Muffe geur Megane3 estate 2010

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
FRANCOIS 51
Lid
Lid
Actief als: particulier

Muffe geur Megane3 estate 2010

Bericht door FRANCOIS 51 »

Beste forum gebruikers,

We hebben in 2010 een megane 3 estate ( station wagen ) dci 85 pk aangekocht uitvoering expression, diesel ,5 versnellingen ,nieuw zelf aangekocht .momenteel 76.000km op de teller.Sinds een 2 weken ,ruik ik een muffe geur als ik de auto start , het doet mij denken als iets wat nat is geweest .Maar als ik gewoon in de auto zit ruik ik niets , enkel als ik start ....de airco staat Niet aan , dus ik denk dan , dat het niet afkomstig is van de airco .Ik ruik het dus nadat ik de motor start.Ik heb al gevoeld aan de matten , vloer en ook de bekleding die tot aan de voeten loopt , niets te voelen van vocht of nat ,mocht dit zo zijn ...dan denk ik dat ik het ook zou ruiken als ik instap , zonder de motor te starten.

Soms lees je iets over een pollen filter ,maar enkele jaren geleden ging ik op onderhoud en in het onderhoudsboekje stond iets van luchtfilter,pollen filter ,brandstof filter ..zonder te vermelden waar deze gemonteerd zitten , MAAR in de garage vertelden ze mij, dat mijn Megane 3 GEEN Pollen filter had ? Als dit zo zou zijn ,moeten we ook daar niet gaan zoeken ..naar een geurtje ...maar de vraag is ...heeft de Megane 3 in mijn uitvoering een pollenfilter ja of neen. en kan ik dat zelf gemakkelijk vinden ...m.a.w. als er één zit en waar ?

grt,

francois

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

A110
lid
lid

Re: Muffe geur Megane3 estate 2010

Bericht door A110 »

Kort antwoord, JA uw Megane heeft een pollenfilter of interieurfilter genaamd.
Deze zit achter het dachbordkastje links in het kachelhuis (rot plek, voor het gemak het dashbordkastje verwijderen).
Ik vervang zo'n filter elk jaar bij mijn auto. Het is voor je eigen gezondheid.

Nu kan het mogelijk zijn dat je tijdens het starten even de uitlaatgassen ruikt. Dit is een bekend iets en daar is niks aan te doen. In de winter kan deze lucht ook nog wat langer aanhouden.

Maar ik vermoed je pollenfilter. En je kan bij vervangen gelijk de airco verdamper reinigen met speciaal reinigingsschuim. Dit doen wij altijd bij onze klanten. Auto ruikt dan weer fris en de bacteriën zijn dan gelijk weer weg van de verdamper.
www.jwa-autoservice.nl

Renault Clio Hybrid 140 (2020) Afbeelding
Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021) Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
FRANCOIS 51
Lid
Lid

Re: Muffe geur Megane3 estate 2010

Bericht door FRANCOIS 51 »

Hallo A110,

Dank voor Je snelle reactie op mijn vraag ,ik zal het een dezer dagen zeker bekijken of ik de pollenfilter kan vinden en vervangen .Het…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 12 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken