Hoi erijder,
Duidelijk, we kijken beiden op een andere manier naar de geplande snellaadlocaties: ik ben optimistisch en vol vertrouwen over de aangekondigde plannen en wacht vol ongeduld op de realisatie de komende maanden tot einde zomer er tientallen 43kW AC laadmogelijkheden zullen zijn, en we daar met de Zoe's van kunnen gaan genieten, vanaf volgende maand al de eerste!; jij kijkt de kat uit de boom: eerst zien, dan geloven. Prima, verschil in opvatting mag er zijn

Wat wel lastig is aan jouw betoog is dat je twee discussies met elkaar verwart:
a) de huidige en toekomstige status van de laadinfra in Nederland
b) de voordelen van de Zoe ten opzichte van andere EV's
De algemene bezwaren die je zou kunnen aanvoeren met betrekking tot de huidige stand van zaken met laadinfrastructuur, namelijk dat je de duizenden mogelijkheden die er nu al zijn te weinig vindt, koppel je specifiek aan de Zoe, terwijl dit bezwaar geldt voor alle elektrische auto's. We moeten allemaal, of we nu een Zoe hebben of een andere EV, zoeken naar laadpalen en kennen de frustratie van reeds bezette palen. En tegelijkertijd ga je voorbij aan het feit dat die zelfde Zoe de enige EV is die in staat is om bij diezelfde laadpalen een veel hogere laadsnelheid te halen. 11kW is 2,5 keer zo snel als 3,7kW. 22kW is maar liefst 5 keer zo snel. Een enorm voordeel van de Zoe ten opzichte van andere EV's.
Ja, de laadinfra in Nederland kan nog stukken beter; vele partijen werken daar dagelijks hard aan. Het aantal laadlocaties groeit (na een korte stagnatie door veranderingen bij e-Laad) weer snel. Ondertussen profiteert de Zoe als enige EV bij elke laadpaal het meest: hij laadt bij 80% van die duizenden palen (dat zijn er nog steeds duizenden) sneller dan ALLE andere EV-modellen die momenteel op de markt zijn.
Overigens ben ik het volledig met je eens dat Renault Nederland veel meer energie (

) moet steken in het geven van uitleg aan potentiële kopers over het opladen van de auto, en het benadrukken van de unieke eigenschappen van de Zoe, zoals door mij hierboven uitgelegd (maar dan in een voor de leek begrijpelijker, bondiger, met marketingsausje overgoten, stukje tekst, filmpjes, brochures, mobile app, etc.).