Zoals beloofd de wijzigingen die zijn doorgevoerd :
De MSD coil is helaas zwart i.p.v. rood, wijziging in de productie volgens MSD..
Het bedradings schema is ook wat gewijzigd want in de tekening van de vorige post is destijds een klein foutje geslopen..sorry.
De kabels naar de bobine en de nummering zijn niet correct. De andere kabel van de oude bobine aansluiting naar de nieuwe is wel correct.
Hieronder de nieuwe situatie.
In de onderste tekening zie je het motorblok met de cylinder nummers.
De maten die bij elke cylinder staan gelden voor de bougiekabel die je moet maken. Let wel, dit klopt alleen als je de bobine op de linker motorsteun monteert, zie foto. De totale kabellengte is 3,25 meter. Helaas kun je deze alleen per meter aanschaffen dus heb je 4 meter nodig.
De bougies ( NGK BKR7EY) zijn ook gelijk weer vervangen en ik heb 1mm opening aangehouden. Dat bleek te kunnen omdat de bobine spanning gemiddeld volgens meting rond de 42KV zat. Tijdens een proefrit traden er ook geen backfires op.
Er was op benzine een kleine verandering in de reactie op het gaspedaal merkbaar, de motor reageert wat feller, op LPG was dat niet zo, maar ik ga het gebruik monitoren want als het goed is zal dat wel iets verbeterd zijn.
Nu vraagt men zich misschien af...waarom al die moeite???
Gewoon omdat ik dit soort dingen leuk vind. En omdat ik erg veel rijd met deze auto en deze dus betrouwbaar moet zijn.
Maar ook omdat een dealer altijd zal zeggen dat dit niet kan...