Model/uitvoering : _grand scenic
Bouwjaar : _2004
Brandstof : _diesel
15.000km
Mijn verhaal:Verleden jaar krijg ik problemen met olieverbruik va de wagen.Na een trip naar frankrijk krijg ik motorpech...turbo stuk.Alles word hersteld door een renauld dealer.Maar het (enorme) olieverbruik blijft.De wagen is sindsdien 5x binnengeweest zonder sucses."iets" in het carter werd vervangen,kleppen werden nagekeken....allemaal zonder resultaat.Nu onlangs heb ik hem terug binnengedaan,bij het afhalen zegt de technieker me"u zal constant met olie bij u moeten rijden,wij hebben de oplossing niet.wss een "zuiger" die stuk is".De wagen heeft zelf maar 150.000km en hij rijd nog goed.Dus behalve het olieverbruik(ongeveer 1.5liter op 100 km!!) is het jammer om hem weg te doen......Kan er me iemand tips geven wat ik best kan doen? ik ben zelf technieker maar omdat alls gebeurde bij een officiele daeler wil ik zelf niet aan de wagen raken..gezien z'n garantie op de turbo...
Er zijn op dit moment registratieproblemen bekend.
Ons technisch team probeert dit zo spoedig mogelijk te verhelpen.
Neem contact met ons op via het contact formulier zodat wij uw account handmatig kunnen activeren
Renault grand scenic 2004 motorprobleem
-
WillemS
- Gerespecteerd lid

- Posts in topic: 1
- Berichten: 6856
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Renault grand scenic 2004 motorprobleem
Een olieverbruik van 1 op 1000 km is toch wel het maximum!!
Het is onbegrijpelijk dat een Dealer niet in staat is een goede diagnose te stellen.
Het lijkt erop dat de motor als oliepomp fungeert.
Dit moet toch echt opgelost worden.
Een defekte turbo vervangen zonder de oorzaak van het defekt raken te achterhalen is niet van deze tijd, en zeer onproffessioneel.
Ik zit aan diverse zaken te denken en zou beginnen met de kompressie te meten, de carterontluchting nazien, de olievoorziening van de turbo enz.
SUC6
mvg
WillemS.
Het is onbegrijpelijk dat een Dealer niet in staat is een goede diagnose te stellen.
Het lijkt erop dat de motor als oliepomp fungeert.
Dit moet toch echt opgelost worden.
Een defekte turbo vervangen zonder de oorzaak van het defekt raken te achterhalen is niet van deze tijd, en zeer onproffessioneel.
Ik zit aan diverse zaken te denken en zou beginnen met de kompressie te meten, de carterontluchting nazien, de olievoorziening van de turbo enz.
SUC6
mvg
WillemS.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 2275 Weergaves
-
Laatste bericht door lagerwaard
-
- 0 Reacties
- 537 Weergaves
-
Laatste bericht door Arieva
-
- 2 Reacties
- 626 Weergaves
-
Laatste bericht door gandalfnl
-
- 3 Reacties
- 797 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 13 Reacties
- 1736 Weergaves
-
Laatste bericht door Derde_renault
-
- 3 Reacties
- 647 Weergaves
-
Laatste bericht door Admin
-
- 15 Reacties
- 1892 Weergaves
-
Laatste bericht door Intens140
