Motor K9K A7 distributie

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie

Topic author
de mon
lid
lid
Actief als: particulier

Motor K9K A7 distributie

Bericht door de mon »

--- Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting ---Kangoo KC 15 DCI 2005
Gisteren toevallig een youtube filmpje gezien over K9K, een spieloos krukastandwiel en een afstelpen dat tegen de krukaswang rust voor het OT punt ervan. Met schroedraad en lengte erbij vermeld. Wat is me dat!
Het nokkenastandwiel is ook spieloos(afblijven).
Vandaag gestart met de D riem, boor in dat gat naast de peilstok onderaan. Maar is niet zoals een F8Q motor, gestopt.
Het merkteken op het kleppendeksel heb ik nu gezet met dat van de nokkenas. Omdat ik niet die pen bezit heb ik het vliegwiel zelf gemerkt met een vast punt bovenaan. Doet dat nog zo iemand op die manier?
Onderaan had ik ook al een verfstreepje gezien op de starterkrans dus iemand zal het ook zo al gedaan hebben.
Die motor in het filmpje was wel met massavliegwiel dus zullen er wel verschillende K9K modellen zijn.
Voorts heb ik pakkingen en oil seal besteld voor de Dephi I pomp, die maakt altijd lucht. Nog zo'n verhaal die de schottenpomp eruit gooien en een pomp in de tank steken. Een paar aanpassing en klaar. Enkel als je vijlsel tegenkomt dan moet je boel kuisen, komt ook van die schottenpomp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco

Re: Motor K9K A7 distributie

Bericht door mechanic »

Beter investeren voor aantal tientjes in het juiste gereedschap en de riemwissel volgens voorschrift uitvoeren! Zowel krukas als nokkenas blokkeren, waarvan de krukas inderdaad tégen de pin aandraait en dus feitelijk niet echt geblokkeerd is.

De dieselpomp hoef je niet blokkeren,.

Op.een nieuwe riem staan 3 streepjes, voor krukas/nokkenas/dieselpomp, kan vrijwel niet fout.
Heb je er een met 3 boutjes in nokkenastandwiel? Dan dus de stift erin, 3 boutjes los, zorgen dat merkteken overeenkomt, riem spannen en boutjes weer vast. Moeten niet tegen eindaanslag zitten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
de mon
lid
lid

Re: Motor K9K A7 distributie

Bericht door de mon »

Krukastandwiel is idd spieloos. Links en rechts vind ik de how to. De pennen zal ik wel kopen maar m'n verfstreep op voorhand geplaatst is even correc…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 14 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken