3.0DCI uit 2007! Rampenbak?

Algemeenheden Espace, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Plaats reactie

Topic author
Erik!
repeating visitor
repeating visitor
Actief als: particulier

3.0DCI uit 2007! Rampenbak?

Bericht door Erik! »

Ik wil een 3.0 DCI uit 2007 kopen. Ik twijfel alleen over de betrouwbaarheid. Volgens de berichten zouden de motoren na 2006 geen koelingsproblemen en dergelijke hebben. Renault-dealer durfde daar geen uitspraken over te doen. Hij had er geen in onderhoud. Renault relatielijn bevestigd dit bericht.

Vraag: hebben jullie ervaring met dit blok na 2006?

Alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

dschelte
lid
lid
Actief als: particulier

Re: 3.0DCI uit 2007! Rampenbak?

Bericht door dschelte »

Hallo Erik,

Ik rij een 3.0 dci met automaat uit 2007. Toen ik deze 2e hands kocht bij Bochane Zeist was deze zonder garantie (ook geen Bovag) met 117.000km op de teller. Dus voor aankoop heb ik deze laten controleren door Renaultgarage van Ramshorst in Nijkerk. Na controle bleek dat de auto in goede staat was (op wat kleine dingetjes na). Echter ze waarschuwden mij voor een bekend probleem met de 3.0 dci, nl. regelkleppen van de brandstofpomp. In bepaalde omstandigheden kan er vijlsel ontstaan die de verstuivers verstoppen. Dit kon alleen onder garantie gerepareerd worden als het probleem zich daadwerkelijk voordeed voor een bepaalde datum. Dus ik heb de auto gekocht met in het achterhoofd houdend dat er nog een dikke rekening aan zou komen (dus zonder coulance vanuit Renault). Een paar maanden na aanschaf ging het inderdaad mis, gelukkig 2 maanden voordat de coulance zou aflopen. Brandstofpomp en 1 verstuiver zijn vervangen en ik hoefde slechts 300 euro te betalen (anders 2400 euro).

Afgezien van dit en het normale regulier onderhoud heb ik geen problemen, rij ruim 3000km per maand en ben dan ook inmiddels 100.000km verder. Een zeer fijne auto! Maar dat is natuurlijk persoonlijk ;-). Weet je, op wat uitzonderingen na bestaan er geen slechte auto's ... wel slechte garages. Ik heb verschillende Espace's gereden (2.2 dci schakel, 2.2 dci aut, 2.0 dci schakel en nu deze 3.0 dci aut) en alleen met de 2.2 dci aut had ik veel problemen. Altijd op zeer ongelukkige momenten ging er iets stuk (aan de motor). Ik weet het niet zeker, maar denk toch dat het deels ook aan de Renault garage lag waar deze gekocht en in onderhoud was.

Gr,
David
Tesla Model S P100D + Renault Zoe R135 Edition One

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Noreply
lid
lid

Re: 3.0DCI uit 2007! Rampenbak?

Bericht door Noreply »

Over de 3.0 kan ik je niets vertellen, maar wat ik je wel kan aanbevelen is om ook een rit in een 2.0dci in de 175pk versie te maken ter vergelijk. Ik…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 11 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken