Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
vorige week mijn auto APK laten keuren; zegt mijn dealer dat 'Renault adviseert' de distributieriem te vervangen.
Mijn auto is van 2001. Distributieriem is al in 2006 vervangen bij een km. stand van ca. 45.000km.
Nu staat de teller op 75.000...
ik heb een renault laguna Rn uit 1995
sinds kort heeft de auto startproblemen
als ik een stuk(je) gereden heb en zet de auto uit en wil hem na een poosje weer starten blijft de motor dod
als ik de startonderbreker ( zwart blokje met 2 pooltjes) er...
tijdens het rijden valt alles stil, geeft aan:SERV en elektronische storing, het was zo erg dat het hele systeem in de war was, claxon en alarmlichten deden het niet meer, hij gaf slipalarm terwijl dat ik stilstond. ANWB HEEFT ME NAAR HUIS...
Ik zit met het volgende;
de motor van mijn laguna wil niet goed warm worden.
Ik heb de thermostaat vervangen, maar dit heeft niet geholpen.
Ik vraag me af of hier iets misgegaan kan zijn. Hoort er een rubber ring bij?
Of is er altijd...
Beste mensen,
Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Samuel en ik heb een Renault Laguna 16 16v uit 1999.
Ik heb deze auto pas 6 maanden en helaas is mijn distributie geknapt tijdens het rijden met 120km/h.
Ik heb onder tussen de kop laten...
Wie weet hoe je een dynamo uit een Laguna 1.9 dTi (zonder airco) verwijdert? Ik heb de spanboutjes (en borgbout) aan de voorzijde los en de lange bout + moer aan de achterzijde er uit, maar dan nog wil ie er niet uit. :?
Mijn Laguna 3.0 24v aut. uit 2001 heeft een merkwaardig probleem: tijdens het rijden (met lage snelheid, niet harder dan 40 km.) slaat soms de motor af. Eerst dacht ik dat het de stuurbekrachtiging was die afsloeg, want daaraan merk je het het eerst...
Als ik met m'n Laguna II 1.8 flink doorrijd op de snelweg (boven 140 km/uur) en laat het gas los, dan houd de motor even in en schud de auto.
Dit is alleen als ik op LPG rij, op benzine houd hij niet in.
Ik heb een laguna grand tour 2.0 ide uit 11-2001, nu had ik vorige week in eens op de snelweg geen toeren meer, hij ging in zijn noodloop max 1800 toeren en dan is het over hier bij ging het esp lampje, service en nog een ander lampje...
Weet iemand wat het is als je op de snelweg rijd en de temperatuur(volgens de meter, je kan dan ook geen gas meer geven)) loopt compleet in het rood, en zakt daarna binnen een paar seconde weer terug naar normale temp.tot nu toe is me dit ongeveer 3...
Wie weet of een motorblok uit een Laguna II 1.9 dCi met de motorcode F9Q 750 hetzelfde is als een motorblok van een Espace IV 1.9 dCi met motorcode F9Q 820?
Schijnt dat het past maar wil het 100% zeker weten
Alvast bedankt
Ik heb een andere Renault op het oog, namelijk de Renault Laguna Grand Tour 1.8 16v Expression uit 2003.
deze heeft 190.000 gelopen, maar de distributie riem is geknapt.
is deze zelf te vervangen?
en zo nee wat kost dit ongeveer bij een dealer/...
Goedemorgen, mijn Laguna uit 2006 1.6 benzine/gas geeft een melding aan.
De melding is: 'controleer emissie' en een pictogram licht op.
Naar mijn idee is het alleen een luchtfilter vervangen.
Maar is dit wel zo en zo ja, hoe kan ik dat het beste...
Onze Renault Laguna uit 1996 station, kwam flinke rook uit de motorkap tijdens het rijden. Mijn man heeft hem aan de kant gezet en dacht dat de motor oververhit was. Heeft bij het tankstation een fles gehaald maar het spul kwam er aan de onderkant...
Laguna 1.9 DCi 88kW 2002.
Tijdens een rit valt spontaan de motor uit.
Dit doet hij niet met een vaste regelmaat. Het kan zijn na 30km en kan zijn na 5 km.
Na het uitvallen is de motor direct weer te starten.
Uiteraard lichten de lampjes STOP op...
Ik heb een laguna 2 1.8 16v uit 2003. Nu heb ik vaak dat als ik schakel je voelt dat hij niet helemaal lekker ontkoppeld. Is er een mogelijkheid om de koppelingskabel te stellen of is dit een zelf stellend systeem?
Zo ja is zit de koppeling...
Ik heb 2 weken geleden een laguna privilege 2.0 16v automaat uit 2003 gekocht.
Alles werkt perfect...totdat ik vanavond in de file naar huis ineens een raar rammelend geluid uit de motor hoor komen.
Wanneer ik gas geef dan wordt het vele malen...
De koelventilator,van mijn Renault Laguna 1.8 16V (85kw)expression automaat van januari 2002(motor F4P D775) op LPG blijft constant draaien,zowel bij steenkoude motor(bij starten) als bij motor die op bedrijfstemperatuur is.
Volgens mij hoort dit...
Heb afgelopen week een renault laguna II dci 110 pk uit 2005 gekocht (zonder roetfilter). De volgende onderhoudsbeurt is over 11000 km. Omdat de auto bijna een jaar heeft stilgestaan wil ik hem tussentijds een...
Hallo,
Rijdt met Laguna 19DCI heb momenteel regelmatig problemen met het inhouden vd motor, wanneer gaspedaal gelost wordt en terug ingetrapt, is het probleem verholpen, ook wanner je op dat moment het gaspedaal gewoon volledig intrapt, dit wordt...
even een tip voor een vaker voorkomend probleem heb ik gemerkt.
m'n laguna 1.6 van 2000 met eurogas lpg g3 liep niet meer stationair, (ook bij terugschaken naar de 2 of stoppen voor een stoplicht = direct afslaan = behoorlijk...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum