Nieuwe terugroep actie

Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Nieuwe terugroep actie

Bericht door Eric H »

Beste Forumgenoten, voor jullie ter info.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door larsdijkstra 16v »

mooi dat ze het ontdekken en oplossen! positief
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ps.clio
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 mar 2015 09:47
Actief als: particulier

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door ps.clio »

was, voor mijn Clio, in september al bekend, krijg ook nu de oproep van Renault;
jammer dat ze dat niet hebben kunnen combineren met de terugroep aktie voor de remleidingen in september......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door Eric H »

larsdijkstra 16v, vind ik ook, Renault komt ook dit keer weer direct in actie. toevallig samen met deze brief ook 2 nieuwe pasjes gekregen van Renault Service.
Kon vanmiddag bij me dealer al een afspraak maken voor maandag.
Ben erg tevreden over mijn dealer AHZ. :clap:
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ps.clio
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 mar 2015 09:47
Actief als: particulier

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door ps.clio »

hoezo "direct in aktie"?
dat benzineleiding verhaal was in september (en bij renault intern wellicht al eerder) bekend, en Renault laat mij doorrijden tot medio november

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door FrankV »

Onze Captur is vorige week 2x naar de garage geweest: 1x onderhoudsbeurt en 1x software update ivm olieverbruik. Hadden ze dan niet gelijk deze controle mee kunnen nemen? Moet ik voor de derde keer in 1 maand naar de dealer....
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door larsdijkstra 16v »

Ja dat kan gebeuren he, weten ze toch niet eerder? Niet direct mopperen
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ps.clio
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 mar 2015 09:47
Actief als: particulier

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door ps.clio »

is niet zozeer mopperen, maar wel vaststellen dat er een relatief lange tijd zit tussen het ontdekken van een mankement en de oproep tot herstel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door Eric H »

Oh dat dit euvel in september al bekend was wist ik dus echt niet, dan zijn we nu dus inderdaad al 2 maanden verder en zou "direct in actie" niet echt meer gelden dus, maar ja, wij weten ook niet hoe het nou precies echt zit .
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ps.clio
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 mar 2015 09:47
Actief als: particulier

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door ps.clio »

was dit bericht:

di 01 sep 2015, 15:09 30 reacties


Renault gaat brandstofleiding Clio inspecteren
door redactie Autovisie



SCHIPHOL-RIJK -
Renault gaat wereldwijd 341.000 eigenaren van een Clio oproepen een bezoek aan de dealer te brengen. Bij de bewuste auto's kan de brandstofleiding beschadigd raken en de slang gaan lekken.




Renault Clio
Renault Clio

Foto: Renault



Van de 341.000 eenheden zijn er in ons land exact 9.846 stuks geleverd. De Renaults zijn allemaal tussen eind 2012 en augustus 2014 geproduceerd.

Lekkage

De brandstofslang komt tijdens het rijden in contact met de leiding van de airconditioning. Bij overmatig contact kan de slang gaan lekken en zal tijdens het rijden de motor uitvallen.

Dealerbezoek

Renault Nederland laat desgevraagd weten dat de bezitters van de gewraakte Clio binnenkort bericht ontvangen over het dealerbezoek. De Renault-monteur zal dan beschermingsringen om de brandstofleiding aanbrengen of de slang vervangen.

Remslangen

De Clio moest al in juli terug voor een controle van de voorste remslangen. Die auto's zijn tussen mei 2013 en juli 2014 gebouwd. In Nederland gaat het om exact 13.899 stuks.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OLDNGREY
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 okt 2013 13:02
Actief als: particulier

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door OLDNGREY »

Vandaag ook zo'n brief gekregen. Zou dit voor alle Captur-modellen gelden? :doh:
Ik zie in de reacties veel rijders van de TCe 120 zitten. Of heb ik het mis nu? :think:
Morgen maar effe langs de dealer. :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door TCe120ECD »

Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door Marguerite »

Bij ons geen enkele melding cq brief over de afstandssteun van de brandstofleiding.
Maar 1 december ben ik bij de dealer voor de wintersloffen en zal het even vragen....
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door Axel57 »

Ik heb ook nog niks gehoord of gezien.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

borry52
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 jul 2013 14:00
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door borry52 »

Heb ook zo'n brief gekregen.
Moet dinsdag a.s. toch voor een beurt nemen ze het gelijk mee.
Is een kwartiertje werk extra zegt men.
Renault Kadjar ENERGY TCE 130 EDC Extase
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door Axel57 »

Zou het alleen bij de 120Tce zijn?
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gsus
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 137
Lid geworden op: 29 dec 2013 10:46
Actief als: particulier

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door Gsus »

@Frank V: Software update ivm olieverbruik? Huh? Kun je daar eens iets o0ver vertellen? Die van mij verbruikt o0ok veel teveel, maar ze vullen olie bij en geen bits&bytes...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

borry52
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 jul 2013 14:00
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door borry52 »

@Axel57;
Misschien is het wel alleen bij de TC120, het is natuurlijk een heel andere motor qua opbouw dus kan de brandstofslang best op een andere plek liggen dan bij een TC90.
Renault Kadjar ENERGY TCE 130 EDC Extase
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door FrankV »

Gsus schreef:@Frank V: Software update ivm olieverbruik? Huh? Kun je daar eens iets o0ver vertellen? Die van mij verbruikt o0ok veel teveel, maar ze vullen olie bij en geen bits&bytes...
Tja, het fijne weet ik er ook niet van, maar heb me er ook wel over verbaasd. Ik heb de monteur niet zelf gesproken.
De dealer constateerde al bij de eerste onderhoudsbeurt dat de Captur een hoog olieverbruik had. Bij de 2e beurt was dat nog steeds zo. Na overleg met Renault Nederland hebben ze een software update gedaan en nu moet ik het de komende maanden even zelf in de gaten houden. Overigens is dit probleem eerder op dit forum aan de orde geweest en is er ook bij anderen een software update gedaan. Naar ik meen heeft dit iets te maken met de afstelling van de oliepomp.
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Burg
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 287
Lid geworden op: 19 mei 2008 17:46
Actief als: particulier

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door Burg »

Twee en een halve maand terug is bij mijn Captur nieuwe software voor het motormanagement geïnstalleerd vanwege het hoge olieverbruik ( ± 1½ ltr op 4500 km ). Renault heeft uitgevonden dat de oliedruk te hoog is, deze wordt n.l. elektronisch geregeld. Olie blijft nu keurig op peil. Bij een te hoge oliedruk verdwijnt de olie via de afdichtingen van de turbo de uitlaat in.
20 oktober 2022, Renault Captur Intens E-Tech hybrid 145, Two-tone White/noir,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenicized
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 sep 2013 19:53
Actief als: particulier
Locatie: in de buurt van Arnhem

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door Scenicized »

Ook hier nieuwe software geplaatst vanwege oliedrinken. Er schijnen sensoren foute waardes te kunnen doorgeven, waardoor olie naar buiten wordt gegooid.

In februari gaat onze Cap voor een buert, dan doen ze de terugroepactie en meten ze ook of mijn olieverbruik minder is geworden.
2018 Scenic 160 TCe EDC Initiale Paris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ps.clio
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 mar 2015 09:47
Actief als: particulier

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door ps.clio »

gisteren even langs de dealer geweest, de mogelijke problemen met de benzineslangen kunnen alleen bij de Clio Tc120 voorkomen, mijn GT kon na vijf minuten weer de weg op :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 23504

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door Verwijderd 23504 »

Bij http://www.rdw.nl kun je je kenteken ingeven en de gegevens van je eigen auto zien inclusief terugroepacties en (on)juiste tellerstanden.
De terugroepactie voor de Captur i.v.m. de brandstofleiding is pas begin november bij de RDW bekend geworden en een week later kreeg ik een brief uit Parijs met het verzoek dit bij de dealer in orde te laten maken. Er is bij mij een afstandsteun geplaatst tussen de brandstofleiding en een motorsteun, verder was er niets aan de hand.
Ongeveer 19 november zag ik in de auto dat er een systeemupdate was gedaan, dus niet via de computer thuis, zou dat die bewuste update voor de oliesensoren kunnen zijn geweest?
Mijn auto is afgelopen september voor onderhoud geweest en toen gaf men aan dat er geen servicemededelingen uitgevoerd hoefden te worden. De terugroepactie inzake de remslangen is bij mij in het voorjaar al uitgevoerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door WillemS »

Even terzijde; die terugroep vanwege het olieverbruik MOET je direkt laten doen, want teveel olie via de turbo naar de uitlaat zorgt voor een defekt rakende katalysator(evt. op termijn), en dat is een prijzig onderdeel, je merkt het vaak pas na het vrstrijken van de garantietermijn.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 23504

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door Verwijderd 23504 »

@WillemS:
Als deze reactie aan mij gericht is, mijn auto valt (nog) niet onder de terugroepactie inzake het olieprobleem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door WillemS »

Nee, is voor wie de schoen past.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gerardb
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2015 10:45
Actief als: particulier

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door gerardb »

Beste forum leden,
Hoewel er al e.e.a. is geschreven over het olieverbruik van de Captur Tce 120 zit ik toch nog met een paar vragen. Ik heb de Captur in maart 2015 nieuw gekocht bij een niet- dealer. (Had ik zeer goede ervaringen mee bij mijn vorige auto van een ander merk). Vanaf km stand 0 tot de eerste beurt, plm. 5500 km heb ik 1 liter olie bijgevuld. Redelijk veel voor de huidige motoren maar nog enigszins acceptabel. Nu 2000 km verder kon ik maar liefst 1 liter olie bijvullen waarbij het peil nog steeds iets onder max. staat. Een enorm verschil dus! (Rij omstandigheden gelijkwaardig met de eerste periode). De auto gaat overigens binnenkort naar de Renault dealer voor de software update betreffende het verbruik. Maar wat mij bevreemd is het feit dat dit zo dramatisch verslechterde na de eerste beurt, en dus een oliewissel. Ik kan helaas nergens vinden wat de voorgeschreven olie is voor de Captur, mijn garage gebruikt Shell Extra 5W-30, dit is volgens hun de voorgeschreven olie. Toen ik in de begin periode echter een liter kocht bij een officiële Renault dealer gaf men mij een liter Shell Helix 5W-40 mee. Is er iemand die mij kan vertellen waar hun auto mee gevuld wordt? Het liefst natuurlijk waar het verversen bij een officiële dealer gebeurd.
Nog even voor de duidelijkheid: het betreft een Captur TCe 120 EDC Dynamique. Wellicht is de viscositeit niet eens van zo'n groot belang en lost de software update het probleem op maar het blijft mij verbazen dat het verbruik zo extreem meer geworden is na de eerste olie verversing. Ik hoop dat jullie mij enige duidelijkheid kunnen verschaffen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door FrankV »

Je hebt"duidelijk last van "het"probleem van hoog olieverbruik van de 120 Tce, Zo snel mogelijk software update laten uitvoeren! Daarna was het bij mij over.
Bij mij is het hoge verbruik opgemerkt bij de eerste beurt, overigens pas na 20.000 km (1 jaar). 5500 km voor de eerste beurt is wel erg vroeg...
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gerardb
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2015 10:45
Actief als: particulier

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door gerardb »

Tja Frank. inderdaad weinig km maar het jaar was om...
Kun jij op de rekening zien welke olie er bij jou gebruikt is?
Als jij trouwens 20.000 km hebt gereden zonder bijvullen dan kun je toch nauwelijks van olieverbruik spreken??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door Huite »

In het het instructieboekje staat over de soort olie:
Raadpleeg het onderhoudsdocument van uw auto.
Op blz 2 van het boekje staat overigens een Elf Evolution SXR 5w40 afgebeeld.
Ga er maar vanuit dat deze olie de juiste is!
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdb55
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:22
Actief als: particulier
Locatie: Waddinxveen

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door avdb55 »

Op basis van de smeerolieadviezen van meerdere olieleveranciers kom ik op van alles uit qua viscositeit.
0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40.
Doe dan als eenvoudige consument dan meer eens de beste keuze.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gerardb
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2015 10:45
Actief als: particulier

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door gerardb »

Bedankt voor jullie reacties.
Ik weet niet of alle instructieboekjes hetzelfde zijn maar in de mijne staan op blz. 2 drie afbeeldingen van Elf olie, t.w. 5W-30, 5W-40 en 10W-40. Wie het weet mag het zeggen. Maar ik mag er toch vanuit gaan dat de officiële dealer ondertussen wel uitgevogeld zal hebben wat de beste olie voor de Captur is?? Ik heb trouwens alleen een instructieboekje en geen 'onderhoudsdocument' Heb ergens gelezen dat je die ergens kon downloaden maar ik kan het helaas niet vinden.
Op zich denk ik overigens niet dat het (theoretisch) veel zou moten uitmaken of je 5W-30 of 5W-40 gebruikt maar ik vind het gewoon erg vreemd dat het verbruik na de oliewissel meer dan verdubbeld is, dat is voor mij de hoofd zaak dat ik graag wil weten welke olie de officiële Renault dealer toepast.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door Huite »

Een "onderhoudsdocument" moet een officiële Renault dealer voor je uit kunnen printen.
Krijg je normaal gesproken bij de aflevering mee. Althans bij onze dealer. "Carlos" van Kesteren. 8)
En van de 3 oliesoorten uit jouw instructieboekje heeft de 5w40 het grootste bereik. Die er dus maar indoen zou ik zo zeggen.
Wel met de juiste kwaliteitsaanduiding uiteraard!
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gerardb
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2015 10:45
Actief als: particulier

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door gerardb »

Ga informeren hoe het zit met het onderhoudsdocument. De 5W-40 leek mij ook de beste optie dus gooi ik ook in de groep.
In ieder geval bedankt voor je verdere info.
Gr. Gerard.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdb55
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:22
Actief als: particulier
Locatie: Waddinxveen

Re: Nieuwe terugroep actie

Bericht door avdb55 »

Ik ga zelf voor de 5W-30. Maar dat is dan voor de diesel. Het liefst ging ik voor de 0W-30, maar gezien het verversingsinterval moet je niet teveel van de olie verlangen. en een 0W-30 met de correcte vrijgave van Renault voor de diesel is nog niet zo makkelijk te vinden.
Voor de benzineversie, en dan in het bijzonder geldt een andere situatie.
We weten van een hoog olieverbruik bij enkelen. Wat gerardb beschrijft is een hoog olieverbruik na wisseling van 5W-40 naar 5W-30. Dat zou erop kunnen duiden dat de dunnere olie bij hoge temperatuur minder stabiel is in deze motor. Veilige keuze is dan de 5W-40.
Ik lees echter ook van een software-update die invloed heeft op het olieverbruik. Niemand zegt er echter bij welke oorzaak daarmee wordt weggenomen. Dus gerardb, vraag het eens bij de dealer.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht