Type 19 D.Mijn R motorsteun is nu wel 2 cm ingezakt.Ik heb een nwe gekocht.Ik moest naar de keuring en ik heb de boel onderaan deftig moeten maken.Lek is waarschijnlijk van krukaspoelie.Er hing ook olie aan stuurservopomp.Alhoewel de olie zwart is ipv rood.
Als je motor nu scheef zou hangen kan de krukaskeerring de olie niet verwerken denk ik.Hoe hoog mag het oliepeil zitten tov de keerring?Weet iemand dat?
Oliepeil tov oliekeerring
-
de mon
Topic author - lid

- Actief als: particulier
-
mechanic
- Gouden Bahco
Re: Oliepeil tov oliekeerring
De keerring moet de olie tegenhouden ook al hangt de motor is lager als gevolg van een gezakte motorrubber.
Een krukaspoulie heeft geen afdichtende taak, en kan ook niet lekken. Ik denk dat je doelt de krukaskeerring aan de distributiezijde? Hiervoor zal de distributie losgemaakt moeten worden. Contrleer dan ook meteen de nokkenaskeerring. Kleppendekselpakking lekt ook wel eens olie langs de riemkant naar beneden.
Wat ook vaak voorkomt is dat de carterpanpakking lekt thv de krukaspoulie.
Eerst even reinigen, daarna controleren waar het echt vandaan komt.
De olie in je servopomp hoort uiteraard rood te zijn, automaat olie meestal. Door rijwing kan de motorolie ook hier op gekomen zijn. Ook hier, eerst reinigen daarna controleren.
Succes,
Een krukaspoulie heeft geen afdichtende taak, en kan ook niet lekken. Ik denk dat je doelt de krukaskeerring aan de distributiezijde? Hiervoor zal de distributie losgemaakt moeten worden. Contrleer dan ook meteen de nokkenaskeerring. Kleppendekselpakking lekt ook wel eens olie langs de riemkant naar beneden.
Wat ook vaak voorkomt is dat de carterpanpakking lekt thv de krukaspoulie.
Eerst even reinigen, daarna controleren waar het echt vandaan komt.
De olie in je servopomp hoort uiteraard rood te zijn, automaat olie meestal. Door rijwing kan de motorolie ook hier op gekomen zijn. Ook hier, eerst reinigen daarna controleren.
Succes,
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
de mon
Topic author - lid

Re: Oliepeil tov oliekeerring
Zo'n d-riem kan niet tegen olie,gaat dan stuk.Morgen zie ik de riem na en kuis de boel nog eens zodat ik de lek(ken) zie.Rondom carter/motor zat olie.…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 5 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in