Gisteren begon tijdens een ritje naar huis een enorm kabaal onder de kap vandaan te komen. In eerste instantie dacht ik dat er iets onder de auto los hing of dat wellicht de uitlaat lek was. Eenmaal in de stad hoorde ik hoe ernstig het kabaal was en merkte ik dat het toerental en niet snelheid gerelateerd was.
Na overleg met de dealer ben ik daarna niet meer verder gereden en heb ik 'm af laten slepen naar de dealer. Die kon zo niet zeggen wat er aan de hand was, maar wellicht een defecte injector (1 cilinder die niet mee doet) of - en dan wordt het vervelender - .... de drijfstanglager. Die schijnt nog wel eens voor te komen bij de 1.5dci.
Nu wel een nieuwe Clio mee voor het weekend, maandag meer nieuws. Dan gaan ze onderzoeken wat het is.
Uh oh ... drijfstanglager of inspuiting ...
-
veryanonymous
Topic author - lid

- Actief als: particulier
-
mechanic
- Gouden Bahco
Re: Uh oh ... drijfstanglager of inspuiting ...
Waarschijnlijk de lagers van de drijfstand, verstuiver komt minder vaak voor.
Erg vervelend, gezien de lagers gedemonteerd moeten worden en de krukas gecontroleerd moet worden op inloop schade.
Is dat zo, heb je eigenlijk een ruilmotor nodig.
Erg vervelend, gezien de lagers gedemonteerd moeten worden en de krukas gecontroleerd moet worden op inloop schade.
Is dat zo, heb je eigenlijk een ruilmotor nodig.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
veryanonymous
Topic author - lid

Re: Uh oh ... drijfstanglager of inspuiting ...
En jawel. De drijfstanglager, met schade aan de krukas. Het hart van onze Scenic heeft het begeven. Reparatie of een ruilmotor is 'ie eigenlijk niet m…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 8 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in