Foutmeldingen over parkeerrem in dashboard voorkomen Onderwerp is opgelost

Plaats reactie

Topic author
Sua sponte 26280

Foutmeldingen over parkeerrem in dashboard voorkomen

Bericht door Sua sponte 26280 »

Hallo,
Bij deze een vraagje met weinig prioriteit.

Wij rijden met ons gezin in een Renault Scénic uit 2006 van de tweede generatie.
De auto bevalt ons prima.
Er is echter 1 probleempje dat een slechte uitstraling heeft op het imago van onze Renault.

Het probleem betreft de elektronische handrem.
Als het 's ochtends vochtig weer is, dan slipt rechtsachter de rem door bij het wegrijden van ons huis.
Dat is al jaren zo, maar nu het weer herfst wordt valt het extra op.

Twee Renault-garages en twee universele garages hebben in de loop der jaren naar dit probleem gekeken.
Zij constateren dat er mechanisch niets aan de hand is met de elektronische handrem en de kabelverbindingen.

Helaas reset de Renault-elektronica niet uit zichzelf, dus de foutmeldingen blijven in het dashboard staan.
Het enige wat de monteurs (kunnen) doen is tijdens de APK de foutmelding wissen via de ODB2-ingang tussen de stoelen.
Dan komt onze auto weliswaar door de keuring, maar na de eerstvolgende hellingproef is het weer mis.
(Wij wonen in het heuvelachtige gedeelte van Nijmegen, nabij de Zevenheuvelenweg)

Mijn vraag is:
Is er een zekering die ik kan (laten) verwijderen zodat er helemaal geen foutmeldingen meer in het dashboard staan?

Afplakken met zwarte tape kan natuurlijk ook, maar dat is niet de bedoeling... :wink:

Alvast bedankt voor uw eventuele reactie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renault47
lid
lid
Actief als: particulier

Re: Foutmeldingen over parkeerrem in dashboard voorkomen

Bericht door Renault47 »

De elektronische handrem is een gevoelig systeem. Bij mijn Renault gebeurt het af en toe dat de rechter achterrem blijft " plakken" als ik 's ochtends weg rijd en prompt geeft het systeem een foutmelding. Deze foutmelding verdwijnt als de elektronische handrem daarna 6x correct heeft gewerkt. De electronica keurt het systeem dan weer goed. Is dat bij jou ook zo? Wat ik tegenwoordig doe is de eerste keer ' s ochtends de rem handmatig lossen ter vermijding van een eventuele foutmelding.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, Captur limited 0.9, Kadjar 1.3 intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Sua sponte 26280

Re: Foutmeldingen over parkeerrem in dashboard voorkomen

Bericht door Sua sponte 26280 »

hallo Renault47,

Bedankt voor de snelle reactie en de tips.

Ik ga erop letten of de foutmelding verdwijnt nadat de elektronische handrem 6x correct …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 26 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken