WillemS schreef:De slotmechaniek zit onder de steunplaat. De kabel vanuit de cabine loopt langs het li.spatbord naar de li.sluiting, daar zit een oogje aan de kabel geknepen en dat haakt in het armpje vd slotplaat. Vandaar gaat een 2e kabel naar de re.slotplaat zelfde verhaal. Vaak breekt het oogje af van de kabel(door gebrekkige smering van het slotmechaniek). Je zult toch op de 1 of andere manier bij dat haakje moeten zien te komen. Je kunt ook ad re.kant beginnen want dan heb je minder kracht nodig. Als een 2e persoon op de kap drukt boven de slotmechaniek gaat het wat lichter. Echt het kan, maar aan het eind heb je geen woorden meer over, laat je filmen en je hebt voor verjaardagen een hoop lol (ja achteraf was de militaire dienst ook leuk).
SUC6
Hoi WillemS het weer was geklaard dus ben aan de slag geweest

was ook snel klaar
Heb de voorbumper eraf gehaald en zo kon ik de knipperlicht aan de bestuurderskant loswippen en aan de motorkapkabel trekken die sprong gelijk open.
Nu bleef de 2de vergrendeling muurvast zitten maar heb toen de koplamp verwijderd en kon zo aan de haak loswippen en gelijk was de motorkap open.
En dat alles zonder schade aan de auto te brengen.
Nu ff een vraag de kabels waren aan beide kanten niet kapot of los dus denk toch dat het aan de hendel van binnenuit is.
Mijn vraag aan jouw is hoe kan je het beste de kabel vanuit binnenuit in z,n geheel vervangen?
Want dat lijkt mij echt een rotklus