Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Als je met een spiegel en een lampje de turbo en de olieleidingen kunt zien, en dan wat olie sporen waarneemt, ja dan zou ik zeker de retourleiding laten demonteren en deze inwendig inspecteren. Is die sterk vervuild dan is vervangen de enige optie.
Zie ook mijn bijdrage aan het topic van rrutgers versleten krukaslagers!
mvg WillemS
Deze week de espace naar een andere dealer gebracht,conclusie ,turbo kapot,en volgens hen hing er een darm los voor de overdruk van het carter.
Kan dit de reden zijn van het olieverlies....en de defecte turbo?
Of is die defecte turbo gewoon door slijtage ( 200000 km )
Kostenplaatje,1850 €....
Als de turbo enkele seconden geen smering meer krijgt dan is deze al beschadigd.
Kan dus zeker een gevolg zijn van de eerdere lekkage's.
Als de turbo wordt vervangen dienen ook de aan- en afvoerleiding vervangen te worden m.n. de afvoerleiding kan niet gereinigd worden van het aangekoekte vuil.(verbrande olie) en de turbo dient eerst gevuld te worden met olie voor de motor mag lopen.
mvg WillemS
Vraag is natuurlijk welke lekkage,en waar zit de oorzaak.....
Kan ik de eerst geraadpleegde garage hiervoor aansprakelijk stellen.....
Weet niet goed wat hiermee aan te vangen
200.000km is niet ongewoon voor een turbo om defect te raken. Als deze ook nog eens een olieprobleem heeft is het snel gebeurd.
Aansprakelijk stellen levert weinig op vrees ik, je hebt er tenslotte mee gereden en dan kán er iets defect raken. Been there, done that... hele discussies die op niets uitliepen.
Je zou eens kunnen kijken naar een universele garage, bij voorkeur gespecialiseerd in Renault. Die zijn over het algemeen een stuk goedkoper dan een dealer.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Mijn tellerklok werkt niet meer, geprobeerd te repareren maar was al eens gedaan en slecht ook.
traces waren Los gekomen, dus repareren word erg moeilijk.
Nu zat er een p8200322053H in van sagem.
Via eBay een 8200392366 C gekocht, deze...
Binnen 1 week koelvloeistof tot onder het minimum. Tot nu toe zat meer dan 1 jaar kvs op hetzelfde niveau.
2 liter gehaald van de action, ik er was onderweg achter gekomen. 1 Litertje bijgevuld.
Hoe kom ik bij de afvoerslangen van het panoramadak van een grand scenic 3 2011 zitten die in de A stijl aan de bestuurders kant en hoe verwijder ik de bekleding van de stijl , de slang is afgebroken +/_ 22cm dat heb ik gezien achter de ruitenwisser...
Dag allen,
Net nieuw bij dit forum aangezien ik met googlen geen antwoord kon vinden op een recent probleem met onze Renault Espace V.
Na 2 uur in de regen geparkeerd te hebben staan vorige week opeens iets geks met de ventilatie en water welke op...