Afstandsbediening werkt niet
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Afstandsbediening werkt niet
Sindskort ben ik in bezit van een Laguna Privilege uit 2003. Bij deze auto zijn 2 kaarten geleverd.
Een kaart met 2 knoppen en een kaart met 3 knoppen. De kaart met 2 knoppen werkt goed, maar de 3-knops versie werkt niet. Soms na wat willekeurig drukken wil de auto wel een keer open of dicht maar dit is geen doen.
Starten lukt wel met de 3-knops kaart dus de sleutel hoort wel bij de auto. Ik heb gelezen dat de 3-knops kaart ook "handsfree" zou moeten werken maar ook dit lukt niet.
Wordt dit een nieuwe kaart of doe ik iets fout?
M.vr.gr.
Rene
Een kaart met 2 knoppen en een kaart met 3 knoppen. De kaart met 2 knoppen werkt goed, maar de 3-knops versie werkt niet. Soms na wat willekeurig drukken wil de auto wel een keer open of dicht maar dit is geen doen.
Starten lukt wel met de 3-knops kaart dus de sleutel hoort wel bij de auto. Ik heb gelezen dat de 3-knops kaart ook "handsfree" zou moeten werken maar ook dit lukt niet.
Wordt dit een nieuwe kaart of doe ik iets fout?
M.vr.gr.
Rene
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Laatste bezoek: 01 jun 2025 10:24
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Vermoedelijk iets met de batterijen van de 3-knops kaart.
Dat zou dan ook kunnen verklaren dat de handsfree niet werkt (als dat ook op de auto zit tenminste, meende dat dit een optie was)
Dat zou dan ook kunnen verklaren dat de handsfree niet werkt (als dat ook op de auto zit tenminste, meende dat dit een optie was)
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Hide post links |
-
De batterijen heb ik ook al eens verwisseld. De 2 knops kaart werkt namelijk perfect, dus dit is volgens mij het probleem niet.
Gr. Rene
Gr. Rene
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Dan zijn misschien de knoppen van de 3-knops kaart lam, en heb je geen handsfree op je auto zitten.
Hide post links |
-
Dat de knopjes "lam" zijn dat zou inderdaad kunnen. Het lampje gaat overigens wel branden. Hoe weet ik dat de auto een handsfree mogelijkheid heeft? In de uitsparing tbv de handgreep zit wel een zwart blokje in het plaatwerk.
Dit zou een sensor kunnen zijn voor als de greep wordt vastgepakt.
Gr. Rene
Dit zou een sensor kunnen zijn voor als de greep wordt vastgepakt.
Gr. Rene
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Da's apart, als het lampje brandt, doet het schakelaartje het wel. Tenzij het een dubbelpolig schakelaartje is, maar dat weet ik niet, zou dus de afstandbediening ook moeten werken.
Hoe je weet of je handsfree hebt ?
Uuurrmmm....tsja, dat blokje zegt niet veel, is immers helemaal niet zeker of de benodigde electronica zich er wel achter bevindt.
Zit er een drukknopje op de handgreep ? ( daarmee gaan de deuren op slot als je buiten staat )
Denk dat als dat drukknopje erop zit, dat je in elk geval handsfree ontgrendeling hebt.
Of dat dan ook handsfree starten is, weet ik niet.
Hoe je weet of je handsfree hebt ?
Uuurrmmm....tsja, dat blokje zegt niet veel, is immers helemaal niet zeker of de benodigde electronica zich er wel achter bevindt.
Zit er een drukknopje op de handgreep ? ( daarmee gaan de deuren op slot als je buiten staat )
Denk dat als dat drukknopje erop zit, dat je in elk geval handsfree ontgrendeling hebt.
Of dat dan ook handsfree starten is, weet ik niet.
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 1
Hoi, je weet of je handsfree hebt als er achter de handgreep een sensor zit. Dat is een zwart soort van vierkantje van +/- 2 bij 2 cm die achter de handgreep zit. Als je de sleutel in je zak hebt en je hand achter de handgreep zet, dan ziet die sensor je hand en ontgrendeld de auto. Je activeert en deactiveert de handsfree functie met de middelste knop op de 3-knops kaart.
Volgens mij heeft de Privilege deze functie er wel op zitten. Ik heb een GT Initiale uit 2002 en daar zit deze functie op. In het begin heb ik met de bijgeleverde sleutel ook een hoop ellende gehad. Werkte wel dan weer niet en met de knoppen was ook een en al ellende. Ik heb op een gegeven moment toch maar een nieuwe gekocht, ook al is dat een kostbare hobby. Het werkte wel een poosje om een stukje karton onder de batterij te drukken waardoor ie beter tegen het bovenste contact aan komt te zitten.
Cheers,
Arnold
Volgens mij heeft de Privilege deze functie er wel op zitten. Ik heb een GT Initiale uit 2002 en daar zit deze functie op. In het begin heb ik met de bijgeleverde sleutel ook een hoop ellende gehad. Werkte wel dan weer niet en met de knoppen was ook een en al ellende. Ik heb op een gegeven moment toch maar een nieuwe gekocht, ook al is dat een kostbare hobby. Het werkte wel een poosje om een stukje karton onder de batterij te drukken waardoor ie beter tegen het bovenste contact aan komt te zitten.
Cheers,
Arnold
Hide post links |
-
Bij mij zit inderdaad zo'n zwart blokje achter de handgreep nu nog uitzoeken waarom het niet werkt.
Toch anders maar even langs de dealer...
Gr. Rene
Toch anders maar even langs de dealer...
Gr. Rene
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Bij mijn weten is de aanwezigheid van dat zwarte blokje helemaal geen garantie dat een dergelijk systeem erin zit.
Het zijn standaard deuren, die daar dus allemaal een gat in hebben.
Heb je het systeem niet, dan zal dat gat zijn afgedekt met een zwart blokje.
Heb je het systeem wel, dan zit er een zwartachtig/paarsig blokje met als je goed kijkt 2 circkelvormige afdrukken erin.
Dan zit er op de deur op de portiergreep ook een knopje wat je kunt indrukken om de deuren vervolgens wanneer je uitgestapt bent te kunnen sluiten.
Het zijn standaard deuren, die daar dus allemaal een gat in hebben.
Heb je het systeem niet, dan zal dat gat zijn afgedekt met een zwart blokje.
Heb je het systeem wel, dan zit er een zwartachtig/paarsig blokje met als je goed kijkt 2 circkelvormige afdrukken erin.
Dan zit er op de deur op de portiergreep ook een knopje wat je kunt indrukken om de deuren vervolgens wanneer je uitgestapt bent te kunnen sluiten.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Bij de Laguna II en Espace IV is de aanwezigheid van het zwarte blokje niet standaard zoals bij de Megane II.
Bij de Laguna II en Espace IV duidt dit op het aanwezig zijn van het handsfree systeem.
De Laguna II en Espace IV hebben geen knoppen op de handgrepen zoals de Megane, Modus en Clio.
Privilege en Initiale en de eerste Dynamique's hebben dit als standaarduitrusting meegekregen, was optioneel op de overige uitvoeringen.
De handsfree functie zou moeten werken wanneer de 3-knops kaart gebruikt wordt.
Wannneer de kaart bij de auto weggehouden wordt gaat de auto op slot en maakt dit kenbaar door een signaal met de claxon en de zijknippers die even blijven branden.
Als dan een portier of de achterklep wordt geopend gaat de auto van slot, ook weer vergezeld van een claxon signaal.
Dit signaal is vergelijkbaar met het knipperen van de knipperlichten bij het normaal met de kaart afsluiten en openen.
Wanneer het systeem niet werkt met de 3-knops kaart zit er weinig anders op dan een nieuwe kaart te bestellen en in te laten lezen (de prijzen zijn gelukkig wat minder hoog geworden in 2007).
Standaard wordt er 1 2-knops kaart en 1 3-knops kaart meegeleverd bij deze auto.
Het is mij niet bekend of er meer kaarten op de auto kunnen werken en of dit ook een extra 3-knops kaart kan zijn, ik heb er wel eens iets over gehoord maar precies weet ik het niet.
Antonio.
Bij de Laguna II en Espace IV duidt dit op het aanwezig zijn van het handsfree systeem.
De Laguna II en Espace IV hebben geen knoppen op de handgrepen zoals de Megane, Modus en Clio.
Privilege en Initiale en de eerste Dynamique's hebben dit als standaarduitrusting meegekregen, was optioneel op de overige uitvoeringen.
De handsfree functie zou moeten werken wanneer de 3-knops kaart gebruikt wordt.
Wannneer de kaart bij de auto weggehouden wordt gaat de auto op slot en maakt dit kenbaar door een signaal met de claxon en de zijknippers die even blijven branden.
Als dan een portier of de achterklep wordt geopend gaat de auto van slot, ook weer vergezeld van een claxon signaal.
Dit signaal is vergelijkbaar met het knipperen van de knipperlichten bij het normaal met de kaart afsluiten en openen.
Wanneer het systeem niet werkt met de 3-knops kaart zit er weinig anders op dan een nieuwe kaart te bestellen en in te laten lezen (de prijzen zijn gelukkig wat minder hoog geworden in 2007).
Standaard wordt er 1 2-knops kaart en 1 3-knops kaart meegeleverd bij deze auto.
Het is mij niet bekend of er meer kaarten op de auto kunnen werken en of dit ook een extra 3-knops kaart kan zijn, ik heb er wel eens iets over gehoord maar precies weet ik het niet.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
-
We zijn eruit.. De sleutel is defect. Door de sleutel iets of wat te buigen werkt het iets beter. Maar we moeten dus een nieuwe sleutel bestellen Helaas
Rene

Rene
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Zonde, zijn dure sleutels.
Mag je eigenlijk ook niet in je broekzak steken, als je gaat zitten, dan kan die al stuk gaan, waarschuwde onze dealer.
Mag je eigenlijk ook niet in je broekzak steken, als je gaat zitten, dan kan die al stuk gaan, waarschuwde onze dealer.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut