Hoe ver van huis ben je geweest?

Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013
Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door avdvee »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Wat een verhaal zeg; is voor mij toch wel de reden om de Zoe als stadsauto+ te gebruiken. Dus 95% van alle ritten op bekend terrein/ veilige marge en de rest alleen als ik er echt tijd voor heb. Ik wil niet het risico lopen met mijn gezin om ergens weggetakeld te moeten worden of uren te wachten op het laden.

Mag ik liefhebber zijn; in deze is de auto een vervoersmiddel en geen doel op zich.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013
Laatste bezoek: 04 jul 2018 16:10
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door E-mission »

Ik kan me best voorstellen dat je verwend bent met de infrastructuur in NL, hoe zeer die ook nog voor verbetering vatbaar is. Zodra je de grens over gaat is het een compleet andere wereld nog. In Frankrijk vermoed ik dat het weer meevalt, maar over België heb ik al teveel gedoe gehoord. Waren laatst een paar Leafs die naar zuid Frankrijk reden via snelladers naar de autotrein in Parijs. België was de grootste uitdaging ondanks voorbereiding. Ook voor een trip door Duitsland zou ik wachten tot de i3 / e-golf / e-up populairder geworden zijn. Of gewoon een Model S huren :-).
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 14
Berichten: 3033
Lid geworden op: 27 sep 2004
Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door renault15.17 »

Vanavond had ik een overleg in Amsterdam (schiphol west eigenlijk). De heenweg vanuit Helmond (130 km) was prima verlopen, voor de zekerheid nog even een kwartiertje gestopt bij V.d. Valk Breukelen, mijn favoriete oplaadplek aan de A2. (En daar kom ik geheel toevallig Hans de Boer van Greenflux nog tegen, die met zijn Zoe uiteraard ook aan de Greenflux/ANWB laadpaal stond).
Maar de terugweg was een stuk uitdagender. Onderweg kon ik geen gebruik maken van de navigatie. "Geen kaarten gevonden" was de melding. Die melding heb ik zelden, en als het een keer voorkomt dan maar heel kort. Maar nu ging de melding niet weg. Nu heb ik de navigatie niet nodig om van Amsterdam naar Uden te komen. Maar gezien de afstand die ik moest afleggen (ca. 120 km) en de range die de Zoe aangaf: 128 km had ik toch wel graag de route ingepland gehad om op het scherm te kunnen zien of ik het ging halen.
Maar goed, een tussenstop bij De Lucht aan de A2 was toch al voorzien, dus daar even met 22 kW bijladen en we komen er wel. Althans, dat was het idee. Maar als het oplaadpunt bij De Lucht dan in storing springt zodra je aankoppelt :shock: (zie topic: laadproblemen met publieke oplaadpalen, meld ze hier) dan moet je gaan herplannen. Gelukkig zijn er van daar naar huis nog genoeg 11 kW paaltjes. Maar toen ik eenmaal in de auto zat, deed mijn navigatie het wel weer en kon ik wat proberen. Via een zelf uitgedachte tussenoplossing tussen de snelste en eco route, kon ik zonder bijladen thuis komen. Het verschil in de te rijden afstand en de aangegeven range bedroeg slechts 1 kilometer, maar ik ben er maar voor gegaan. En met nog 5% restcapaciteit over heb ik het gehaald. 114 km, wind schuin van voren tegen, Eco modus, 95 km/u, laatste deel (20 km) binnendoor over 60 km/u wegen. Toppie!! :thumb:
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013
Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door avdvee »

Hoe lang heb je er precies over gedaan?
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 14
Berichten: 3033
Lid geworden op: 27 sep 2004
Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door renault15.17 »

Weet het niet precies, was geloof ik iets na half 11 thuis. Maar heb toch nog even wat gegeten en wat telefoontjes gepleegd bij "De Lucht".
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013
Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door fivari »

Vandaag voor het eerst een rit gedaan waarvan een normaal mens zegt: zoiets met een elektrische auto: dat toch liever niet!
De tocht situeert zich in Belgie. Van Leuven naar Waver (35 km) (waar ik werk) voor een eerste vergadering en van daaruit naar Zonnebeke bij Kortrijk (143 km) en weer terug naar Leuven (150 km). Alles samen 328 km op papier en ook in 't echt, vreemd genoeg ondanks verkeerd rijden en omleidingen.

Vooral het stuk tot de eerste laadbeurt was erg spannend. Eerst 35 km tot Waver en vervolgens naar het geplande laadpunt in Henegouwen: Frasnes-lez-Anvaing. Samen 115 km waarvan toch 60 km snelweg. Alsof ik voorvoelde dat er problemen zouden komen, reed ik een lang stuk tegen 90 km/u achter een vrachtwagen. Achteraf bekeken: gelukkig maar. Ik arriveerde aan het laadpunt in Frasnes-lez-Anvaing met nog 30 km bereik (23%). Ik plug de laadkabel in: start keurig met laden @ 22 kW. Toen ik na 20' winkelen en wandelen terug bij de auto kwam om te lunchen, bleek het laadproces zowat onmiddellijk gestopt te zijn. België is qua dichtheid van laadstations niet te vergelijken met Nederland. Volgend bruikbaar laadstation in de richting van mijn bestemming bevindt zich op 20 snelwegkilometers van waar ik me bevind. Opnieuw karretje aan een vrachtwagen gehangen en na wat flink wat spanning onderweg kom ik uiteindelijk met 9% capaciteit over aan de laadpaal nabij Doornik aan. Als die het niet doet, loopt het slecht af. Maar gelukkig: de twee laadpalen met in totaal 4 type 2 aansluitingen werken feilloos. Opnieuw 22 kW laadvermogen. Na 45' zakt de laadsnelheid bij 90% vol en besluit ik verder te rijden. Het kan nu wat sneller, de mensen verwachten me, de vergadering zal uiteindelijk met enige vertraging starten.

Op de terugweg besluit ik het zekere voor het onzekere te nemen en twee laadsessies in te lassen. Eentje in Kortrijk en eentje bij dit laadpunt in Ninove. Beide leveren opnieuw keurig 22 kW.
In Kortrijk vloek ik toch even wanneer ik vaststel dat de vier parkeerplaatsen bij de twee laadpalen bij de Dolfijnkaaialle vier zijn geICEd. Dat is wel erg grof. De parkeerwachter die verderop wat boetes uitschrijft, checkt alleen of het parkeergeld wel betaald is. Gelukkig blijkt een van de vier juist toe te komen zodat ik opgelucht zijn plaats kan innemen.

Balans van de dag: 328 km, 53,6 kWh verbruikt. Gemiddelde snelheid 62 km/u. 330 km afleggen met de Renault Zoe en ondertussen 2 vergaderingen afhandelen: het kan. Jammer dat er geen gelegenheid was om te laden tijdens het vergaderen. Dan zou de totale reistijd er niet echt onder geleden hebben. Nu heb ik in totaal toch 1u45' staan laden. Neem een uurtje lunchpauze, dan "kost" de Zoe 45' in vergelijking met een gewone wagen. Niet onoverkomelijk. Het blijft toch een beetje een avontuur en dat maakt het juist boeiend. Ik herhaal na vandaag ook mijn voorkeur voor de chameleonlader: hij laadt niet op een gewoon stopcontact, maar heeft wel een stevig laadvermogen op de publieke laadpalen. De enige elektrische auto's die deze rit haalbaar maken, zijn de Zoe en de Tesla.

En ondanks het beperkt aantal laadpalen zijn de palen in België toch erg bruikbaar: omdat ze vrij recent geplaatst werden, is geopteerd voor krachtige 3-faseaansluitingen type 2 (Mennekes) die mooi 22 kW leveren. De meeste palen in de centra van de steden zijn geplaatst door Bluecorner en hebben per paal een type 2 aansluiting van 22 kW en een voor ons onbruikbare schuko-stopcontact. Deze palen zijn te activeren met de kaart van TheNewMotion: een gratis kaart die enkel verbruik aanrekent. Tot einde van de maand trouwens gratis.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door MartijnEV »

fivari, mooi verhaal! Het kan zeker met de Zoe; de uitdaging bij lange reizen is prima aan te gaan.
Heb je voor mij de coordinaten van al de 22kW palen die je gebruikt hebt? Dan voeg ik ze toe aan de kaart ac-lader.nl
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013
Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door fivari »

Zopas doorgestuurd via pb.
tot uw dienst!
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013
Laatste bezoek: 09 nov 2018 20:05
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door Smartrix-Zoe »

Afgelopen vrijdag van Vleuten naar de koog op Texel en maandag weer terug.
Veel laadpalen aanwezig verspreid over eiland ivm elektrisch vervoer project daar in 2010. :D :thumb:
Het was een trip van 135 km maar toch even geladen bij renault dealer in Alkmaar. Een echte 22kw paal dus ik hoefde maar even te laden om bestemming te halen. Ik kreeg koffie en kon even naar de olympische spelen kijken. Super service.
foto alkmaar.JPG
Helaas geen enkele volledig elektrische auto daar gezien. Wel wat phev's.

Mensen vinden het altijd wel interessant. Zie foto.
IMG_3104.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door GertjanVB »

Vandaag ritje van Oosterhout naar Groningen. Dan blijkt de snelladerdichtheid in het noorden van het land niet zo hoog te zijn. Fastned timmert aan de weg maar denoodzakelijke laadpunten (oa. Lageveen bij Heerde) zijn nog niet gereed. Geplande stops zijn vd Valk in de Bilt, Renault dealer Oving in Zwolle en Parking MartiniPlaza in Groningen.
Het laden bij vd Valk is achter de rug. In het donker ben ik de laadpaal bij de ingang voorbij gereden en heb (even) op de parkeerplaats gezocht voor ik de laadpaal vond. Lekker snel laden aan het begin, op 't eind duurt het langer om die laatste procenten binnen te halen. Door de regen en een natte jas is de inzet van achterruitverwarming en airco noodzakelijk. De comforttimer geeft niet veel soelaas lijkt het; in Zwolle nog een keer proberen.
Nu in Zwolle aan de koffie bij Renaultdealer Oving, via de mail hadden zij aangegeven dat hun laadpunten 24/7 beschikbaar zijn, wat goed uitkwam en ook nog koffie.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door MartijnEV »

Gaaf. Goede reis!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door GertjanVB »

Weer terug in Zwolle bij Renault dealer Oving.
Eerder op de dag in Groningen bij aankomst nog 20km op de teller. In het begin ging het snel met de km's, dus de kruissnelheid op 98km/h gehouden ipv 100. Bij aankomst op de ParkingMartiniPlaza direct rechtsboven een aantal 22kW EV-box laadpalen beschikbaar. Na aansluiten de mededeling nog 7 uur te laden?! Na controle ca. 2 uur later bleek de batterij al 100% vol te zijn! dus toch 22kW. De comforttimer had gewerkt (net als in Zwolle).
Onderweg zijn me de Fastned laadstations bij Lageveen/Heerde niet opgevallen, dus daar moet de komende weken nog het een en ander gebeuren.
Straks onderweg naar De Bilt of misschien Renault dealer Stam, want die Renault ZE Dealers zijn stiekum aangename stopplaatsen; snelladers, rustige werkplek met WiFi en koffie
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 14
Berichten: 3033
Lid geworden op: 27 sep 2004
Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door renault15.17 »

Gisteren was het natuurlijk een prima ZE / Zoe dagje met 22°C. En net gisteren had ik weer een ritje Helmond - Schiphol Rijk op het programma staan. Met een volle accu in Helmond weggereden, op ECO stand via N279, A2 en N201. Net geen 130 km. En toen kwam ik bij RNL aan met nog...... 58 km over. 8) :dance:

Afbeelding

En na een klein uurtje 22 kW laden, krijg je een mailtje met het volgende rijbereik:

Afbeelding

Wat dan vervolgens wel grappig is, dat na het ingeven van mijn reisdoel "thuis", de Zoe aangeeft dat mijn reisdoel op 118 km niet bereikbaar is...... :doh:
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 14
Berichten: 3033
Lid geworden op: 27 sep 2004
Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door renault15.17 »

@GertjanVB: het Fastned station bij Heerde is al wel operationeel. Afgelopen dinsdag reed ik met een "stinker van de zaak" voorbij, de gele boog valt mooi op en stond er een Outlander te laden.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door GertjanVB »

@renault15.17; mooi verbruiksresultaat! Dank voor de correcte info mbt Fastned, zitten ze aan beide kanten van de weg?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 14
Berichten: 3033
Lid geworden op: 27 sep 2004
Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door renault15.17 »

Nee, Fastned zit nu alleen nog maar richting Apeldoorn.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door GertjanVB »

Aha; Lageveen is niet hetzelfde als Heerde. Heerde ligt onder of op gelijke hoogte met Zwolle en is in bedrijf. Lageveen ligt boven Zwolle en zou binnen enkele weken operationeel zijn.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door GertjanVB »

Vandaag rondje Oosterhout-Gouda-Bunschoten-Oosterhout gedaan.
Totaal ruim 220km met een verbruik van 11,9kwh/100km. Dankzij de aangename temperatuur en de keuze voor de ECO-route in de TomTom. Het tijdsverlies tov extra snelwegkm's a 100km/h was niet noemenswaard en af en toe rustig binnendoor is helemaal niet zo erg. Bijladen lukte niet in Gouda (achter de Vismarkt) de paal met 2 parkeerplaatsen werd bezet door 2 ICE's. De persoon die net z'n auto had geparkeerd was niet te bewegen zijn voertuig te verplaatsen. Dat leverde een interessante conversatie op die ik elders zal posten.
Na de afspraak in Gouda naar Bunschoten met de bedoeling in de Bilt te laden, maar ik kwam door Vleuten en legde aan bij de snelle laadpaal aan de Zuiderburcht 6 en aan het water geluncht en verder naar Bunschoten. Terug naar huis kon ivm het opgebouwde aantal km's zonder opladen.
Prima dag, behoudens dat de TomTom rond Utrecht even opspeelde omdat de kaarten niet up-to-date zijn (heb wel de laatste versie) en de anti-EV houding van de inwoner van Gouda.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013
Laatste bezoek: 04 jul 2018 16:10
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door E-mission »

Even ter bevestiging voor mij, je voorkeur om de optie voor route types te krijgen (snel / kort / eco) onthoudt hij bij jou ook niet , toch? Net als mijn voorkeuren om geen tankstations te zien, reset hij alles weer als ik opnieuw de auto start. Wil even weten of ik niet een update gemist heb ofzo.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door GertjanVB »

Klopt. Voor ik begin moet ik de instelling wijzigen om te vragen naar type route, zolang de sleutel niet uit het slot gaat onthoud hij dit. Irritant.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013
Laatste bezoek: 04 jul 2018 16:10
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door E-mission »

Stop jij je sleutel in het slot nog? Dynamique versie?
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door GertjanVB »

Life en toch sleutel erin. Heb het met sleutel in de broek geprobeerd maar dat wil niet.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013
Laatste bezoek: 04 jul 2018 16:10
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door E-mission »

Life bedoel ik ja. Alleen de intens en zen hebben keyless.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door MartijnEV »

Vandaag vanuit de Achterhoek een dag heen en terug naar Maastricht. 440 km in totaal. Het is gelukt, maar zoveel laderpech wil je niet, zeker niet op zo'n lange reis...: Fastned Lokkant (heenweg) stopte steeds na 5-6 minuten met laden. Na 6 keer regendansje maar doorgereden naar een slowchargepaal in Echt. Veel te laat op mijn afspraak. Gelukkig een flexibele zakenrelatie. Aldaar knalde de locale DBT paal bij het activeren direct uit z'n zekering. Toen maar naar de afspraak gereden met nog 15 km resterend en het oranje lampje aan. In de pauze een andere paal gezocht, precies hetzelfde model DBT, en deze deed het wel prima. 4,5 uur later was de Zoe vol. Vanavond teruggereden met 160 km in de batterij. Bij Fastned Hondsiep ging het weer mis: weer stopte het laden na een minuut of 9, weer met melding Accu Laden Niet Mogelijk in het instrumentenpaneel. Paar keer opnieuw gestart met laden maar bleef stoppen. Toen doorgereden naar Van der Valk Molenhoek, Greenflux 22kW. En die deed het perfect! Nu eindelijk weer lekker verder Zoeven naar huis, naar de dames waarvan de twee kleintjes al lang liggen te pitten... Maar was wel een erg mooi EV avontuur vandaag.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013
Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door HarmOtten »

@MartijnEV,
Wat een pech! Dat moet echt beter kunnen.
Dit zijn precies de problemen waarom ik het volgende item ben gestart: http://www.renaultforum.nl/forum/on-boa ... 17675.html
Als het een keer mis gaat, wil ik kunnen aangeven bij de laadpaalprovider wat de reden is van de storing! De melding "Hij doet het niet", is altijd zo vaag.
Heb je al wel contact gehad met Fastned en DBT hierover?

Toen ik overigens net na de opening bij Hondsiep (langs de A73 bij Haps) een keer geladen heb, ging het zonder problemen.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door MartijnEV »

Ja Fastned en ABB spreken elkaar morgen hierover.
Ik vermoed dat de aardpen niet diep genoeg geslagen is. Het is daar zandgrond, dus bij droog weer en laag grondwaterpeil kan de aarding slechter worden. De Zoe is daar erg kritisch op, meet aardeweerstand continu tijdens het laden.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door MartijnEV »

Deze week met de Zoe met het hele gezin met vakantie geweest: mijn vrouw en ik, onze baby van 3 maanden en onze peuter van 2.5 jaar.
Heenweg van dorpje bij Deventer naar Schoorl, Noord Holland. Afstand 175 km. Rustig 96 km/h in Eco-stand over de A1, A8, A9.
Onderweg geladen bij Greenflux La Place Laren NH, met prima lunch, flesje voor de baby, en een mooie wandeling over de Westerheide. In Schoorl, Bergen aan Zee, Bergen, Warmenhuizen, eigenlijk overal op korte loopafstand van de bestemming steeds een laadpaal kunnen vinden om ruim in de kilometers te blijven. Voor de zekerheid ook een ELPA kabel meegenomen om in het vakantiehuis te kunnen laden in het stopcontact van de wasdroger. Een keer gedaan maar eigenlijk niet nodig.
Totaal geen beperking ondervonden mbt de actieradius. De Zoe is zeer geschikt voor lange reizen en vakantie in landen met goede laadpaaldichtheid. En dankzij de unieke driefasenlader in de Zoe gaat het laden overal zo snel dat je altijd snel weer genoeg kilometers hebt om op je bestemming te komen.
Het is genieten in de Zoe, stil, snel accellereren, soepel, ruime bagageruimte, fijne stoelen, prima airco. En: uitstekend functionerende TomTom, elk adres werd feilloos gevonden. Sinds de 317 versie van R-Link werkt het systeem goed, prettig en probleemloos.
Kortom: Zoe, de ideale gezins- én vakantieauto!

Morgen terug via de kaasmarkt in Alkmaar :-) , daar bijladen, en misschien onderweg naar huis indien nodig nog kort wat bijladen bij Fastned Palmpol (nog eventjes gratis!)

PS: wij dragen onze kinderen in draagdoek en ergonomische kinderdragers, dus kinderwagen/buggy/etc. hoeft bij ons niet mee.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 okt 2013
Laatste bezoek: 11 mar 2021 18:59
Actief als: particulier

Billenknijpen in Limburg

Bericht door Roy-ZOE »

Dit weekend met het hele gezin naar Maastricht en Valkenburg geweest (200 km enkele reis). Dan mis je toch wel Utrecht e.o. met zn infrastructuur:

- Op de heenweg tussenstop in Weert: E-laad, 1 aansluiting, bezet, paal bij Nissan Renault tergend langzaam (220v, 16A) Afijn Weert is een leuke stad en kids blij met hun NL jacks die de lokale Hema net in de uitverkoop deed.
- Maastricht: E-laad, 2 ICE's op de parkeerplaatsen. Na 10 min kwam een eigenaar. Daarna, Paal blijkt geen reactie te geven op een ZOE. Dan maar de parkeergarage in: weer een turbo paal (3,7KW oid)

Afijn daarmee haal je wel je eind bestemming valkenburg, en stop in Maastricht was toch gepland.
In Valkenburg veel laadpunten..... voor je fiets. 5 km verderop wel een goede 11 KW lader. Voor degenen die mn A-bike hebben gezien: 5 km is er prima op te fietsten ook op heuveltjes :-) Volgende ochtend dus weer netjes vol.

Vaals: drielandenpunt, 3,7 KW lader dus met een niet helemaal volle accu op weg naar huis.

Toen de wonderbaarlijke redding bij Eindhoven -> afslag naar de afritten gemist, waardoor we op de rondweg bleven en pas 12 km verder weer van de weg konden.....met no 12 km range te gaan. Ik was het nummer van Renault al aan het opzoeken :)

Bij Best blijkt de R-link de redding te geven. Oplaadpalen gaf een punt 3 km verder, maar op de R-link zag ik toch echt een icoon op de carpoolplaats onder aan de afrit. En jawel een nette, 1 aansluiting E-laad paal die vrij was en werkte. 1,5 uur lekker lunchen in de lokale restauratie en door naar huis. 1% over bij aanvang van het laden.......

Conclusie: zelfs gepland is het niet altijd zeker dat je kunt laden waar je wilt (bezet, kapot, zeer traag). Met een beetje beleid kom je er echter wel en de R-link, waarvan ik dat nooit had gedacht, bleek de redding. De A2 naar t zuiden blijft mager qua 22kW punten. Gelukkig komen the New Motion en Fastned er aan, maar in steden al Eindhoven met z'n TU zou je toch iets meer verwachten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 aug 2013
Laatste bezoek: 08 jan 2025 21:38
Actief als: particulier

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door RogerS »

Roy: Dat kunnen wij helaas alleen maar bevestigen....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door GertjanVB »

Ons dagje Limburg verliep ook niet vlekkeloos, maar geen stress; http://www.renaultforum.nl/forum/laadpa ... ml#p104627

Afgelopen weekeinde 120 km naar Edam gereden. Net als de rit naar Middelburg met nog een prima restant aan nog te rijden km's op de teller, terwijl we toch vooral snelweg met 100km/h hebben bereden Nu totaal bereik 155km. Opladen op de laadpaal bij het busstation van Edam (11kw) waarvan elders op dit forum een foto is geplaatst.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013
Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
Actief als: particulier

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door PieterZoe »

De higj tech campus direct aan de zuid-ring (A2) heeft een aantal 11kw laadpalen. In de grote parkeergarage op de 1e etage. Niet supersnel maar wel een redding in zulke gevallen. En een Starbucks om de hoek om de tijd door te komen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014
Laatste bezoek: 14 apr 2021 11:48
Actief als: particulier

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door BB-One »

Het moest er een keer van komen, voor het eerst verder weg dan de helft van het rijbereik… Was toch even spannend. Aangekomen op de bestemming (Ikea Duiven) de laadpaal opgezocht, blijkt er een Outlander te staan. Geeft toch wel “stress” terwijl je weet dat er onderweg nog meer dan genoeg laadmogelijkheden zijn. Maar ja hoe die te vinden…

Wat ik echter wel buitengewoon slecht vind is de mogelijkheid om eigen laadpunten in R-link op te nemen. Waarom heeft Renault niet de mogelijkheid opgenomen om zelf POI in je navigatie te zetten. Ik heb wel via een Duitse site een optie gevonden om dat voor elkaar te krijgen via een omweg, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Maar gelukkig vlak voordat we weggingen was de outlander weg, dus de Zoe nog even voor een kwartier aan het snoer gezet en zo weer genoeg kw-tjes voor de terugreis. We wilden nog wel op tijd thuis zijn om de wedstrijd te zien, dus full-speed naar huis gereden. Dit is dus echt funest voor je rijbereik… Vanmorgen gaf de Zoe aan dat ik op 100% slechts 110 km kon rijden... Het lijkt wel of de goden er mee spelen, vandaag voor straf 20 km lang 60 km/h moeten rijden op een 80 km weg omdat een vrachtwagen voor de zekerheid maar 60 ging rijden… en dat is ontzettend goed voor je rijbereik, slechts 20km ‘kwijtgeraakt” op een afstand van 40 km. Ach zo compenseer je nog eens wat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door GertjanVB »

Je kunt wel POI invoeren, maar dat moet dan wel handmatig. Of je maakt zelf een categorie in NP in de TomTom aan of je voegt zelf laadpunten toe onder beheer laadpunten. Dat laatste is voor mij het meest praktische en heb daar een aantal snelladers van de kaart van Martijn ingezet.
Groepsmatig POI's is wel een gewenste optie (via de USBstick); de laadpunten van mijn Denemarkenreis krijg ik via de site GoElectric wel aangeleverd, maar kan ze niet in 1 keer kwijt in de TomTom.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ieism
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 jun 2014
Laatste bezoek: 24 aug 2015 16:06
Actief als: particulier

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door ieism »

Amsterdam naar Aachen Duitsland en terug met nog een tussenstop in Terborg. Het kan wel, maar op goed geluk erheen en hopen dat je een laadpaal kan vinden werkt niet echt. Je bent dan echt een volle dag onderweg, terwijl het maar een kilometer of 500 is.
Eerste stop, laden gaat perfect.
Afbeelding

Tweede laadpunt, staan een hybride aan. Hmm, dan maar doorrijden en hopen dat ik een lader in Duitsland kan vinden..
Afbeelding

In Duitsland een lader gevonden, geeft aan 14 uur te moeten laden. Dan maar wat gaan eten en genoeg bijladen om een ander paal te zoeken. Na wat rondrijden, volgende lader bezet. Die daarna krijg ik niet aan de praat... Dan geluk, eentje die het doet dus een uur of 3 laden en weer rijden.
Afbeelding

Doorrijden naar FAstned, lader gaat niet op 22kw. Nog meer tijdverlies, maar gelukkig heb ik geen haast.
Afbeelding

Als ik Amsterdam weer binnen kom heeft de auto al een paar kilometer geen range meer, maar hij blijft wel rijden.
Afbeelding

Ik denk dat ik er zo'n 10 uur over gedaan heb, volgende keer pak ik toch de diesel als ik ergens heen moet waar geen snellader is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013
Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door fivari »

Nu de zomervakantie voorbij is,maak ik graag wat tijd voor het verhaal van twee Zoe-reizen in eigen land (België).
Begin augustus gingen we een week naar Zee. Een ideale gelegenheid om eens na te gaan hoe de Zoe zich leent voor zo'n vakantie. De afstand thuis (bij Leuven in het centrum van België)-zee bedraagt 140 snelwegkilometers. Niet onmogelijk maar toch niet comfortabel. Wanneer ik ergens kom waar ik nog niet geweest ben, controleer ik zoveel mogelijk laadpalen langs de route. De feedback post ik dan op chargemap.com zodat ook andere EV-rijders er iets aan hebben. Ik ben trouwens ondertussen 19de in de ranking van bijdragers. Zelf vind ik het erg nuttig om op voorhand te kunnen inschatten of een laadpaal operationeel is, of andere Zoe-bezitters er probleemloos hebben kunnen laden.
De laadpaal in Aalst was niet bereikbaar wegens wegenwerken. Je zal er maar op rekenen en absoluut een laadbeurt nodig hebben.
We hadden het afreizen zo gepland dat we tegen het middaguur bij Ikea Gent zouden kunnen eten. Tijdens het eten werd dankbaar gebruik gemaakt van de gratis laadinfrastructuur van deze Zweedse meubelwinkel. De laadpaal is probleemloos te activeren met mijn TNM-laadpas.
Afbeelding
Er zijn vier type 2 laadmogelijkheden die 11 kW leveren, dus niet de courante 22 kW. Voor een winkelketen vind ik dat persoonlijk erg netjes en ook erg bruikbaar omdat de wachttijd "nuttig" kan worden gebruikt in de winkel. Na de maaltijd was de wagen weer voor 90% vol. Voor de sport heb ik dan de naburige laadpaal bij Lidl in Mariakerke getest: deze paal is ook te activeren met TNM-pas. Afbeelding
Van daaruit was de bestemming uiteraard perfect te bereiken.
Aan de 60 km lange Belgische kust zijn een 10-tal EVA-laadpalen (Elektrische Voertuigen in Actie). Deze hebben allemaal dezelfde configuratie: een type 2 van 22 kW en een schuko 3,7 kW. Die laatste is voor de Zoe-bezitters eigenlijk waardeloos tenzij men een mobiel laadstation kan gebruiken. Voor mensen op doorreis is 3,7 kW trouwens altijd nogal pover.
Afbeelding
De 10 laadpalen hebben allemaal 2 laadplaatsen die meestal goed gelegen zijn, maar blijkbaar is een lege parkeerplaats op een toplocatie voor veel mensen onweerstaanbaar. Zeer regelmatig zijn de plekken geICEd (bezet door een voertuig met een Internal Combustion Engine). Zo hier in Heist aan Zee:
Afbeelding
Of wordt de paal langdurig bezet door een EV, meestal een Tesla. Dat wordt in het volgende seizoen een zeer groot probleem want het aantal elektrische voertuigen neemt ook in België toe, maar er komen geen laadpalen bij. Bovendien staan er ook regelmatig EV's waarvan de laadbeurt voorbij is. Dat vind ik zo mogelijk nog ergerlijker omdat de eigenaars van die voertuigen de problematiek toch zouden moeten kennen. Zijn EV laten staan nadat de laadbeurt voorbij is in de huidige situatie van grote schaarste aan laadinfrastructuur is ook erg asociaal.
Op de onderstaande laadpaal kon ik enkel laden via de Schuko en mijn zelf geassembleerd mobiel laadstation.
Afbeelding
Tijdens deze week maakten we nog wat uitstapjes, onder meer naar Watou (afstand enkel 90km) met een laadbeurt in De Panne waar de laadpaal en de 2 bijhorende parkeerplaatsen vrij waren.
Afbeelding
Op de terugweg koos ik voor een ander parcours, langs de laadpalen van Maldegem, Eeklo, en Waarschoot. In Maldegem ging het nog prima: deze laadpaal startte meteen na het inpluggen en zonder enige vorm van activatie met laden: 22 kW. Maar omdat ik pas vertrokken was, laadde ik maar de tijd die nodig was voor de controle van het laadvermogen en enkele foto's;
Afbeelding
Vanaf dan liep het wat mis: de laadpaal in Eeklo staat achter een hek zodat die enkel bereikbaar is tijdens de openingsuren van het provinciaal domein. De laadpaal voor auto's in Waarschoot heb ik niet gevonden, enkel die voor fietsen. En dan wordt het spannend: het was al laat, ik had geen zin om het centrum van Gent in de duiken om te laden en de Zoe geeft aan dat de thuisbestemming niet bereikbaar is zonder laden. Ik heb dan maar de trukendoos bovengehaald:
  • de snelheid verlagen
  • kort achter een vrachtwagen rijden
  • door het centrum van Brussel in plaats van langs de ring
met als resultaat dat alle paniek (nou ja) overbodig bleek toen ik met ruim 35 km bereik thuis toekwam.

Tweede reis werd het afgelopen weekend afgelegd: een weekendje Hotton in de Ardennen van de provincie Luxemburg: zeer mooie streek!
Tijdens de heenreis laadde ik in Andenne (22 kW) bij de tweede laadpaal die ik opzocht, hoewel ik de laadbeurt niet echt nodig had om op de bestemming te geraken. Maar in de buurt van de bestemming was geen publiek laadpunt aanwezig. Bij inpluggen 35' laadtijd nodig. Even naar de winkel voor wat drank en fruit, wat genieten van het zonnetje en de auto is alweer voor 90% vol. Dan neemt de laadsnelheid af en stop ik gewoonlijk met laden.
De eerste laadpaal is op deze manier niet echt bruikbaar:
Afbeelding
Afbeelding
In Wallonië zijn er minder laadpalen dan in Vlaanderen, maar Ze-Mo heeft een mooie inspanning geleverd.
Op de bestemming aangekomen, testte ik met mijn zelfgemaakte neuterprobleemtester en inderdaad: een installatie zonder nulgeleider. Gelukkig kon ik er met mijn zelfgemaakt mobiel laadstation en een speciaal tussenkabeltje toch laden.
Ter plaatse kon ik voor het eerst het rijgedrag in het belgische hooggebergte testen: zonder nerveus schakelen toch altijd in de jusite versnelling en altijd voldoende koppel aanwezig.
Voor de terugweg koos ik de snelweg en na 118 km had ik een bereik van 61 km en 35% batterijcapaciteit over. Nochtans had ik de CC op 115 km/u ingesteld. Dat zou goed zijn voor 181 km snelwegbereik.

Enkele lessen:
  • een plan B voor een noodzakelijke laadbeurt is aan te raden.
  • het bereik kan flink gerokken worden door enkele truukjes toe te passen
  • Wat een prachtige auto is toch die Zoe!!
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door GertjanVB »

Mooi relaas fivari! :thumb:
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht