Piep-fluit Renault Megane 2012 1.5 dci

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie

Topic author
JohanMegane
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2018 13:22
Actief als: particulier

Piep-fluit Renault Megane 2012 1.5 dci

Bericht door JohanMegane »

Ik heb sinds een aantal dagen een zachte piep-fluit als ik rij. Het is lastig te omschrijven, lijkt misschien nog het meest op een piepend scharnier (van een huis). Dealer vermoed dat het ergens bij de turbo vandaan komt. Geeft aan dat de turbo er sowieso af moet om de achterliggende onderdelen te controleren en dat al minstens 1000-1500 euro kost exclusief eventueel herstel.

Ik hoor het geluid eigenlijk alleen bij (bijna) vollast op het moment dat je gas geeft en tussen de 1500 en 3000 toeren zit of wanneer je het gas los laat in dit toeren gebied. Als je auto in zijn vrij laat en gas geeft hoor je het niet.

Ik heb daarnaast het gevoel dat de motor iets vermogen mist. Ik heb het dan over enkele procenten.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Piep-fluit Renault Megane 2012 1.5 dci

Bericht door A110 »

Turbo kan een probleem zijn. Het is een variabele turbo en dit variabele gedeelte gaat nog weleens vastzitten.
Je zou dit product eens kunnen proberen,
http://www.forte-benelux.com/NL/Forte-P ... eaner.html

Voordat een turbo eraf geschroefd word, wat al een hoop werk is en hoge kosten met zich meebrengt. Kan er ook eerst een diagnose met een rookmachine gemaakt worden. Met deze machine zetten we het hele inlaat en uitlaatsysteem onder rook. Als er ergens een lekkage is van een slang of onderdeel dan kan je dit opsporen omdat daar dan de rook ontsnapt.
Wij gebruiken dit apparaat dagelijks in onze werkplaats.
Als er ergens een scheur zit in een turboslang dan kan die ook een fluitend geluid veroorzaken en vermogensverlies geven.

Succes.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
JohanMegane
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2018 13:22
Actief als: particulier

Re: Piep-fluit Renault Megane 2012 1.5 dci

Bericht door JohanMegane »

Bedankt voor je snelle reactie. Ik vermoed niet dat het door het variabele gedeelte komt. Daarvoor is het vermogensverlies te klein. Ik mis alleen een heel klein beetje push bij vollast. Het is de laatste tijd helaas te druk op de weg om het vermogen eens goed te testen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht