onderhoudsinterval Renault Scenic

Plaats reactie

Topic author
PeterBreed
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

onderhoudsinterval Renault Scenic

Bericht door PeterBreed »

Hallo,

Vandaag voor de eerste keer mijn renault scenic (bj 2007) naar de garage gebracht voor een onderhoudsbeurt. Vorig jaar gekocht met 22000 op de teller.Volgens Verkoper zou ik nu voor een controle terugmoeten. Nu (15000 km verder) blijkt echter dat deze auto jaarlijks een onderhoudsbeurt moet hebben. Ben me dan ook redelijk rot geschrokken van de rekening.

Bij mijn vorige scenic (Bj 2003 type 1) was de onderhoudsinterval ook 30000 of 2 jaarlijks. Aangezien ik maar 15000 per jaar rijd was het hier het ene jaar een controlebeurt en het andere jaar een onderhoudsbeurt.
Ik dacht toch dat nieuwe auto's langer zonder onderhoud konden, blijkbaar geldt dit niet voor een scenic.

Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen waarom dit nu jaarlijks moet. De dealer vond een verwijzing naar milieuregels voldoende en daarmee was de kous af.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DexterXL
lid
lid
Laatste bezoek: 26 feb 2011 19:57
Actief als: particulier
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

Wat geeft je onderhoudsboekje voor interval aan????
deze dan gewoon aanhouden, het staat er niet voor niets in :roll:
Let er wel op dat de nieuwere generatie auto's veel dunnere olie heeft,
waar de oudere auto's nog gewoon 10W40 erin hadden, zitten ze tegenwoordig
op 0W30, en dat is net water maar draait er zeer goed op, dan snap je wel als dit
iets vervuild raakt, dat het dan al te dik word om soepel te lopen.
Bedenk altijd wel: ONDERHOUD IS BEHOUD!!!
Wat je er mee doet moet je zelf weten, het is jouw auto :roll:
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Socrates
Lid
Lid
Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21

Bericht door Socrates »

Klopt, wat hij zegt.

De motorolie verliest z'n viscositeit en moet dus jaarlijks worden vervangen. Lang geleden reed ik een Audi, die had ook een 2jaarlijks of 40.000 km onderhoudsinterval. En die had daar een speciale (heule dure dus) olie voor. Maar zelfs Audi is daar vanaf gestapt en zit nu op een jaarlijks onderhoudsinterval.

Vanwege allerlei miljeueisen maakt men de motorolie dunner en die moet dus sneller worden vervangen.

Onderhoud is inderdaad behoud, maar soms denk ik ook wel eens dat het ook behoud van een continue inkomstenbron voor de dealers is. De dealers hebben er geen baat bij om de beuren naar 2jaarlijks te verschuiven...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

CPTR
lid
lid
Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
Actief als: particulier

Bericht door CPTR »

Gelukkig zie je wel steeds meer All-in prijzen bij de merken, zodat je precies vooraf weet wat je moet aftikken. Dat vind ik wel een grote vooruitgang.

Ik wissel sowieso om de 10.000 km altijd de olie, ongeacht wat de onderhoudsintervallen zijn.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

BeVe
Lid
Lid
Laatste bezoek: 29 jan 2016 18:33

Bericht door BeVe »

Als je nog binnen de garantie zit is het handig je aan de voorgeschreven intervallen te houden. Buiten de garantie maak je zelf uit of en wanneer je de auto voor onderhoud naar de garage brengt, toch. Ik doe bij mijn Scenic elke 30.000 km nieuwe olie en nieuw oliefilter. Elke 60.000 vervang ik tevens het lucht en pollenfilter en de bougie's. Ik ga alleen naar de dealer voor zaken die ik zelf niet aan kan, distributieriem en dat soort zaken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut