Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Update: gelijk met de vrouw even langs de garage gereden. De verkoper had goed nieuws, mijn auto is gisteren gebouwd en staat rond 12 nov op de planning om te leveren. Dus nog 1 maand en dan kan ik weer genieten.
En renault heeft woord gehouden met snelle levering helemaal top.
Op lange afstanden realiseren wij inmiddels een verbruik van 5.9 - 6.1 l/100km (cruisecontrol op 110 km/u, Eco stand aan).
Zodra het korte afstanden worden stijgt het naar 6.3 - 6.4 l/100km. Toch nette waarden voor een benzine auto, lijkt mij!
Captur sinds begin mei in ons bezit, km stand nu ruim 9000 km.
Groeten,
Frank
Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018
Zat ook met geknepen billen het laatste stuk naar de pomp, vond hem ook wel erg laag staan, maar moet toch een beetje kijken tot hoever je kunt. Volgens de boordcomputer 40.5 gebruikt. Stond ook op 6.2 ipv 7.0 die werkelijk gereden is, mijn Megane 2005 had een kleinere afwijking op de computer.
Hebben nu de laatste 2 tanken bijna alleen op Eco modus gereden, vooral in de woonwijk en stad vind ik dat beter rijden dan zonder. Wel vervelend zijn de beslagen ramen in eco stand, dan moet je hem er toch even afhalen om alle ruiten weer schoon te krijgen.
Zonder Eco stand vind ik er gang genoeg inzitten en dat voor maar 90pk.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.
Ik ben in het bezit van een Captur 1.5 DCI Dynamique Two-tone Ivoire/Noir etoile (2013). Na 40x tanken en ruim 30000 km gereden te hebben, is het verbruik 4,68ltr/100km (1 op 21,4).
@k007:
Vertel eens wat meer over je rijprofiel (verdeling soort weg/snelheid etc)?
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250
In autoweek 42 hebben ze ook de 1.5 Dci Captur nu getest, kwamen ook rond de 1 op 20 uit.
Die waren, zoals gewoonlijk niet overal even positief over. Auto te zwaar voor de motor ed. Volgens mij is er niks mee. Vonden zelfs de Clio estate een beter alternatief. Zou ruimer zijn. Maar dan zit je niet wat hoger en qua ruimte was de kofferbak inderdaad groter maar met mijn vrouw voorin konden de kinderen er zelfs niet meer achter zitten, dat lukt bij de Captur zeer makkelijk. Zelfs 2 cm meer ruimte dan in onze oude Megane (2005).
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.
het = mij opgevallen , dat de knapen die een verslag over auto`s, maken wel ,erg veel dingen zeggen die niet kloppen , ik zelf heb de laatste 10 auto`s , waren allemaal modellen ,die nieuw op de markt kwamen, hadden veel min punten, die ik nog nooit, heb kunnen ontdekken+ ik heb al wat km gemaakt+ al wat auto`s gehad, dat = nou een maal een tik van me, wel een leuke, en zolang ik dat kan doen kan ik het niet laten?
Groeten Rob-PowerbootCappie.
Captur TCe 120 EDC Dynamique
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N
Ja dat klopt wel ja maar vaak zijn het helemaal geen minpunten, en ieder zijn smaak.
Wij gingen ook kijken naar de Clio Estate, ben wel fan van stations. Maar mijn vrouw liep er al gelijk voorbij naar de Captur die ernaast stond. Toch even in de Clio laten plaatsnemen maar de ruimte tussen de stoel en de bank was 7 cm in de capture is dat 23 als zij erin zit.
Toen was de keuze snel gemaakt.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.
Ik denk dat jij wel weet ? dat die Brommert, een fijne =
Groeten Rob-PowerbootCappie.
Captur TCe 120 EDC Dynamique
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N
Ow is goed te lezen hoor! Weer 20 cent uitgespaard...
Wel knap dat ze bij Autoweek in een 6-bak Captur hebben gereden.
Volgens de gegevens die ik heb én hun eigen opsomming(!), zit er toch echt een 5-bak in.
En dat je in de ECO-stand niet kunt inhalen is ook kwak.
Als je hem plankt heb je net zo veel (of weinig) vermogen als normaal.
@huite:
Ik denk dat ze de bak in de R (van racen) hebben gezzet en niet doorhadden dat ze achteruit gingen.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250
Ik schat in dat alleen meneer Renault hier vanuit de officiële verbruiksmetingen iets zinvols over kan zeggen.
Probleem is dat ze dat alleen niet naar jou of mij zullen doen ben ik bang...
we rijden nu al een aantal tankbeurten in de eco stand maar zie nog geen schokkend verschil, heb nu zelfs een keer Shell getankt om te kijken of dat nog verschil maakt.
Nu kan ik dat denk ik na 1 tankbeurt nog niet zien, en is ook van zoveel afhankelijk. Hoe vaak korte stukjes, binnen kort de winterbanden er weer op. Zaterdag 200km met de dakkoffer erop.....
Haal nog geen op 1 op 15 (gemiddeld sinds we hem hebben 1 op 14,1) had toch wel gehoopt op 1 op 16,5.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.
Troost je, op het Duitse Captur forum was er een die de 1 op 10 nog niet haalde met een TCe 90! Haalde, want hij heeft hem uit frustratie weer meteen verkocht...
#Axel 57. Als mijn zoon en ik rijden dat komen we niet onder de 7.8 op 100 en dat is dus niet wat ook wij verwachte. Maar nu komt het, als mijn vrouw rijdt en dat is een enkele keer dan staat hij bij thuiskomst op 6.5 op 100. Het blijft dus mede ook afhankelijk van het gaspedaal. Nou rijdt zij sowieso altijd al zuiniger in welke auto we ook gehad hebben en krijg ik dat echt niet voor elkaar. Als ik op cruise op de 80 km wegen rijdt dan zit ie aan de gemiddelde. 5.2 op 100. Dus de rijomstandigheden zijn wel heel erg belangrijk wat het verbruik betreft.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst
Afgelopen donderdag naar Den Haag geweest en ook daar in de stad meerdere km's afgelegt.
In totaal 461km gereden met een gemiddelde van 6.0 op 100km, niet slecht.
Met mijn oude Qashqai haalde ik de 9.6 amper.
Zo veel mogelijk met cruse control gereden ondanks dat het s' ochtends druk was en zonde ECO.
Ben best wel tevreden met dit resultaat.
Op de heenweg bij Barneveld even in de file gestaan maar verder waar mogelijk hele stukken de toegestane snelheid, dus ook 130.
Het is wel zo dat, als ik moet afremmen en weer terug wil naar de cruse snelheid, ik dat zelf doe en pas op de R-knop druk als ik in de buurt van de gewenste snelheid ben omdat hij ander heel snel, met veel toeren naar zijn cruse snelheid wil en dan lust hij hem wel.
En toch kan het voor het verbruik geen kwaad om (bewust de turbo) aan het werk te zetten.
Zo is mij tenminste geleerd tijden een cursus "het nieuwe rijden".
En dat spoort vervolgens weer met mijn praktijk ervaring!
@Huite Ik heb die cursus "het nieuwe rijden nooit gevolgd" (was al te oud daarvoor ). Bedoel je dat je met pittige acceleratie de motor wat harder moet laten werken, dus hoger in de toeren e.d.? Volgens mij werkte de turbo altijd vanaf pak weg zo'n 2000 toeren... toch?? Daaronder draait 'ie wel maar genereert niet veel extra lucht voor de inlaatslag.
Kreeg die cursus ooit op mijn werk bij aflevering van een nieuw leasgebakje aangeboden.
Dan jouw vraag.
Als je (met niet te veel brandstof) naar een duidelijk hogere snelheid wilt met een turbomotor is het goed om bij lage toerentallen flink op het gas te gaan. Dan komt de turbo erin en die zorgt voor een efficiënte versnelling.
Schijnt minder brandstof te vragen dan langzaam naar de gewenste snelheid te "glijden".
Bij een automaat zal dat mogelijk niet lukken daar die dan wel zal terugschakelen wat inefficiënte hoge toeren betekend.
Vandaar dat ik zo'n ding dan ook absoluut niet wil!
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Zoals de titel aangeeft had ik graag via dit topic te weten gekomen wat zoal het gemiddelde verbruik is bij de Clio E tech - rijders onder ons.
En hoe dit +- tot stand gekomen is én met welke brandstof.
Ik zal zelf de aftrap geven :
400 km gereden...
Zijn er mensen die succesvol een BIC module hebben geretrofit op een 2015 captur?
Heb goedkoop een BIC aangeschaft en zag bij onze duitse buren dat het voor Dacia (bijna hetzelfde toch?) enkel 6 kabels aansluiten is op de OBD2-poort.
In de auto zitten nu NGK SILZKFR8E7S bougies. Maar als ik kijk op winparts.nl dan zouden deze bougies niet geschikt zijn?
Kan ik deze aanhouden als ik er nieuwe in zet of de NGK ILKAR7J7G aanhouden welke door winparts geadviseerd wordt?
En, past dit...