Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
De pionier in België, die de in heel wat gemeenten de 22 kW-laadpalen plaatste, is met dit voorstel naar de consument getrokken: http://www.bluecorner.be/abonnementen_overzicht.html
Geen wonder dat hiervoor geen interesse was. Tot er de samenwerking met TNM is gekomen. Tot op vandaag laadt iedereen met die TNM-pas gratis. Nu zie je af en toe een bezette laadpaal.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
@Martijn: ik denk dat er een aantal punten op je kaart toegevoegd kunnen worden. Naar aanleiding van ons dagje Valkenburg laatst, heb ik toch nog wat zitten googelen op oplaadpunten in Limburg. En tot mijn verbazing staan er nu 4 punten genoemd met 22 kW AC laders in Limburg, gewoon op oplaadpalen.nl!
1) Eén in Ysselstijn, Noord Limburg --> die wil ik morgen vanuit mijn werk even gaan testen, maar aangezien ze zelf een Zoe hebben, zal het wel goed zitten. (zie: http://www.gommansendewit.nl/page=site.nieuws/id=45)
2) Maastricht, Molensingel 47, GreenTom Operations.
3) Margraten, Amerikaplein 1, Sumoso.nl (??)
4) Heerlen, Terhoevenderweg 95, Renault dealer Kerres, Volgens een reviewer staan de palen niet achter een hek.
Op de site oplaadpunten.nl staan mogelijk nog twee 22 kW AC oplaadpunten:
5) Sanderboutlaan 6, 6181 DN Elsloo
6) Kapelaan Sarsstraat 15 6042 BA Roermond
Wie gaat ze testen?
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Als de info op oplaadpalen.nl klopt (de symboliek op de kaart komt in ieder geval niet overeen met die van het filter) zouden er heel wat meer 22 kW palen rondom A'dam staan dan gedacht. Ik zie er nu eentje bij Amstelveen, in Haarlem en eentje zelfs eindelijk bij Ikea Amsterdam. De 22 kW van The New Motion bij Haje langs de A6 staat er nog steeds niet in, ook niet als je geen filter instelt, noch die in Almere (ook niet die van Renault). Bizar. Maar ik ga spoedig eens even langs Ikea A'dam in ieder geval.
Ondertussen op oplaadpalen.nl de AC 22kW en DC 50kW langs de A6 aangemeld als nieuwe paal (klik rechtsboven). Als de Zoe inderdaad dit als database gaat gebruiken kunnen we maar beter helpen hem up to date te maken.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
Ik zal vanmiddag eens bij het Postillion Hotel in Dordrecht langs rijden. Volgens oplaadpalen zou dit een 22 kW paal moeten zijn en hij ligt heel dicht bij de snelweg (afslag 's Gravendeel).
Het oplaadpunt bij Gommans en de Wit, Ysselsteijn kan op de kaart Martijn! Mooie laadlocatie voor als je naar Limburg wilt (en voor diegene die as. 13 september naar het Renaultoloog Festival komen) .
Vanmiddag heb ik daar even geladen en zoals op de oplaadpaal te zien is, gaat het om een 22 kW laadpaal. Al vrij snel na het aankoppelen werd ik door directeur Jeu de Wit binnen gevraagd en kreeg ik een kop koffie aangeboden. Wat blijkt, niet alleen het bedrijf heeft een Zoe als uitleen- / klantenauto, ook de dochter en zijn vrouw rijden een Zoe. En dan heeft het bedrijf ook nog een Zoe aan een klant verkocht. Vier Zoe's verkocht door een universeel autobedrijf! Super!
De laadpaal staat bij het (sinds kort onbemande) tankstation, voor het kantoorgebouw en is openbaar, 24/7 bereikbaar en met de gangbare laadpassen. Voor wie een kop koffie wil, net 200 m verderop zitten er een aantal restaurantjes.
Don't HURRY, be happy!
Alpine A110 (2023)
renault15.17 : dank je voor de melding en wat een super goed verhaal! Ik zal ze op de kaart erbij zetten.
Ook erg goed dat EV-Box het laadvermogen expliciet op de box vermeldt, heel slim! Ik vind eigenlijk dat dat verplicht op alle laadpalen in NL moet komen te staan!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Volgens Postillion Hotels staan bij alle hotels, behalve Amersfoort (volgt binnenkort), 22 kW laders. Bunnik stond al op de kaart, maar de volgende kunnen er dus ook bij:
Postillion Hotel Haren Groningen
Emmalaan 33
9752 KS Haren
Postillion Hotel Deventer
Deventerweg 121
7418 DA Deventer
Postillion Hotel Arnhem
Europaweg 25
6816 SL Arnhem
Hoi Martijn,
vorige week nog eens geprobeerd bij maarsbergen Amrâth Hotel maar dat is echt een foute paal.
Werkt niet en zonder stekker stonden de ledjes zelfs op blauw. Mijn zoe schok toen ik de stekker er in stak. Er stond gewoon zonder aanmelden al stroom op!!
Even aan de receptie gemeld dat eventueel een nieuwsgierig kind zomaar een dodelijke schok kan krijgen.
O....dat zal ik even aan mijn manager doorgeven.....
Volgens de site van Alliander Mobility Services zullen niet alle Positljon Hotels een 22kW ("semi-snel") laadpaal krijgen:
"Naar behoefte van de bezoeker
Omdat op de locaties ook verschillende soorten bezoekers komen, plaatst AMS laadpalen die aansluiten bij de behoefte van de bezoeker. Op locaties waar veel vergaderd wordt plaatst AMS een semi-snel lader en op locaties waar overnacht wordt kan een reguliere laadpaal volstaan. Op deze manier biedt Postillion hotels de e-rijder een oplossing op maat en is voorbereid op de toekomst, waar steeds meer e-rijders op de wegen te vinden zullen zijn."
Dus hierbij een oproep: kom je langs een van de Postiljon Hotels waar de charging power nog niet confirmed is (zie www.ac-lader.nl), zou je dat dan even willen testen en hier een berichtje plaatsen over je bevindingen?
Laadpaal Postiljon Deventer zojuist getest: een hele trage 1-fase 16A paal. Een gemiste kans voor Deventer...
Dus: het klopt dat niet alle Postiljon locaties een semisnellader krijgen. Jammer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De kaart (www.ac-lader.nl) met 22kW AC laadlocaties is weer flink uitgebreid. Op Oplaadpalen.nl heb ik dankzij de tip van Renault15.17 nog meer 22kW locaties gevonden die met zekerheid 22kW locaties zijn, zoals de ICU en de Chargepoint Reewoud locaties.
Ook de aankomende drie MisterGreen locaties langs de snelweg zijn toegevoegd, en de vier Postiljon Hotels (behalve Deventer dus).
Er staan ook diverse palen op Oplaadpalen.nl als 22kW paal aangemerkt, die dat niet met zekerheid zijn. Deze moeten eerst getest worden alvorens ik die toevoeg aan mijn kaart.
De dekking 22kW (en straks ook 43kW) in Nederland wordt steeds beter! Goed nieuws voor de Zoe!
Bij Ikea Amsterdam ein-de-lijk een laadpaal! Niet eentje, wel vier:
Dit is dus op het bovendek nabij uitgang. Er staat nog geen enkel bordje bij. 22 kW is het helaas niet. Althans, de rechter paal die ik probeerde deed het netjes maar zeeeer langzaam. Rond de 3 kW ongeveer. Het is een begin, beter dan 1 paal van 22 die bezet is door een V60 I guess. Maar ook hierbij geldt dus dat de info van oplaadpalen.nl niet klopt. Wellicht dat vermogen nog opgevoerd gaat worden en bordje er bij komt, ze staan er nog maar week ofzo. Geen idee.
E-mile
'14 BMW R1200GSA LC
Gisteren ben ik even langs de Arienslaan 1 in Utrecht gereden. De laadpaal staat op het parkeerterrein van Hotel Mitland. Even helemaal naar achteren doorrijden. Ook hier geldt dat je door de slagboom moet, maar dat de eerste drie uur parkeren gratis zijn. Helaas kon ik de snelheid van het Ecotap punt niet meten aangezien ik daar aankwam met nog 99% SOC.
Wijziging: vandaag 27-5 wel dit punt kunnen uittesten. Elke 38-40 seconden kwam er een procentje bij. En de laadkabel was lekker warm na 12 minuten laden.
Don't HURRY, be happy!
Alpine A110 (2023)
Op de terugweg vanuit Utrecht gisteren, ben ik even verzorgingsplaats "Bisde" bij Beesd aan de A2 opgereden. De oplaadpunten staan inderdaad netjes op het parkeerterrein. Maar ze waren gisteren nog niet aangesloten. Voor de Zoe worden dit overigens maximaal 22 kW want een "normale" oplaadpaal.
Don't HURRY, be happy!
Alpine A110 (2023)
@Martijn: vandaag even "getankt" bij Doeleman Waddinxveen. 2 x 22kW, zoals beloofd. Alleraardigste mensen. De marker op de kaart staat niet helemaal goed. Die staat nu aan de zij-ingang. Feitelijk hangt de lader op de muur die aan de Distributieweg ligt, net naast de uitstulping van het gebouw: 52.01683,4.632706
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Haarijn was dacht ik al getest, maar nog even aangesloten. Laadt uitstekend op 22kW. Er stond op de paal dat het 0.25 per minuut zou zijn en dat is dan 15 euro voor 22kWh, ik vind 0.68 voor een kWh persoonlijk wel aan de meer dan stevige kant. We gaan het zien op de rekening.
Wat betreft de marker, die staat net aan de verkeerde weg. Het kan natuurlijk niet missen want er staat een koei van een bord bij het binnenrijden, maar dan toch vanwege de volledigheid: De lader staat voor op de sattelietview op de kop van het eerste parkeervak bij de meest noordelijke blauwe tafel, dus zeg maar net 20 meter ten zuiden van de huidige marker. Op het tweede parkeer vak staat overigens een chademo.
Wat apart, die prijsstelling terwijl je betaalt met een laadpas die een vaste prijs per kW kent. Voor een Leaf kost die paal een fortuin. Maar goed, die heeft de chademo optie.
E-mile
'14 BMW R1200GSA LC
Inderdaad, maar dat stond op het bordje. Het was de reden dat ik zei: ik wacht nog even op de rekening (ik heb een Essent laadpas). Ik zal het hier weer rapporteren.
De Chedamo stond daar voor 0.35 per minuut.
Ik moest vandaag in Alkmaar zijn en heb van de gelegenheid gebruik gemaakt even langs Heerhugowaard te rijden. De 43 kW AC is helaas nog steeds niet operationeel.
Arienslaan Utrecht:
Elke 38-40 seconden 1% erbij. Dat wil dus zeggen:
1% van 22kWh = 0,22kWh
Laadverliezen erbij: 0,22 + 15% = 0,253 kWh
Het vermogen is dan: energie / tijd = 0,253 / (40sec/60²) = ongeveer 22 kW !
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Zo moeilijk had ik het sommetje nog nooit bedacht Harm.
Bij mij is een 22 kW laadpaal gewoon een laadpaal die je Zoe in 1 uur kan opladen. (van 0 naar 100%) Dus 3600 seconden voor 100%. Toch?
Don't HURRY, be happy!
Alpine A110 (2023)
Heel leuk, maar voor die prijs (18 euro voor volle batterij) ga ik er alles aan doen om niet bij Fastned langs te gaan. Ik begreep dat er naast The New Motion nog een provider zou komen met 43 kW AC, maar moet ik nog een keertje navragen.
PS, The New Motion heeft net hun app (iphone) aangepast. De filter lijkt erg goed te werken, ook voor 22kW palen of sneller. Maar zo te zien missen er nog zeker een paar palen die ik wel ken van ac-lader.nl . Verder wel een erg mooie app geworden, geeft hoop.
E-mile
'14 BMW R1200GSA LC
Als je denkt dat we als elektrische rijder altijd goedkoop kunnen blijven rijden/stroom tanken dan hebben je het mis. EV's zullen straks net als brandstof auto's een melkkoe zijn voor de overheid.
Per 1 juli wordt al het openbaar laden ook duurder.
Van essent, eneco en greenflux heb ik al nieuwe tarieven ontvangen waarbij greenflux het goedkoopst is volgens mij.
We gaan starttarief betalen plus een hogere kw/uur prijs.
Bij eneco wordt het 61 cent starttarief en 36 cent kw/uur prijs.
Greenflux doet maar 53 cent en 32 cent.
Zonnepanelen verdien je zo nog sneller terug mits de overheid hier geen belasting op gaat heffen in de toekomst.
Gaat wel wat marktwerking opleveren plus wat minder vaak bezette laadpalen.
Hoe vaak ga je starttarief betalen als het laden af en toe stopt en je opnieuw moet starten?
Vorige week bij een lolo paal ging de zoe 5 keer starten en stoppen met laden voordat hij de paal accepteerde.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut