Parkeersensoren achter automatisch uit bij gebruik trekhaak?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderde gebruiker 30580

Parkeersensoren achter automatisch uit bij gebruik trekhaak?

Bericht door Verwijderde gebruiker 30580 »

Ik heb enige tijd geleden bij trekhaakcentrum een GDW vaste trekhaak onder mijn Kadjar laten monteren, maar nog niet zoveel gebruikt. Nu had ik de fietsendrager op de trekhaak geplaatst en wilde vervolgens gaan rijden. Net als bij mijn vorige auto (Octavia) gingen de parkeersensoren achter 'loeien' alsof ik ergens tegenaan zit. Vervolgens krijg ik het reparatielampje in beeld en de melding dat ik mijn parkeersensoren moest laten controleren.

Vervolgens heb ik het hele parkeersensorensysteem handmatig uitgezet via 'instellingen-voertuig'. Toen ik uiteindelijk de fietsendrager had losgekoppeld, het parkeersensorensysteem weer handmatig had aangezet, kreeg ik weer de foutmelding, maar die herstelde zich automatisch toen ik voor het eerst achteruit reed. Een soort van automatische reset leek het.

Mijn vraag: zou de Kadjar niet automatisch moeten herkennen dat er iets aan de trekhaak is gekoppeld? Zodat de parkeersensoren achter automatisch worden uitgeschakeld...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



HBinside
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 feb 2016 13:15
Actief als: particulier

Re: Parkeersensoren achter automatisch uit bij gebruik trekhaak?

Bericht door HBinside »

Heb bij mijn Kadjar de orginele inklapbare renault trekhaak er onder laten zetten. En alles funcioneert zoals jij graag zou willen.

groet |Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Parkeersensoren achter automatisch uit bij gebruik trekhaak?

Bericht door adinsx »

Wat vaak het 'dingetje' is, is de kabelset. Bij een originele set is deze op de CAN-bus aangesloten en meldt de stekkerdoos dan ook keurig dat er iets wordt aangesloten. Bij goedkopere sets is dit achterwege gelaten, dus daar zit 99% zeker je probleem ;).
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderde gebruiker 30580

Re: Parkeersensoren achter automatisch uit bij gebruik trekhaak?

Bericht door Verwijderde gebruiker 30580 »

oke ik verwacht dan dat daar het issue scheelt. ach, voor 300 euro zet ik de parkeersensoren wel even uit :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderde gebruiker 30580

Re: Parkeersensoren achter automatisch uit bij gebruik trekhaak?

Bericht door Verwijderde gebruiker 30580 »

ik zat nog even te kijken naar mijn offerte, daar staat duidelijk aangegeven dat er wordt aangesloten op het CAN-bus systeem...ik ga maar eens terug denk ik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht