In de overweging

Plaats reactie

Topic author
rgr
lid
lid
Actief als: particulier

In de overweging

Bericht door rgr »

Zoals ik al had gemeld in mn voorstel rondje, we overwegen de aanschaf van een Zoe of een Leaf.

In de beide auto's hebben we gereden en ze bevallen beide heel goed. De Zoe is duidelijk een frissere moderne auto, waar de Leaf nogal degelijk/saai is.

Voor ons de de actieradius an sich geen probleem. Woon/werk is slechts 60Km. en waar ik werk zijn genoeg laad punten.
Prijs is belangrijk, voor een " Volle" Zoe heb ik een "lege" Leaf

Waar ik wel mee zit is het volgende:

Het laden bij bezoek (vrienden familie kenissen) De meeste wonen in de buurt, maar mijn schoonouders niet, die wonen in Friesland (Dokkum) en wij in Heerlen. Jaja, voor diegene die denken, dat is ver, dat klopt, maar het lijkt geen onmogelijk afstand met een elektrische auto (354 Km, van deur tot deur). Wat ik eigenlijk wil zeggen is: Ik wil naar wens kunnen laden, ook al is het maar een beetje. Nu wist de dealer mij te vertellen dat dit niet kan, maar ik las hier, dat er dus wel mogelijkheden zijn, maar wat is het nu, ja of nee? Voor mij is dit wel een punt (tenzij iemand dit kan wegnemen)

Ondertussen heb ik ook hele berekeningen er op los gelaten om er achter te komen welke auto nu goedkoper is, de Honda, die we nu hebben, of de Zoe/Leaf. Voor beide auto's zal ik geld moeten lenen, want ik heb geen 25.000 op de bank. Naar alle waarschijnlijkheid rijden we de elektrische auto nog heel lang, vermoedelijk 8 jaar.

Daarnaast moet ik de honda gaan inruilen, voor mij is het de eerste keer dat ik een nieuwe auto aanschaf, dus ik weet ook niet hoe sterk ik in mijn onderhandelingen sta. Wat zijn de "marges" waar kun je geld "verdienen"?

tips zijn welkom.

Edit: 2x geplaatst, andere kan verwijderd en hij staat verkeer, wilde hem bij algemeen zetten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Re: In de overweging

Bericht door MartijnEV »

Het laden bij familie, vrienden enz. in een gewoon stopcontact kan al enige tijd via de zogenaamde ELPA-kabel, en sinds deze maand ook met een speciale kabel van Renault zelf. Maar je zult merken als je de Zoe eenmaal hebt, dat je er zelden gebruik van zult maken. Dit doordat je je ritten altijd vooraf plant, thuis bij vertrek volgeladen bent, en onderweg genoeg (snel)laadmogelijkheden voor de Zoe hebt, zoals bij de 200 snellaadstations van Fastned langs de snelwegen (nu 5, rest volgt binnen komende 1,5 jaar), en de vele op handige locaties gelegen snelladers van ANWB/Greenflux en MisterGreen. Deze laatstgenoemde locaties zijn alleen voor de Zoe snel. De Leaf kan daar alleen langzaam laden.
Voor een overzicht van alle locaties waar de Zoe kan snelladen zie www.ac-lader.nl
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

electronaut
lid
lid

Re: In de overweging

Bericht door electronaut »

Wat ik al meermalen hier en op andere plaatsen heb laten weten: het sterke punt van de Zoe is wat mij betreft de Chameleon lader. Als je thuis een dri…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 25 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in