Ditmaal de linkerachterraam.
Natuurlijk heb ik gekeken of:
• geen water in bakje onder voetenruimte bestuurderzijde
• alles droog onder de bestuurderstoel
• of alle andere ramen nog wel weten wat werken is
• geplopte zekeringen
• voldoende bier in koelkast om te klussen
Welnu, dat was allemaal in orde, dus maar verder zoeken, urm, op het forum dan, niet in de auto.
Genoeg topics, en het meest aansprekende was dit topic Raam Scenic II wil niet open of dicht.
Daar kwam ik uit op een module die een kapotte condensator zou hebben.
De hele module zelf heette de temic 0675, en zou bij Renault niet los te koop zijn.
Alleen in combinatie met een nieuwe raammotor, oid.
Ja, op fleebay heb je een kans, en op marktplaats als je op comfortmodule zou zoeken.
hmmm....
Voor die module vond ik echter ook een goedkoper alternatief, alleen verloor je dan de zelfsluitende functie van het raam (mits auto daarmee uitgerust, en ja, dat is de onze)
...ook niet echt een optie....
Tuurlijk kan je hem ook zelf proberen te repareren en te herstellen, maar als ik SMD ga solderen, kun je hem niet meer terugvinden onder de soldeerklodders, vrees ik.

Niet dat ze er in dit voorbeeldfilmpje zo veel van bakken, zo lang durf ik een soldeerbout niet tegen een component aan te houden.
Weet iemand anders nog alternatieven ?
Liefst in België of Nederland dan, de eerder genoemde link met alternatief bied ook een reparatie service, alleen verzendkosten naar GB zijn zo hoog volgens mij, of waren dat nou de retourkosten, in elk geval vaak rond de 27 pond.

Heb de module er al uit gekregen (tip. Torx 8 of Torx 9 gebruiken om module los te schroeven van motor), en het raam met een 12volt accu'tje in fasen (had alleen dunne draadjes met krokodillenbekjes, wilde niet dat die te heet werden) weer dicht gekregen.