Ha eindelijk dit forum gevonden:
Heerlijk, kan ik lekker gaan inlezen in al die posts

...
Ik ben denk ik één van de eerste zoe bezitters. Geleverd in mei 2013. nu 3000km op teller.
Over het geluid:
@avdvee
Interessant dat je dat uitgezocht hebt. Ik zie dat je het amperage ook makkelijk zelf kunt regelen. Ik heb nog nooit van dat merk laadstation gehoord trouwens.
Ik vind de fluittoon ook bijzonder irritant. (ik laad op 3x20A met de volle 231V zul zal wel de maximale toon te horen krijgen). Ik merkte al dat ie aan 3x16A (essent laadpalen) veel minder geluid maakt.
Eigenlijk is het ook knullig. Wat je ook van het geluid vind. Het hoort (pun not intended) gewoon niet. Er is nooit melding van gemaakt in de informatie voorafgaand aan de koop. De early adopters zoals ikzelf werden er in mei gewoon plots mee geconfronteerd. Renault doet het af als: dat geluid hoort bij de Zoë. Dat kunnen ze wel vinden, maar dat argument is natuurlijk onzin. Alle andere electrische auto's op de markt maken geen enkel geluid bij het opladen, en zo hoort het ook. Sinds kort hebben we ook een Tesla. Die laadt eveneens geruisloos. We combineren de Keba lader voor deze twee auto's, dus is het voor mij helaas geen optie om het amperage terug te schroeven, want dan is de 85kWh batterij van de Tesla veel te lang aan het laden...
Ik roep iedereen op om dit toch als klacht bij Renault neer te leggen. Straks zul je zien dan een nieuwere versie van de Zoë het geluid niet heeft. Ik hoop dat we dan een refit kunnen verwachten.