Pingelen, hoog olie verbruik

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
J v/d Wal
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2006 09:58

Pingelen, hoog olie verbruik

Bericht door J v/d Wal »

Bij 105.000 km begon de motor te pingelen. Scenic 1,6 16V mrt 2002.
Renault dealer dit bekeken, koolaanslag op inlaatkleppen, gasklephuis schoon, inlaatkanalen dicht bij de kleppen ook koolaanslag. Klepsteelrubbers hard, geleidingen goed. In de cil.kop bij de nokkenassen ligt een koek van olie. Zuigers ook een dikke laag verkoolde olie (Pingelen). Cil. wanden perfect. Carterventillatie netjes open.
In 3000 km ongev. 1 liter olie verbruikt. Hiervoor geen olieverbruik.
Heeft 4 maal 1 of meerdere bobines stuk gehad. Bij ongev.80.000 km bleek de olie vrij dun en het laatste uit het carter zo dik als stroop. vlak hiervoor door dealer bobine(s) vernieuwd. (Ongeveer 200 km op 3 cil. gereden, in de nacht van Brussel naar thuis toch door gereden). In aug 2005 de laatste maal bobine storing, toen heb ik vrijwel direct olie afgetapt en was er zoals gewoonlijk niets bijzonders. Komt er nog benzine uit de injectors als er een bobine stuk of bijna stuk is? Schadelijk?
Garage heeft 4000 km hiervoor het gasklephuis gereinigd ivm koud soms afslaan. Tevens de olie-niveau sensor gereinigd. Gaf max aan terwijl er 1,2 liter bij moest. Op 9000 km. Hebben niets gezien van sludge en laag niveau in koelsysteem. Koud afslaan opgelosd maar olie-sensor geeft altijd max (schijnbaar)
Bij aftappen koelsysteem bleek er 1,5 liter uit het blok te komen. Waterpomp bleek iets te lekken. Geen sporen op het blok te zien, alleen wat rondom de opening bij het asje. Altijd heeft het peil van koelvloeistof in het reservoir op max gestaan(hooguit een keer 0,1/0,2 liter bijgevuld op een verversing) Luchtbel zegt de garage. daardoor te warm geworden in de kop. Nooit de temp.meter zien stijgen en/of lampjes gaan branden.
Garage cil.kop+carter chemisch gereinigd, waterpomp+distributieriem+klepsteelrubbers enz. vernieuwd. Chef proefrit gemaakt, alles goed. Reparatie €2470,00
Kom auto ophalen en na 400 meter weer terug naar garage want hij houdt in.
Na diverse contoles blijkt dat er olie op de zuigers staat, bougies slaan vet.
Wat nu te doen. Renault zegt: Ken deze storing niet !!
Graag hulp en advies van jullie.....!!
Wat te doen om er de importeur bij te betrekken, zowel bij de eerste rekening en nu dus bij de nog niet opgeloste storing.
Heb je nog vragen over dit probleem mail me dan a.u.b.
:?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3243
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Dat is dus volgens mij een slecht uitgevoerde reparatie.
Hoe is de stand van zaken nu ?
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
J v/d Wal
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2006 09:58

Bericht door J v/d Wal »

Was en is nog steeds een zeer vervelend verhaal, hoewel niemand iets dergelijk heeft meegemaakt.

Uiteindelijk bleek dat de waterpomp gelekt heeft en hierdoor kwam een luchtbel in de cilinderkop. Er was geen merkbaar koelvloeistof verbruik maar wel lekspoortjes bij de waterpomp. Daardoor is de olie in de cilinderkop verbrand, klepsteelrubbers hard geworden, olie lekkage langs de klepstelen, gevolg was dat roet in de verbrandingsruimte is gekomen. Uiteindelijk is bij de dealer de motor 2 keer open geweest. 5 weken zonder auto gezeten maar ze hebben vanuit de importeur 40% vergoed en de dealer heeft nog eens 10% vergoed.

Weg vakantiegeld hoewel we nog wel een paar dagen weg zijn geweest. Na ongeveer 700 km bleek de rechter aandrijfaskering in de versnellingsbak te lekken -> in Frankrijk gerepareerd - weer 5 dagen zonder auto. Terug in Nederland was het in Frankrijk niet goed gerepareerd en bij de eigen dealer weer een nieuwe kering gezet. Nu moeten we weer terug naar de dealer want hij lekt weer.

Bedankt voor de interesse en je weet waar RENAULT voor staat:

Reparatie En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3243
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Onvoorstelbaar :!:

Tsja, het kan natuurlijk met ieder merk auto gebeuren, maar ik snap wel dat je dan even goed ziek wordt van dat merk, en de afhandeling van het geheel.

Wij hebben zoiets gehad met een Mercedes, sindsdien ook nooit meer een Mercedes gekocht.
Terwijl het vast exemplarisch was, maar toch, het vertrouwen en rijplezier is dan gewoon beschadigd.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht