Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Hallo,
onze grand scenic 1.5dci 106PK heeft een zeer vervelende rammel bij achteruit rijden.
Baksteun is ok,maar de steun aan distributie is duidelijk doorgezakt.
Het is deze : SASIC 2704007
Mijn vraag nu: op de steun die in de auto zit ,is bovenop...
Vandaag bij de dealer geweest om mijn airco te laten nakijken. Tijdens de proefrit attendeerde de monteur mij op het feit dat er speling komt op een reactiestang van de motor.
Nu ben ik online aan het kijken, maar kom ik op stabilisatorstangen uit....
ik heb sinds een tijdje last van een vreemd brommend geluid rechtsachter in de auto. Dit geluid doet zich direct voor na het starten. Ik rijd op lpg. Na het wegrijden blijft dit geluid aanwezig. Na enige tijd schakelt het systeem over op...
Mijn 1.6 16v rijdt nog steeds probleemloos. Enige wat mij al langer opvalt is het starten. Normaal rijden we op LPG, maar starten doet ie automatisch op benzine.Als de benzinetank vol zit slaat ie vrij eenvoudig aan. Hoe leger de benzinetank komt,...
Wie weet waar dit probleem zit: mijn renault scenic, bouwjaar 2005, stottert en hapert als deze net niet moet trekken.
Bij bochten naar links of rechts lijkt het wel een bronco( jong wild paard). In de garage gaf men aan dat de bougies en bobines...
Even een vraagje aan mensen die meer van Renaults (en Scenics in het bijzonder) weten.
Mijn auto start lastig als het buiten kouder is dan 10 graden. Na een keer stevig gas geven gaat het vaak goed.
Nu lijkt het erop dat er e.e.a....
Betreft Grand Scenic 2005 1.9D 115PK
Hallo, Er komt olie uit mijn afslagklep/smoorklep, Ik denk dat enkel te vervangen is. Weet er iemand waar ik deze kan vinden? Deze klep gaat toe als de motor stil gelegd wordt. Zit in de aanzuig van de turbo.
mijn wagen stottert sinds een paar weken bij het optrekken uit eerste en tweede versnelling;
Ook merk ik dat de wagen heel slecht optrekt, tenzij ik boven de 2500 toeren blijf (en dan nog is het niet denderend).
Ik kocht deze wagen...
Ik heb een scenic uit 2006 en deze start niet meer. eerst startte ie nog wel als ie koud was maar als je hem 10min liet staan nadat ie warm was startte hij niet meer. Nu start de auto ook niet meer als ie koud is. na 20x starten blijft de motor...
Hoor de laatste tijd de uitlaat harder, of het allemaal wat rauwer/harder klinkt.
Ook hoor je hem soms ploppen/sputteren bij gas los laten, alsof hij valse lucht trekt.
Bij zware belading hoor je het nog beter.
Klinkt net een beetje of je een...
Hallo,
sedert enkele maanden ruik ik diesel als ik langs de scenic passeer.
Vandaag al even gekeken ,dieselpomp en omgeving staat wat zweterig,maar is olie lijkt me.
Achterzijde motor,zeg maar bijna onder de egr ,bovenop de versnellingsbak,in die...
Al ruim drie jaar ben ik in het bezit van een Scenic II met 1.6 16v benzinemotor uit 2008. Tot dusver rijdt het nog altijd als een zonnetje. De laatste 2 maanden heb ik echter last van een vreemd geluid uit de motor. Ik kan niet...
Ik krijg nu de melding Emissiesysteem controleren. Ik kreeg deze melding een aantal maanden geleden ook al en toen liep mijn motor op 3 cylinders . Ik heb toen maar 1 defecte penbobine vervangen en probleem opgelost . Nu heb ik het weer .
Nu de...
Ik zit met een probleem ik krijg de melding emissiesysteem controleren.
Dit gebeurt mij alleen met een warme motor en als ik stil sta, ga ik weer rijden dan verdwijnt deze tot ik weer moet stoppen voor een stoplicht.
De eerst keer laten...
Ik heb pas een Renault Scenic II uit 2005 gekocht. Echter heeft deze nu een aantal problemen:
Bij een koude start stottert de motor zo erg dat het wel een botsauto lijkt. Na een 600-800m begint het minder te worden en zodra het blok...
Graag jullie hulp. Mijn Renault Scenic maakt een ratelend geluid bij het starten. Ik dacht zelf aan de startmotor, maar het kan ook het nokkenastandwiel zijn. Wie het weet (hoort) mag het zeggen:
Ik heb een Renault Scenic 1.9 Dci van 2005. Nu vraag ik mij af of deze hydraulische kleppen heeft of niet. Heb ondertussen 240.000 kilometer op de teller en als ze wel gesteld moeten worden leek het mij wel een verstandig tijdstip....
Betreft Renault Grand Scenic 2008 2.0 16V met eurogas gas installatie.
Km stand 25000 km
Tijdens een een lange rit lijkt de auto gas en benzine te verbruiken.
Op een gegeven moment geeft de auto aan dat de benzine reserve wordt aangesproken.
De...
Hallo.ik heb sinds paar daggen dt auto slecht start.happert stotterd ruik naar benzine en ik hoor brommend geluid bij tank.op gas rijdt die super.heb alles nagekeken .weet geen op lossing .vandag gestart reed die goed op benzine daarna begon die...
Ik heb sinds kort een Scenic uit 2003 met 141dkm, toen ik daar vanmorgen mee weg wilde, kreeg ik opeens de melding dat ik hem in zijn vrij moest zetten. Kreeg een emissie melding in beeld en vervolgens begon deze auto te trillen. Gelukkig...
Na het vochtige weer van vanacht trok mijn motor heel schokkend op en hield de motor in bij het optrekken in 1e versnelling. Alle andere versnellingen ging het prima.
Normaliter nergens last van, dit weekend 500km probleemloos gereden.
Ik wil de motorsteun vervangen,degene aan de bijrijderskant.
Ik neem aan dat het de rechtse is, ik zie verschillende prijzen staan van 112 euro tot 40 euro.
Zit er nu veel kwaliteitsverschil tussen deze merken en kan ik voor de goedkoopste gaan?
En...
Mijn Scenic 1.5 Dci uit 2007 met ca. 300.000 km komt niet door de APK volgens de garage. De reden is volgens de garage dat de gloeibougies vervangen moeten worden omdat hij niet meer door de milieu-eisen komt.
Volgens de garage kost dat € 1.200, als...
Een tijdje terug hoorde ik een geluid zodra de motor gestart had,het was alsof de ventilator op z'n max stond te blazen.
Dit geluid ging nadat de motor warm was meestal weer weg.
Toen heb ik me hier op het forum aangemeld om de oorzaak te...
ik ga binnenkort de olie en filters vervangen van mijn scenic 2006 1.5dci met 105pk.
Heeft die een roetfilter?Staat dit in de onderhoudsboek vermeld ,de motorcode ook?
Welke olie neem ik?
Shell Helix Ultra 5W40 API SN/CF acea A3/B3 A3/B4 RN0700...
Net weer lpg getankt en uitgerekend dat ik 1 op8 rij.Is dit normaal of kan het nog zuiniger??
Heb een gs 2007 2liter automaat met 53,liter lpg tank. Rij voornamelijk snelweg en op de cruise ontrol.
Ik heb een een 2.0 V16 Gran Scenic benzine. Rijdt verder prima. Echter als de Benzine motor loopt, lijkt deze meer op een dieselmotor ipv benzine. Hierdoor vrij horige motor voor een benzine.
Iemand enige suggestie waar dit aan zou kunnen...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum