Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Na een lange rit (2700km) zie ik dat het motorcompartiment onder de olie spetters zit.
Het gaat om een Scenic 1.3TCe uit ‘21.
Er lijkt een halve liter olie te zijn verloren, afgaand op de pijlstok. Ik zie geen losse klemmen of beschadigde...
na rijden in ecostand wil scenic niet meer starten, versnellingshandle automaat ook geblokkeerd
voor onder motorkap bij radiateur extreme warmte
na kwartier of langer start ie weer wel,
eerste maal en na stuk rijden met start-stopsysteem bij...
Hallo beste mensen
Ik ben nieuw op deze site,mijn vraag is.
Heb 4 weken terug een scenic gekocht met 51.000km,(particulier) scenic iv van 6/2018 1.2tce (85kw/115pk)
deze wagen schokt tussen de 1500 a 2000 toeren,en zijn verbruik 9,25 l op...
Ik vraag mij af of ik op de juiste manier het oliepeil check. Als ik de peilstok na het schoonmaken geheel terugstop en er weer uithaal staat het oliepeil over maximum. Als ik echter de peilstok tot de eerste aanslag terugstop en daarna opnieuw...
Hallo, ik ben op zoek naar een werkplaats handboek voor de Renault Scenic IV. Tot op heden heb ik op het internet enkel werkplaats handboeken van de vorige Scenic modellen kunnen vinden. Kan iemand me aan een download locatie helpen voor het...
Heb sinds gisteren 2 foutmeldingen:
- Controleer inspuitsysteem
- controleer luchtverontreinigingssysteem.
De wagen is uitgelezen en geeft de foutmelding DF1391, dit zou de temperatuursensor van het spruitstuk zijn, als de wagen aan de pc hangt...
Ben in het bezit van een nieuwe Scenic 160 EDC , de distributieriem zou een een ketting moet deze ook vervangen worden , je vind daar niets van terug in het onderhoudsboekje of zelfs niet wanneer dat je binnen moet voor onderhoud 8)
Ik ben met mijn grand scenic IV in maart op onderhoud geweest op 30000km. Volgens de garage moest ik terug op onderhoud op 45000km of 1 jaar later (afhankelijk van wat eerst komt).
Sinds 2 weken terug kreeg ik telkens de melding nog zoveel km...
Na 5 of 6 jaar enthousiast rond te rijden in een grand scenic 1.9 wil ik voor de zomer een nieuwere uitvoering aanschaffen.
Bij aankoo pvan de huidige auto is mij afgeraden de versie met een lichtere motor te kopen, aangezien deze te licht...
Wie heeft er ervaring met de motorisatie van dit voertuig? Ik heb altijd diesels gehad en weet dus niet of zo'n 1.4 TCE even leuk rijdt. Heeft dat bvb ook wat koppel bij lage toeren? Is dit vele beter dan de oude atmosferische 1400cc?
Ik kan nl zo...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum