Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Binnenkort krijg ik mijn bestelde Megane Estate Bose (bj 2014) geleverd
Nu wil ik de standaard halogeen H7 vervangen door Xenon verlichting.
Na wat googlen kwam ik bij het merk Pilot terecht en dan ook nog eens de Digital Line.
Iemand hier ervaring mee?
En welke kleurtemperatuur is aan te raden? (6000 of 8000?)
Ik had 6000, dat was mooi, alleen had ik geen Pilot, maar een "goedkoper" setje.
Ik heb er 2,5 jaar mee gedaan. Inmiddels had ik al een setje reserve Xenon lampen besteld en al gebruikt. Toen uiteindelijk de eerste van dat reserve setje weer kapot ging (uiteraard in Frankrijk tijdens de vakantie) heb ik de hele pruttel er op de camping uitgehaald en er weer 2 H7 lampen in gezet.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Heb zelfmet pilot 10.000k gereden,'sjonnie blauw' ,zag er mooi uit maar zou nu wat te zijn. Was pilot setje,ong 2jaar mee gereden en gewisseld van auto steeds. Toen verkocht aan mn broer die er ook nog 2jaar zonder problemenmee deed. Toen ging na 4jaar een ballast stuk.
Setje was toen €200 nieuw.
4300 kelvin is wat er standaard inzit bij Renault. Lichtopbrengst optimaal, daarom.
Maar ga niet verder dan 6000 kelvin, want dan wordt de opbrengst duidelijk minder.
Zoek maar eens verder op internet, het gaat toch regenen morgen.
Er zijn site's die voorbeelden hebben van de verschillende kleurtemperaturen.
mvg WillemS
Dank voor de reacties. Ik ga idd voor de 6000 willem. Heb een paar sites gevonden waaronder de site http://www.pilotxenonshop.com waar je ook afbeeldingen vind van de verschillen in kleurtemperatuur en lichtopbrengst.
Maar eerst nog twee maanden wachten op de auto
Zal eens vragen aan mijn maat zijn verkoper, ik moet er deze week toch es passeren.
Het is trouwens toch al kommer voor de leveringen tegenwoordig. Een kennis heeft in Maart een RS besteld, levering 1e week juli en nu komt hij pas binnen in September.
Klopt idd, geen xenon leverbaar op de Bose. Gek, maar het zij zo.
Nu ben ik toch geen voorstander van xenon in nabouw. Je hoort er toch veel problemen met die dingen, ik zou, na het eens bekeken te hebben, een betere H4 techniek er in steken.
Ik heb begrepen dat vooral de "budget" setjes en de eerste nabouwsetjes vaak voor problemen zorgde.
Pilot heeft nu een Digital Line versie waar een extra kastje bijzit om je boordcomputer aan te sturen (de juiste signalen te geven) en het schijnt dat dit top werkt...
Na ja, ik ga het ontdekken tzt en hou jullie natuurlijk wel op de hoogte van mijn ervaringen
Heb er bij de dealer gelijk de Pilot Digital Line Xenon in laten bouwen van 5000 kelvin.
Alles netjes weggewerkt en werkt top! Geen storingen en super wit licht. Erg blij mee
En inderdaad H7.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een twingo I uit 2007 (lpg G3) met een slippende koppeling, is die handbak eenvoudig te vervangen door een volautomaat uit een '98-er?
( die heb ik nog kompleet staan maar daar zit (te)veel laswerk aan ).
wat zijn de grootste...
Mijn Captur moet eerdaags voor de 1e jaarlijkse beurt naar de dealer. Bij de afspraak maken heb ik gevraagd of ze meteen de nieuwe easylink software erop zetten. De persoon aan de telefoon zei dat zij daar wel naar kijken.
Ik wil een android radio in mijn grand scenic uit 2004 plaatsen, in dat proces gelijk ee antieke Nokia aansluiting en mutebox verwijderd.
Ik ben een heel eind, maar kan nergens een ISO commector vinden, alleen deze groene (en kleine...
Helaas is mijn veiligheidsgordel links voor van mijn Senic III uit 2011 afgekeurd.
Ik ben bezig geweest met het demonteren maar loop tegen een paar problemen aan. Tevens heb ik voor een tweedehands gordel gekeken en merk dat deze vaak...
Nieuw op dit forum, heb aan mn eigen auto merk forum altijd veel gehad. Nu hier beland omdat mijn moeder op haar Captur uit 2015 een kapotte / afgebroken antenne. Dermate afgebroken dat resten erin zitten en ik de nieuwe antenne er...
Ik las in één van de facebookgroepen dat dealers de deurrubbers gratis kunnen vervangen voor betere tegen het windgeruis. Klopt dit? En zorgt het ook daadwerkelijk voor minder geruis?
Ik heb wat filmpjes gezocht en moet ergens onder het stuur zijn, ter hoogte van gaspedaal. Kost weer een hernia zo te zien.
Heeft iemand nog slimme trucjes, want het is blijkbaar een hels karwei de schroefjes los te krijgen/ erbij te kunnen.