Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Model/uitvoering :Scenic fase II
Bouwjaar :2005
Brandstof :benzine
Beste ,
Sedert geruime tijd problemen bij koud starten 's ochtends (wagen staat binnen) na drukken startknop maakt
misschien de alternator (precies een onderdeel dat de motor in...
-
Onderstaand probleem heb ik ook met mijn renault scenic II bj 2004 2,0 16v. op LPG IK ben dus op zoek naar het betrokken zekeringskastje en zekering om het eruit te halen maar bij dit model zit er geen zekeringskastje onder de passagiersstoel
maar...
Een aantal weken geleden is de distributieriem vervangen van mijn Scenic.
Bij terugkomst thuis de auto nog even verzetten en toen startte de auto niet.
(Dit gaat dus met de elektronische knop op het...
Start niet, melding op display: Inspuiting defect . Start wel met hulpaccu & start kabels. Nieuwe accu geeft na 1 week hetzelfde probleem.
Dynamo gecontroleerd: laad...
Ten eerste ben ik vreselijk a-technisch. Het is mij waarschijnlijk gelukt om bij het vervangen van mijn koplampen mijn gaskabel bij de motor losgetrokken te hebben. Mijn vriendin wilde wegrijden en de auto gaf gelijk vol gas. Na het...
Goede dag ben nieuw hier op het forum heb sinds zeven weken een renault scenic 2.0 16v bj 2004 ben in deze zeven weken al drie keer terug geweest met div klachten meesten worden op gelost onder garantie.Maar het probleem waar ik mee zit als de auto...
hoi
als ik mijn auto start krijg ik inspuiting controlleren
is hem een beetje warm en start op nieuw is het weg
wat kan daar de oorzaak van zijn
mvg ronny
Ik rij een Scenic uit 2007, en er staat volgens de aangeraden onderhoudsplanning nogal wat op de lijst voor komende beurt. Mijn dealer heeft een offerte opgesteld, die ziet er als volgt uit:
Kan iemand me de volgorde van de cylinders doorgeven als je voor de auto staat? Ik heb mijn bougies al vervangen en de volgende stap lijkt me de bobine van...
Waar zitten de bougies bij mijn scenic 2006? Moet ze vervangen. Ook moet ik het pollenfilter vervangen, waar zit die? Heb al een nieuw filter van de garage gekregen en wil deze erzelf inzetten
Sinds een paar dagen houd de motor van de auto in. Zowel koud als warm. Het duurt een eeuwigheid voor ik de snelweg op kan komen. Als ik eenmaal de cruisecontrole aanzet op bijv....
Waar doe ik het beste aan, een scenic 1.9dci uit 2004 met 214000km op teller priv lux voor 3000 euro of een scenic 2.0 V16 met LPG met 217000km op de teller voor 3500 euro? Heb berekend dat als ik 2500 km per maand rij de LPG met huidige...
Ik heb een blijvend probleem met mijn grandscenic 2.0 16v uit 2008.
Een jaar geleden is er een klepveer gebroken. Sindsdien loopt de motor stationair niet soepel, bij gelijkmatig optrekken schokt de auto en soms houdt de motor in, met name in de...
Mijn verhaal:Verleden jaar krijg ik problemen met olieverbruik va de wagen.Na een trip naar frankrijk krijg ik motorpech...turbo stuk.Alles word hersteld door een...
Na zéér veel informatie vanaf dit forum te hebben geplukt hebben wij verleden week onze Grand Scenic 2.0 dCi automaat Tech-line uit 2007 opgehaald. Wat een auto is dat zeg ! We hebben ook proefgereden met de 2.0 16v automaat, maar die is erg nerveus...
Hallo allen.
Ik ben nieuw op dit forum en zit met een brandende vraag.
Onderweg op vakantie naar duitsland begon het oranje service lampje te branden, een oranje lampje van de motor en gaf deze aan dat het emissiesystee gecontroleerd moest worden....
Onze Scenic moet komende september naar de keuring en gelijk, na 2 jaar, een grote beurt. We zijn op vakantie gegaan met de melding op het dashboard olie binnenkort verversen . Na...
Weet niet of hier iemand in thuis is, maar heb een vraag over het uitwisselen van mijn motorblok.
Aangezien ik mijn auto toch helemaal op wil rijden wil ik het blok wisselen voor iets snellers.
Daarbij loop ik al 2 jaar met de...
Sinds kort heb ik een irritant probleempje met mijn Renault Scenic 1.5 2005. Indien de airco aanstaat voelt het alsof de auto een heel klein beetje inhoudt/schokt. Snelheid valt niet terug, zie ook het aantal toeren niet afnemen, maar je merkt/voelt...
Telkens als de auto (na een stukje rijden 2km) stationair loopt of als ik hem uitzet ruik ik een vreselijke verbrande plastic stank bij mijn auto vandaan komen. Weet iemand waar dit door komt?? Tevens merk ik ook dat de temeratuurmeter in de auto...
Wij hebben een probleem welke zich kenmerkt in acceleratieproblemen. De auto houdt willekeurig in en stottert. Het is vooral als je vanuit de 1 in stilstand...
Hallo,
ik merkte een tikkend geluid onder de motorkap.Reden: de lagerschalen en nokkenas van een zuiger ingelopen.
Ik heb op de afbraak een gebruikte...
ik heb een nieuwe egr laten zetten na twee keer te resetten geeft hij mij die fout weer
wat kan ik er tegen doen ?
heb produkt in gedaan voor egr te reinigen
zou dat kunnen helpen ?
Ik heb de motor van mijn grand scenic (1.9 dci 120pk) uit 2004 vervangen ondat de lager van de drijfstang eruit lag.
De motor, koppeling, versnellingsbak en bedrading zijn weer gemonteerd.
Alleen weet ik niet precies hoe het verloop van de...
Ik rij lekker rustig op de provinciale weg, ben net op kruissnelheid gekomen, komt er een enorme dreun die de GS even flink doet schudden. Hierna is vervolgens de automaat in de noodloop gegaan en gaan alle...
Net geinformeerd naar startmotor vervangen van onze Grand Dame kosten 330 Euro inclusief ruil-startmotor.
Is dit een goede prijs of kan dit goedkoper en/of zelf.
Nadat ik de motor gereviseerd had en alles terug heb geplaatst, bleef er 1 onderdeel over.
20669.jpg
De auto lekt nu olie.
Heeft iemand enig idee waar dit vandaan komt?
betr. Renault Scenic 1.9 dCI, 240.000 km, bouwjaar 2004.
Melding inspuiting controleren komt steeds weer terug.
EGR klep met stekker vervangen door de garage, ze hebben de melding al 3 keer gereset maar na ca 3km komt de melding weer terug. De...
SInds een tijdje heb ik last van een haperende EGR-klep. Auto houdt in en reageert niet op het gaspedaal. Heb nu een paar keer de melding gekregen 'emissiesysteem controleren'. Na het uitlezen van de auto geeft de garagist aan dat het met de...
Wij hebben een Renault Senic Grand 2.0 16V 99KW Automaat.
Vanaf 100km per uur maakt de motor 3000 toeren en loopt alleen maar op, dit lijkt mij niet normaal.
In de garage waar de auto voor onderhoud is geweest zeggen ze dit wel normaal te vinden....
Ik heb de auto van een vriend van mij een beurt gegeven, olie en de filters, nu verbruikt deze sindsdien aanmerkelijk meer brandstof.
Kon er eerst ongeveer 1080 km met...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum