EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

erijder
lid
lid
Posts in topic: 16
Laatste bezoek: 13 jun 2017 20:41
Actief als: particulier

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door erijder »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Zorgwekkend laag aantal! Hoop dat Renault hier wat aan gaat doen. In NL ook nauwelijks marketing, dat doet BMW toch beter.hoor nog vaak "wist niet dat renault ook elektrische auto's maakt".
Persoonlijke vind ik de accu huur een sterk verkoopargument. Je moet immers maar zien hoe lang het pakket het daadwerkelijk uit houdt. Bij de Zoe weet je waar je aan toe bent. Als je bij de i3 na 4 jaar de accu moet vervangen ( of eerder als het tegen zit) ben je dikke 10 mile verder....
Zonder meer verkopen gaat het ac43 kw snel laden ook niet van de grond komen en dan blijft de zoe de enige e-auto die niet echt kan snelladers. En dat is met de beperkte range van de zoe het grootste probleem in mho. Renault zou er ook goed aan doen een aantal ac43 kw punten op stratetigische locaties te sponsoren. De beste marketing investering naar mijn mening.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 20
Laatste bezoek: 04 jul 2018 16:10
Contacteer:

Bericht door E-mission »

Ik denk niet dat Renault weinig Zoe's verkoopt omdat mensen weten dat de AC snelladers nog achterlopen. Eerder omdat men helemaal niet weet dat er sowieso een Zoe is. Ben verbaasd dat er nog zoveel Leafs zijn verkocht.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

erijder
lid
lid

Bericht door erijder »

Yep, het bestaan van de zoe is een probleem. Volgende vraag is van potentiële overstappers dan direct en hoe ver kun je nu rijden? Dan helpt het als er een groot en operationeel snellaad netwerk is waar je kan laden. BMW schermt vollop met de fastned kaart, maar met de zoe kun je daar niet snel laden en als er niet verkocht worden dan blijft dat denk ik zo.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

ZoewieZoe :-)
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Wat is dat nou voor een hardnekkig misverstand! Bij Fastned kun je de Zoe WEL snelladen!
Vanaf eind deze maand komt de 43kW stekker er op alle Fastned locaties bij, behalve op de allereerste, waar nog geen Terra 53 zuil staat.
En kort na deze zomer komt ook bij ALLE The New Motion snellaadlocaties een nieuwe laadzuil (die de huidige DBT vervangt), die naast de CCS en Chademo DC tevens AC 43kW gaat bieden.
Ik voorspel: Nederland is eind deze zomer een waar snellaadparadijs voor de Zoe! :-)
Droom nu alvast van je batterij helemaal vol kunnen laden binnen 30 min.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

En: 22kW semi-snelladen, dat al op veel plekken beschikbaar is, is ook al behoorlijk snel. De Zoe is de enige (betaalbare) EV die van deze zeer hoge snelheid kan profiteren. En heel binnenkort dus ook van de duizelingwekkend snelle 43kW!
De Zoe is een zeer interessante en aantrekkelijke auto, maar blijkbaar zijn haar unieke voordelen erg moeilijk aan het grote publiek uit te leggen, als zelfs op dit forum de misverstanden blijven rondgaan...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 08 jan 2025 21:38

Bericht door RogerS »

Het klopt dat de Zoe de kameleon lader onder de laders heeft.
Maar volgens mij zou Renault ook de optie moeten kunnen aanbieden om de batterij te kopen ipv te huren. Dit zal de verkoop zeker positief beïnvloeden..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

erijder
lid
lid

Bericht door erijder »

Maar voorlopig kan het niet. Ik hoop van Harte dat je gelijk krijgt Martijn, en ben met je eens dat de zoe een mooie technologische oplossing biedt, maar als het de enige auto blijft die 43kw A-C kan snel laden en de verkopen tegen blijven vallen is het maar de vraag of partijen geïnteresseerd blijven om 43kw Ac te gaan aanbieden. Het wordt snel een standaarden strijd en voor je het weet wint combo. Helaas is het niet altijd zo dat de beste techniek wint.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
Contacteer:

Bericht door fivari »

Ik spreek even voor België. De Renault Zoe is de enige elektrische auto waarmee je in België een rit kan maken die beduidend langer is dan de autonomie van de batterij. Die autonomie is, op de Tesla's na, ook nog eens de grootste van alle overige elektrische auto's.
Op enkele (momenteel niet functionerende) DC-laadpalen na, bestaat het laadpalennetwerk in België enkel uit AC laadpalen waar de BMW, de Leaf, de Up enkel 1-fasig kan laden, met 7 kW max hetgeen als tussenlading op een reis onbruikbaar. De Tesla's hebben een duolader, een optie van 1500€, nodig om 3-fasig @ 32A te laden, standaar is dat slechts 16A (in de praktijk voorlopig beperkt tot 14A). Dat laden is bij hen momenteel om technische redenen nog beperkt tot 26A. De Zoe is dus technologisch ver vooruit. Maar ik ben akkoord met erijder dat de beste technologie niet altijd wint. Het lobbyen is volop aan de gang en gelet op het Duitse overwicht op autovlak, geef ik op een blaadje dat voor DC-laden hun technologie de standaard wordt. AC zal een optie blijven, al was het maar omdat de kostprijs voor een AC-laadpaal (ik herhaal dat is eigenlijk geen lader, maar een intelligent schakelaar) een factor 10 lager ligt dan voor een DC laadpaal (wel een echte lader).
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Maar het leuke is: zelfs al zou DC het 'winnen' als standaard voor snelladen, die AC paaltjes die overal (duizenden in aantallen) staan, die blijven staan. En die blijven driefasig aangesloten. En daar haalt de Zoe nog altijd het maximale laadvermogen uit (1 of 2 uur van leeg tot vol), terwijl andere EV's (alle Duitsers tot nu toe) het op die plaatsen met maximaal 6.6kW zullen moeten doen (uuuuuren lang tot vol).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fivari
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door fivari »

Klopt en bovendien is elke krachtstroomaansluiting in elk bedrijf een potentieel laadpunt.
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

erijder
lid
lid

Bericht door erijder »

Eens met al het bovenstaande, maar als er geen auto's zijn die iets kunnen met 3-fase laden dan is er ook geen reden om zulk soort palen neer te zetten. Helaas zie ik nu al regelmatig de combi DC snelladers en lolo, bijvoorbeeld bij van der valk in Venlo en arnhem of bij AC restaurant (what's in a name) langs de A15. En aan de lolo's heb je ook met de zoe weinig. In de parkeergarage op mijn werk zijn ook 10 plekken waar je weliswaar gratis kan laden maar wel alleen op 3,6 kw.

Daarom hoort deze discussie ook thuis bij dit topic. Geen genoeg verkopen is geen bijpassende laadinfrastructuur. De Zoe bewijst zijn kracht met name als je op het punt waar je moet zijn, kan laden met 11 of 22kw. Dan ben je in 1 tot 2 uur weer vol. Maar het laadnetwerk is nog lang niet zo dicht dat, dat altijd kan. En die nieuwe laadpalen moeten dus wel 11 kw of 22 kw worden.

Snelladers zijn langs de snelweg echt een must Have en dan bedoel ik 43 kw en niet 22kw. Vooralsnog zijn die er niet. En ze mogen dan 10x goedkoper zijn, als er 20x minder klanten voor komen is het nog steeds een slechte investering.

Dus verkopen die Zoe! En Renault maak er nu eens echt werk van en ga ook eens echt uitleggen wat de voordelen van de chameleon lader zijn.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

erijder - je haalt onterecht een aantal pluspunten die ik heb benoemd weer onderuit - heb je mijn bijdrage wel goed gelezen?

Nogmaals, nog wat extra verduidelijkt:

- Vervelend dat op jouw werk de 10 palen slechts eenfasig (3,7kW) zijn maar verder zijn de meeste (en dat zijn er duizenden) laadpalen in Nederland driefasen aangesloten, en veruit de meeste (nog steeds duizenden) daarvan 11kW. Driefase is de standaard. Of alleen de Zoe er baat bij heeft of niet, dat maakt voor de installatiesector niet uit: ze zijn en blijven in de openbare ruimte, omdat laadpalen daar bijna altijd een eigen netvoedingskabel hebben, ook in de toekomst standaard driefasen aangesloten. Alleen op privéterrein, bedrijfsterrein, zul je vaker een eenfasige laadpaal kunnen tegenkomen, meestal is dat omdat de laadpaal daar meestal de netaansluiting moet delen met de rest van het pand, en gewoon op een 'groep' van de meterkast zit. Maar ook daar zie je steeds vaker dat men kiest voor de aanleg van een aparte driefasen-aansluiting voor de laadpaal.

Maar met de duizenden openbare driefasen-laadpalen vaart de Zoe-rijder daar wel bij: er zijn NU al duizenden 11kW laadmogelijkheden in Nederland, en ook zijn er al tientallen 22kW's. Greenflux is druk bezig met het plaatsen van steeds meer 22kW's in Nederland; in België doet BlueCorner datzelfde.

- Op de ruim 35 locaties van The New Motion waar nu (defecte) DC snelladers van fabrikant DBT staan, (inderdaad op locaties van Van der Valk en AC Restaurants, met vaak tevens daarnaast een Lolo), worden deze DBT's deze zomer vervangen door nieuwe snellaadzuilen van een andere fabrikant, die 50kW CCS Combo DC-, 50 kW Chademo DC-, én 43kW AC Mennekes Type 2 zullen gaan aanbieden. Dat staat al gepland, dat gaat gebeuren. The New Motion schijnt bovendien nog nieuwe locaties te gaan toevoegen bovenop de bestaande 35, waar ook deze laadzuilen zullen komen.

- Op alle 200 Fastned locaties in Nederland komen tussen nu (nu reeds op 8 locaties) en eind 2015 ook multi-standard laadstations, met ook daarop CCS Combo, Chademo én 43kW AC Mennekes Type 2.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Verkopen Renault Zoe in Frankrijk stegen de afgelopen maand met 60% !!

http://www.avem.fr/actualite-renault-le ... um=twitter

Dat belooft wat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

erijder
lid
lid

Bericht door erijder »

Hoi MartijnEV, ik heb je reactie zeker goed gelezen. Ik begrijp het wel, maar heb er alleen een andere mening over.
Ik ben het op veel punten met je eens, maar niet op alle.

Zo ben ik van mening dat er nog niet veel laadpalen in Nederland zijn. Enkele duizenden lijkt misschien veel maar er zijn vele miljoenen adressen waar je naar toe kunt rijden. De kans dat er op de plaats van bestemming een laadpaal staat is dus niet zo groot. Misschien wel in de buurt, maar vaak genoeg ook niet. Na ruim 15.000 km met de Zoe door heel Nederland weet ik dat het vaak een heel gezoek is. Gelukkig zitten daar veel 3-fase palen tussen (11 kw) maar ik kom ook heel regelmatig Lolo's tegen, met name in parkeergarages e.d. (bijvoorbeeld alle Q-park garages) en ook veel bij bedrijven. Zo lang er niet genoeg e-auto's zijn die gebruik kunnen maken van de hogere laadsnelheden loont het voor hen niet om hogere vermogens mogelijk te maken. Ook ontstaan er al snel problemen als je, zo als op mijn werk, een aansluiting of 10 of meer wilt realiseren.

Ten aanzien van het snelladen hoop ik dat je gelijk hebt. Ik laad zelf vaak bij Greenflux en ben blij met de 22kw laadmogelijkheid, maar het is geen echt snelladen. Ik rij vaak richting het zuiden en oosten van het land waar ik eigenlijk onderweg heen en terug moet laden. En dan is een uur laadtijd gewoon lang.

Ik wacht met smart op Fastned en The New Motion, maar voor mij geldt: eerst zien, dan geloven. Voorlopig zijn er geen Fastned locaties waar snel laden (43 kw) mogelijk is. Het is kennelijk om de een of andere reden toch lastig om dit in de praktijk te realiseren. En als er weinig Zoe's verkocht worden, de enige auto die met AC 43 kw momenteel iets kan, dan kan een operator zo maar zeggen: laat maar zitten die AC 43kw. Ik hoop het niet, maar ik vrees er wel voor.

En tot slot ben ik van mening dat het hele laden momenteel belabberd aan de potentiële e-auto koper wordt uitgelegd. Ik denk dat veel kopers het pas beginnen te begrijpen als ze de auto al lang en breed in hun bezit hebben. Met name Renault zou veel beter zijn best moeten doen om uit te leggen hoe het werkt, wat de voordelen van de Chameleon lader zijn en e uitrol van AC 43kw palen krachtig moeten steunen.

Maar goed, dat is mijn mening, het kan natuurlijk altijd dat anderen er anders tegen aan kijken. Ik vind de lage verkopen van de ZOE in ieder geval geen goed teken.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Hoi erijder,
Duidelijk, we kijken beiden op een andere manier naar de geplande snellaadlocaties: ik ben optimistisch en vol vertrouwen over de aangekondigde plannen en wacht vol ongeduld op de realisatie de komende maanden tot einde zomer er tientallen 43kW AC laadmogelijkheden zullen zijn, en we daar met de Zoe's van kunnen gaan genieten, vanaf volgende maand al de eerste!; jij kijkt de kat uit de boom: eerst zien, dan geloven. Prima, verschil in opvatting mag er zijn :-)
Wat wel lastig is aan jouw betoog is dat je twee discussies met elkaar verwart:
a) de huidige en toekomstige status van de laadinfra in Nederland
b) de voordelen van de Zoe ten opzichte van andere EV's
De algemene bezwaren die je zou kunnen aanvoeren met betrekking tot de huidige stand van zaken met laadinfrastructuur, namelijk dat je de duizenden mogelijkheden die er nu al zijn te weinig vindt, koppel je specifiek aan de Zoe, terwijl dit bezwaar geldt voor alle elektrische auto's. We moeten allemaal, of we nu een Zoe hebben of een andere EV, zoeken naar laadpalen en kennen de frustratie van reeds bezette palen. En tegelijkertijd ga je voorbij aan het feit dat die zelfde Zoe de enige EV is die in staat is om bij diezelfde laadpalen een veel hogere laadsnelheid te halen. 11kW is 2,5 keer zo snel als 3,7kW. 22kW is maar liefst 5 keer zo snel. Een enorm voordeel van de Zoe ten opzichte van andere EV's.
Ja, de laadinfra in Nederland kan nog stukken beter; vele partijen werken daar dagelijks hard aan. Het aantal laadlocaties groeit (na een korte stagnatie door veranderingen bij e-Laad) weer snel. Ondertussen profiteert de Zoe als enige EV bij elke laadpaal het meest: hij laadt bij 80% van die duizenden palen (dat zijn er nog steeds duizenden) sneller dan ALLE andere EV-modellen die momenteel op de markt zijn.

Overigens ben ik het volledig met je eens dat Renault Nederland veel meer energie ( :-) ) moet steken in het geven van uitleg aan potentiële kopers over het opladen van de auto, en het benadrukken van de unieke eigenschappen van de Zoe, zoals door mij hierboven uitgelegd (maar dan in een voor de leek begrijpelijker, bondiger, met marketingsausje overgoten, stukje tekst, filmpjes, brochures, mobile app, etc.).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fivari
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door fivari »

Ik ben volledig akkoord met de technologische voorsprong van de lader van de Zoe. Of Renault die lader duidelijk in de verf kan zetten, is nog maar de vraag. De overige merken schermen heel ostentatief met de snellaadmogelijkheid hoewel die in de praktijk niet veel voorstelt en slechts sporadisch aanwezig is.
Ik denk dat de Zoe-gemeenschap, wij dus, ook een zeer belangrijke taak hebben en de blijde boodschap moeten verkondigen. Bloggen op het internet over het rijplezier en langere tochten, vrienden en collega's inlichten, berichten achterlaten of fora enz...
Misschien wat minder klagen over een volumeknop van een radio die het niet doet of een RLink die niet alle beloftes waarmaakt. Het zijn toch maar secundaire zaken.
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 27
Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

+1 voor Fivari zijn laatste opmerking! :thumb:
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

E-mission
lid
lid
Contacteer:

Bericht door E-mission »

Positief bericht om door te geven aan twijfelaars; komende weken gratis wallbox bij aanschaf Zoe.
E-mile
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Contacteer:

Wat is je bron, e-mission?
Don't HURRY, be happy!

Alpine A110 (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

erijder
lid
lid

Bericht door erijder »

@MartijnEV de Zoe laadt inderdaad lekker snel bij 3-fase palen en dat is gewoon een super voordeel.
Ik vrees echter voor steeds meer lolo achtige wallboxen als er weinig auto's op de weg zijn die gebruik kunnen maken van >3,7 kw laden. Jij kennelijk niet. Ik hoop dat je gelijk krijgt. Voor openbare laadpalen met eigen netaansluiting denk ik wel, maar voor alle andere palen weet ik het zo net nog niet.

@Fivari ja een beetje reclame maken mag best. Gelijktijdig moet je ook niet blind zijn voor de kinderziektes die de auto nu eenmaal heeft. Ik ben al weer 3 maanden aan het klooien met R-Link en geen verbinding maken, TCU vervangen etc. etc. Ondertussen werkt het nog steeds niet. Helaas zit Renault op dit soort zaken gewoon niet boven op. Als je ambassadeurs van je klanten wil maken moet je ook zorgen dat je ze maximaal tevreden houdt / maakt en naar ze luistert. En dat kan gewoon beter. Jammer.

R-Link en aanverwante problemen duiden op niet uitontwikkelde software en een te trage processor in de auto. Allemaal oplosbaar als je er werk van maakt. Idem voor laadpalen in R-Link en/of foutief waarschuwen voor 'u haalt deze bestemming niet, wilt u een oplaadpunt toevoegen'. Allemaal inderdaad kleine dingetjes, maar begrijp werkelijk niet waarom Renault niet meer haar best doet om dit soort zaken gewoon op te lossen. Dan krijg je echt tevreden klanten en dat helpt voor de verkoop.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

E-mission
lid
lid
Contacteer:

Bericht door E-mission »

Bron is Karin van Almere Bochane die me het Renault bericht liet zien. Ging geloof ik per gisteren in.
E-mile
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 9
Laatste bezoek: 18 okt 2014 10:42

Bericht door electronaut »

e-mission, alleen enkelfase of ook driefase? Ik hoop dat Renault het begrepen heeft en tenminste de driefase aanbiedt voor een schappelijke meerprijs.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22

Bericht door Ad van der Meer »

Als Renault slim is, bieden ze deze laders tegen kostprijs aan en maken ze deals met lokale installateurs om de prijs redelijk te houden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

E-mission
lid
lid
Contacteer:

Bericht door E-mission »

De standaard (Essent) wallbox. Ik neem dus aan enkelfase, maar wellicht voor meerprijs 3 fase, geen idee. Vraag het na zou ik zeggen.
E-mile
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

erijder
lid
lid

Bericht door erijder »

10 zoe's verkocht in mei 2014, eveneens 10 leafs. En 41 bmw i3's.
Nu 56 zoe's verkocht dit jaar, ongeveer evenveel als vorige jaar om deze tijd, maar toen was er natuurlijk een einde jaars spurt door veranderende belastinge regime.
Hoop dat het binnenkort wat op gaat pakken, want dit zijn nu niet echt heel vrolijke cijfers.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

PieterZoe
lid
lid
Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25

Bericht door PieterZoe »

Nieuwe campagne voor Zoe op tv en in andere media. Ben benieuwd of dat gaat helpen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 09 nov 2018 20:05
Contacteer:

Bericht door Smartrix-Zoe »

De dealers en importeurs zijn gewend dat auto's wel verkocht worden zonder daar veel moeite voor te doen. Kijk maar naar de kwaliteit van de service van de gemiddelde dealer en importeur. Ik denk dat Renault veel meer de enthousiaste gebruikers moet gebruiken bij de promotie van de Zoe. We hebben al een paar keer wat aangeboden maar ze pikken het niet op. :fp: Volgens mij hadden ze in Frankrijk een spotje van de zoe waarin de gebruikers geïnterviewd werden. Was een enthousiast makend filmpje vond ik zelf.

Wat denken jullie wat de oorzaak zou kunnen zijn dat er maar zo weinig elektrische auto's verkocht worden?
Te duur bijvoorbeeld?
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 14
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

Niet perse te duur, de Tesla verkoopt prima begrijp ik. Als afgelopen Uithof meeting een doorsnede geeft van de gemiddelde ZOE koper dan zal het niet hard gaan lopen. Van deze groep was ik 1 van weinige prive-rijders en bij de meeste rijders zat een "eigen overtuiging" achter de aanschaf, maw een sterk geloof in dat elektrisch rijden goed is en toekomst heeft.

De doorsnee koper van een dergelijke auto kijkt naar:
- praktisch in gebruik
- ziet ie er goed uit
- gunstige prijs
- geen trammelant, gemak, geen zorg

Belangrijker nog; die potentiële klant is daar niet naar op zoek, maar wordt met deze argumenten verleid door de autofabrikanten met hun reclames op alle media.

Wij weten dat die vier argumenten met een beetje "positive thinking" wel in te vullen zijn. De doorsnee (zorgeloze en gemakzuchtige) klant kent niet eens het bestaan van de ZOE, laat staan zijn kwaliteiten. Onlangs op bezoek geweest in Middelburg (Zeeland is een blinde vlek qua laadpalen!) en daar de ZOE getoond, waarna enthousiasme begon op te bloeien aldaar. Maar nooit eerder van een ZOE gehoord!
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42

Bericht door zoe2goe »

Je hebt gelijk. Wij zijn de verkopers lijkt het wel, want van de dealers moet je niet te veel verwachten. Zijn natuurlijk in essentie ook petrolheads. Dat is, naast alle nadelen, natuurlijk een voordeel van Tesla, dat het juist geen historie heeft: geen last van noodzakelijke interne mindshifts.

Des te jammerder (is dat een woord?) dat Renault het zo laat afweten op de bijeenkomsten.

Ten slotte: mijn persoonlijke, nogal hoekige, wellicht wat arrogante mening over "de gemiddelde Nederlander" is dat het een bangige, verwende, niet nadenkende middenmoter is. Bang voor de buren, bang voor het weer, zelfs bang voor Henk en Ingrid, bang voor een lege tank.De eerste vraag die ik altijd krijg is: "hoeveel kun je nu op een tank rijden". Erm, ik heb een "benzinestation" in de tuin? Hoe vaak rij je meer dan 150 km per dag / rit? Vooralsnog lach ik me gek: ja, zakelijke fiscale voordelen (ik schaam mij er niks voor ze tot de max gebruikt te hebben), een giller van een kilometerprijs, nog nooit zo'n gave, prettige auto gehad, een rustig geweten (alle stroom komt uit [eigen] PV).
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Haha zoe2goe hier herken ik mijzelf volledig in! Helemaal mee eens. Misschien moeten wij - de Zoe rijders op dit forum - een Zoe verkoopcommunity oprichten en zelf Zoe's gaan verkopen/promoten. What's in it for us? Out of the box denkend komt daar vast iets profitabels uit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

velduil
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 17 jan 2019 00:31
Actief als: professional

Bericht door velduil »

ik stel voor dat we de franse site's goed in de gaten houden , ik vind daar af en toe een 2e hands zoe voor 13000 of minder, wij denken stiekem aan een 2e zoe voor de kids

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 09 jun 2025 09:04

Bericht door Casss »

Velduil: Helemaal met je opmerking eens. Misschien een aparte rubriek aanmaken, waar we links plaatsen naar gunstig geprijsde aangeboden Zoe's. Mogelijk ook met concrete info van zakelijke partijen die nu al voor een vergoeding invoer voor derden verzorgen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

BB-One
Lid
Lid
Laatste bezoek: 14 apr 2021 11:48

Bericht door BB-One »

Sinds vrijdag heb ik ook een Zoe voor deur staan. Ik ben van mening dat deze auto zichzelf verkoopt. Alleen hij moet gezien worden!
Alleen maar positieve reacties, kleine greep: "Jee het is een echte auto, niet zo'n bejaardenblik! (gezegd door een 70-plusser!)" "Wat een gaaf ding, kost ie echt maar 25.000 euro??"
Waar men gewoon tegenaan loopt is de range anxiety, het is inderdaad een van de eerste vragen die opkomen, hoeveel kilometer kan ie? (Ik zeg dan gewoon, nou op het renaultforum zijn mensen die hebben er al ruim 25.000 km mee gereden!!)
Maar ik denk dat dat niet iets is om je als fabrikant op moet gaan richten om dat te gaan weerleggen, je moet je richten op de voordelen. Volgens mij is Renault daar nu al goed mee bezig, zag al drie 'advertorials' op de nu.nl app van Renault.
Plus zorg dat er overal zoe's rijden en dat ze gezien worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 14
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

@BB-one: gefeliciteerd met de aanschaf, er liggen veel aangename km's in het verschiet.
Wellicht wil je bij gelegenheid jezelf even voorstellen in de rubriek "ZOE -rijder stelt zich voor" in de categorie "Algemeen"
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Contacteer:

Verkoopcijfers juni 2014

BMW i3: 37 stuks
Nissan Leaf: 55 stuks
Renault Zoe: 29 stuks
Tesla Model S: 128 stuks

Bron: www.raivereniging.nl
Don't HURRY, be happy!

Alpine A110 (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut