Stationaire loop onrustig (Kangoo 1.5DCI 2003)

Alle overige technische vragen over de Kangoo
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Stationaire loop onrustig (Kangoo 1.5DCI 2003)

Bericht door BramvT »

Ik heb sinds Mei dit jaar een Kangoo 1.5 DCI - 82pk (Express)....met (nu) pas 144.000 km op de teller. (NAP)

Vanaf het begin dat ik hem heb...heeft hij 1 klein mankementje en dat is dat hij bij stationair draaien (rond 750 rpm) opeens gaat hikken...even heel kort toeren omhoog maakt naar 1000 rpm en dan slaat hij af.
Dit doet hij niet elke keer, of hij nu warm of koud is maakt niks uit.

Als ik dan meteen opnieuw start, heeft hij wat moeite om aan te slaan...na zo'n 4 seconden doorstarten slaat hij weer aan en loopt daarna dan weer keurig stationair.
Ook tijdens rijden met lage toerentallen (1200-1500) voel je dat hij niet gelijkmatig rijdt....in hogere toerentallen heb je geen last meer.

De DCI start koud in 1x meteen goed, loopt dan ook meteen mooi rond....en hij trekt goed door in de hogere toerentallen, heb er in Duitsland even de 170 mee aangetikt, dus dat lijkt mij dik in orde.

Het is een uitvoering uit midden 2003, maar nog met de oude neus (gril), wel alles elektrisch bediend en airco.

Bij de Renaultdealer hebben ze hem uitgelezen en niks vreemds kunnen ontdekken....dus daar ben ik ook niet wijzer van geworden....wellicht dat iemand hier weet wat dit kan zijn ?

En heeft deze uitvoering soms een extra elektrische pomp in de tank zitten....waar het probleem zou kunnen ontstaan ?
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Stationaire loop onrustig (Kangoo 1.5DCI 2003)

Bericht door WillemS »

Wat heeft de Renaultdealer zoal gedaan?
Brandstofdruk gemeten?
EGR klep en aansturing gekontroleerd?
Sensoren gekontroleerd c.q. weerstanden gemeten?
"Gaspedaal" gekontroleerd?
Software update uitgevoerd indien nieuwere software beschikbaar is.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: Stationaire loop onrustig (Kangoo 1.5DCI 2003)

Bericht door BramvT »

Willem, ik weet alleen dat ze hem aan die z.g. CLIP hebben gehangen en hebben uitgelezen...stationair toerental en zo.

Al de dingen die jij nu noemt, zullen ze wel niet gedaan hebben...zeker geen brandstofdruk e.d. controleren.

Maar zal je punten opschrijven en met dat lijstje naar een andere garage gaan.

Maar ik zit maar steeds te denken aan de toevoer van diesel, die soms even hapert bij stationair draaien.....vandaar mijn vraag of dit type DCI ook een elektrische toevoerpomp heeft in de tank....of dat dit puur geregeld word door de brandstofpomp zelf.
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: Stationaire loop onrustig (Kangoo 1.5DCI 2003)

Bericht door BramvT »

WillemS : afgelopen week heeft de Renaultdealer hem aan de CLIP gehangen..uitgelezen en hij zag ook nog een storing gloeibougies....maar kon verder niks ontdekken.

Heeft de fout(en) gewist....en maakte ook nog de stekker op de schakelaar bij het gaspedaal schoon....wat nog weleens problemen zou kunnen opleveren, zei hij.

Helaas heeft het niet geholpen, vandaag sloeg hij weer af nadat ik aan kwam rijden bij een stoplicht en hem stationair liep lopen.
Alle andere zaken die je opnoemde, heeft hij niet gedaan.
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht