vernieuwt, neem dan een goede olie van een goed merk.
En geen dunne, want na 180.000 kilometer, is een dikkere olie wel aan te raden.

Mart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht