On-board diagnostics

Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Op verzoek heb ik gisterenavond nog een TPMS scherm ingebouwd in Canze. Omdat ik zelf geen TPMS wielen heb en niet eens weet of er wel TPMS hardware in mijn auto zit, heb ik dit alleen op basis van documentatie kunnen doen. Ik zou willen vragen of CanZE gebruikers die zeker weten een werkend TPMS systeem aan boord hebben eens een poging te wagen. De status heeft de volgende betekenis (moet ik nog netjes inbouwen):
0: pressure OK
1: no pressure info
5: Flat tyre (under 2nd threshold)
6: Under inflated (under 1st threshold)

De druk zou in mbar moeten worden weergegeven.

Dank!

p.s: ik heb geen informatie of, en zo ja hoe ik nieuwe TPMS ventielen zou kunnen "paren" met de auto, helaas.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013
Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door PieterZoe »

Cellen op 12 graden, SOC 35%, laden bij de Kroon (Fastned) op 38.5kw.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013
Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door PieterZoe »

Inmiddels (zelfde sessie) SOC 65%, cell temp 18° en laadsnelheid 29kw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Vlot! Bij jou staan de cellen dus (ongeveer) op dezelfde temperatuur?

ps: ik ben even zeer onbleefd. Mijn post net over TPMS is net de laatste op de vorige pagina en gaat daarom wellicht verloren. En ik kan hulp daar wel even gebruiken, Dus nog even een "bump": on-board-diagnostics-t17675-275.html#p142334

EDIT: Lelijke fout in TPMS scherm: Als je 18.6 als druk ziet betekent dat "Unavailabe". En als je iets anders ziet, moet je dat met 189 vermenigvuldigen om de druk in mbars te krijgen. Wordt uiteraard allemaal gecorrigeerd in de volgende versie, net als de status omschrijvingen. TPMS lijkt alleen te werken als je een paar minuten rijdt, maar ook daar hoor ik graag terugkoppeling op.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Ik heb nog eens geprobeerd de beste snellaad strategie in de winter op een rijtje te zetten.

1. Probeer niet te snelladen vanaf een hoge SOC. Rijd zo ver mogelijk om de SOC laag te hebben en dus zo lang mogelijk vol laad-vermogen.

2. Probeer op een zo hoog mogelijke batterijtemperatuur te laden. Rijden doet de temperatuur behoorlijk oplopen, dus als je de keuze hebt, beter aan het einde van de rit laden dan aan het begin de volgende ochtend. Het laden zelf verhoogt de temperatuur ook nog eens.

3. Stop zo snel mogelijk met snelladen. Ik bedoel: als je op plaats van bestemming een langzame lader hebt, laadt dan gewoon totdat je die gemakkelijk kunt bereiken. Dit geeft je het hoogst haalbare laadvermogen op de snellader.

Probeer dus te vermijden dat je te diep in het afknijpen terecht komt. Een ruwe vuistregel voor het vaststellen van de SOC waar het afknijpen begint is 30 plus twee maal de temperatuur van de batterij.

EDIT: hmm moet eigenlijk in het oplaad-draadje?
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bitman
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2015
Laatste bezoek: 07 jan 2016 22:37
Actief als: particulier
Locatie: Redhill, UK
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door bitman »

@zoe2goe

top advies, merci beaucoup :thumb:
BMW i3

Your hurry is NOT my problem; think MPG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Graag gedaan.

Op basis van de gegevens van Harm nog een wat ingewikkelder regel. Bij een gegeven SOC en temperatuur is het maximale laadvermogen na de lader ongeveer (tot nu toe binnen 3kW nauwkeurig):

t = laagste module-temperatuur

19 + 3.6*t - 0.026*t*SOC - 0.34*SOC (en nooit meer dan 40 natuurlijk)

In een spreadsheet formule (A = SOC, B = laagste module-temperatuur)

=MIN(19+3.6*B1-0.026*A1*B1-0.34*A1,40)

Je ziet hier goed dat de invloed van de temperatuur behoorlijk groot is, bij een lege batterij scheelt één graad 3.6 kW. :shock: CanZE laat je natuurlijk op het charging scherm de werkelijkheid zien (ook onder het rijden), dus daar in inbouwen is niet zinvol.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 73
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door MartijnEV »

Bedankt, dit is zeer nuttige info! (Ook voor mijn andere project ;-) )
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 68
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door GertjanVB »

Wow, gelijk weer in de spreadsheet gedoken en verrassend genoeg (of juist niet), komen de cijfers overeen met mijn waarnemingen (rood omkaderd) enige dagen geleden. Ook een verklaring voor het idee van het "afknijpen" wordt gegeven; de temperatuurstijging benodigd om het laadnivo vast te houden is dusdanig hoog, dat die in praktijk niet gerealiseerd kan worden, dus alleen maar neergang in laadvermogen over de tijd (stijgend SoC). Het hele kaartje kun je hier bekijken
image.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Prachtig!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013
Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door Ad van der Meer »

Wat heb ik nodig om ook data te verzamelen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 68
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door GertjanVB »

Dongle en CanZE. Je kunt een keertje langskomen in oosterhout voor een demo
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015
Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: On-board diagnostics

Bericht door OlafH »

Bij mij ook 3 graden verschil tijdens het (snel)laden in de accu's. Is er een reden voor het verkleurende blokje rechts boevnin tijdens het laadproces?

Voor het eerst trouwens ook de ventilatoren van de batterijen achterin gehoord, best wel aanwezig geluidje. Alsof er een koelwagen naast je staat te ronken.
Screenshot_2015-12-02-19-54-38.png
Screenshot_2015-12-02-19-54-48.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Dank OlafH. Ik heb zelf nog nooit meer dan 2 graden verschil gezien. Zal wel OK zijn dan.

In het onderste plaatje: Dat is een nieuwe functie. Als de auto minder dan 80% wil opnemen dan wat de paal bereid is te geven, ben je de "knik" in de laadkromme voorbij en is het dus zaak te gaan nadenken of je niet verder moet rijden. Je ziet overigens bij jou dat die 22 kW pas bij 86% SOC komt, omdat de temperatuur van je cellen op 30C staat. Ik kwam vandaag niet verder dan 25C (na 200 km rijden met een pauze van een uur ertussen.

Wat weer ene beetje mysterieus is dat het DC vermogen (dus wat echt de batterij ingaat) 4kW hoger is dan wat "mag", bij mij staat die zoals ik zou verwachten altijd iets lager.

Hoe dan ook is het wel aardig te zien dat de benaderingsformule, zo mooi door GertjanVB grafisch weergegeven wel klopt. Bij benadering dan he ;-)

Overigens, die state of health is een bug, is inmiddels gefixt en gaat mee in de volgende release. Als je hem graag wilt weten staat hij wel goed op Charging in het Technical menu.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015
Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: On-board diagnostics

Bericht door OlafH »

DC is bij mij ook altijd lager, ik zal de screenshot wel net op een moment gemaakt hebben dat de waardes wijzigden. DC loopt altijd een fractie achter heb ik gemerkt.

Ik had een laadstrategie uitgestippeld... Eerst 20% laden bij een 22kWh zodat ik nét een FastNed station zou halen. Daar aankomen met lekker warme en lege accu's en rap voltanken.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bitman
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2015
Laatste bezoek: 07 jan 2016 22:37
Actief als: particulier
Locatie: Redhill, UK
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door bitman »

heb net mijn Konnwei dongle order binnen gekregen 8) nu de Zoe nog :Sleep: (heb al wel de auto papieren van DVLA gekregen)
BMW i3

Your hurry is NOT my problem; think MPG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Heeft een van jullie al eens gezien hoe bij een Zoe de TPMS ventielen opnieuw gepaard worden? Alleen via de diagnose-stekker? Alleen via een activatie-tool (is een soort hand-zendertje wat je vlak bij de ventielen houdt om ze een soort van "Hallo!! Hier ben ik hoor!" bericht te laten versturen? Beide?

Edit: zie ook: tpms-sensoren-t21040.html#p142764
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 614
Lid geworden op: 11 jan 2015
Laatste bezoek: 06 apr 2025 09:02
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door Sordone »

Hi Jeroen.
Vandaag heb ik mijn winterset met TPMS sensoren gekregen. Eerst zouden er "algemene" programmeerbare sensoren in komen maar toen kwam er via de leverancier het bericht dat deze op het keyless systeem zouden storen. Dus toen is er gekozen voor originele sensoren van Renault. Enfin, banden eronder en naar iemand die ze zou "inlezen". Niet dus, software moet via Renault benaderd worden anders wordt het niet geaccepteerd in de Zoe.
Via CANZE kwam 4x OK op de sensoren maar geen drukwaardes. Op de terugweg (na 30 minuten) kwam ineens de oranje sleutel met "controleer wielsensoren". Toen "inlezen bandenspanning" gedaan en oranje sleutel ging weg. Het lijkt te werken maar nu werkt het weglopen bij de auto niet qua op slot doen. Druk ik op de knoppen van de sleutel dan gaat de Zoe wel op slot maar niet als je wegloopt. Vreemd dus terwijl er origineel Renault TPMS onder zit. Komende woensdag moet mijn Zoe voor zijn eerste jaarbeurt dus dan wordt dit op de lijst gezet. Tot die tijd is het handmatig op slot doen. Of het moet zich zelf herstellen. Ik ga nog kijken of CANZE de druk waardes na een poos wel laat zien.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, verkocht met 196K km (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Dank je @Sordone, weer wat wijzer. Wat bedoel je precies met "inlezen bandenspanning"? Was dat iets op het dashbord?

Op zich klopt het dat je moet rijden om de ventielen te activeren. Dat is om de batterijen te sparen.

ps: mooi balen, van je keyless
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 48
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013
Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: On-board diagnostics

Bericht door HarmOtten »

@Sordone,
Even off topic: Ik heb soms ook wel eens dat de "keyless entry" niet werkt. Maar door de auto even te starten en te stoppen werkt het meestal weer. Misschien bij jou ook.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 614
Lid geworden op: 11 jan 2015
Laatste bezoek: 06 apr 2025 09:02
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door Sordone »

Nu is het probleem met de keyless weer opgelost na een ritje. Als ik de Zoe start, komt er nog wel telkens "Inleren bandenspanning" (was typo in vorige bericht) in het dashboard wat dan weer automatisch weggaat na 2 seconden. Verder geen oranje sleutels o.i.d. meer gehad. En de drukwaardes komen nog niet in CANZE. Iets lijkt er toch niet te synchroniseren wat Renault bij mijn beurt maar moet onderzoeken.
Nog even een plaatje van mijn Inter Action Black ICE (w(h)att's in a name :) ) velgen met Dunlop Winter Response 2. Rijdt goed en stil. Kw verbruik lijkt hetzelfde maar moet ik nog verder testen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, verkocht met 196K km (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Ah, ok, thanks. Met andere woorden, het "pairen" moet nog gebeuren en het 2 seconden bericht lijkt dus een reminder als ik het zo lees. Ik hoor graag of je de garage nog de procedure daarvoor kunt ontfutselen ;-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

@Sordonne: Dit misschien:

(3 en 4 zijn de op/neer knopjes op de ruitenwisser-pook)

Resetting procedure
With the ignition on:
– repeatedly press button 3 or 4 to select the “LEARNING THE TYRE PRESSURE” function on the display 2;
– press and hold (around 3 seconds) button 3 or 4 to start initialisation. Display of the message “Pressure ref ongoing” indicates that the reset request for the tyre pressure reference value has been taken into account. Reinitialisation is carried out after a few minutes’ driving.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 614
Lid geworden op: 11 jan 2015
Laatste bezoek: 06 apr 2025 09:02
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door Sordone »

Dit is de procedure die ik gedaan heb om de oranje sleutel weg te krijgen. En daarna nog een paar keer gedaan. Maar tot nu toe helpt het niet om het "permanent" te krijgen. Volgende week zal het wel werken als Renault de Zoe gaat "kietelen". :)
Update: dit is het beeld wat nu om de 15 km komt. In CANZE komt dan "No info". Na "inleren" komt "Ok" op alle banden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, verkocht met 196K km (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 73
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door MartijnEV »

CANZE forum goes SSL betekent: doet het niet meer in Tapatalk?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Nieuwe release is vandaag vrijgegeven. Bandenspanning zou nu goed moeten zijn.

@MartiijnEV: dat is niet zo mooi. Ik geef het door.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 68
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door GertjanVB »

Nieuwe update R-Link geeft in de ZOE aan dat de CAN coprocessor werd ge-update.
Dochterlief speerde direct na de update met de ZOE weg, dus CanZE heb ik nog niet geprobeerd en het firmware scherm houd je ook tegoed.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Morgen wordt er een nieuwe versie van CanZE gepubliceerd. Het driving scherm zal iets gewijzigd zijn, de torsie balk wordt vanaf dan gestart vanaf ongeveer een derde van de breedte van het scherm, loopt naar rechts voor optrekken, naar links voor afremmen. Onder het afremmen deel komt een dunne balk te staan met de maximale torsie die de motor zou kunnen remmen (regenereren). Het is niet zo precies als het "braking" scherm, maar daar staat tegenover dat je zonder schakelen van schermen een indicatie hebt waar je op kan mikken als je remt. Commentaar (liefst op github) altijd gewaardeerd.

Terwijl ik aan het testen was viel me iets op wat welicht voor de hyperdrivers van belang is: Als je heel snel het rempedaal intrapt, wordt meteen het frictiedeel geactiveerd (hydrauliek blijkt toch sneller dan electriek in deze). Het systeem regelt echter de hydrauliek niet meer terug zolang je dezelfde pedaaldruk aanhoudt. Maximaal regenereren bereik je dus niet alleen door goed te mikken, maar ook door rustig het pedaal in te trappen, zodat de hydauliek zo min mogelijk wordt geactiveerd.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 68
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door GertjanVB »

Na de R-link update
image.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Dank!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 68
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door GertjanVB »

De waarde van de actuele oplaadcapaciteit van de ZOE zelf staat niet meer vermeld in het "Driving" scherm van CanZE. Dat vind ik jammer. Wil je dat dit soort dingen in github wordt gemeld of is dit hier de uitlaatklep van subjectieve meningen?

Edit: als ik je post hierboven nog eens lees zal het antwoord "ja, op github" zijn. Aangezien het meer subjectieve meningen zijn dan storingen of fouten, vraag ik me af wat daar dan de juist plek voor is. Kun je daar een hint voor geven?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Beetje kort, vanaf foon: Volgens mij staat het in het uitgebreide charging scherm vanaf het technical menu?

Github is altijd safer dan fora, want dat moet afgehandeld worden.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Er staat een nieuwe release van CanZE in de steigers, waarschijnlijk gaat ie vandaag live. Ik denk dat de mensen die graag het onderste uit de batterij-kan halen hier blij van zullen worden.

Linkje naar de "teaser": http://canze.fisch.lu/teaser-for-version-1-09/
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013
Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door PieterZoe »

Top! Heel benieuwd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Laat ik het zo zeggen. Sinds ik een paar keer met de verschillende probeersels van het Consumption scherm heb gereden mogen de spreekwoordelijke golfjes-met-petjes erin wat vaker met een brede glimlach mijnerzijds voorgaan. Soms niet natuurlijk :-P
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 73
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door MartijnEV »

Geweldig! Ben zeer benieuwd. Even een vraagje voor een niet-zo-Android-ervarene: hoe kick je de update af? Ik zie nergens een menu optie daarvoor in m'n tablet, maar de update gaat ook niet automatisch van start.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in