Problemen met Kaleido 1999

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
aartw
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 sep 2014 11:18
Actief als: particulier

Problemen met Kaleido 1999

Bericht door aartw »

Hallo,

Ik heb een Scenic Kaleido gekocht bij een autohandelaar in Alkmaar.
De auto had verschillende problemen die nog opgelost zouden worden, maar na een maand heeft hij nog steeds een aantal dingetjes.
Kunnen jullie me antwoord geven op de onderstaande vragen, dan kom ik misschien iets meer beslagen ten eis als ik weer naar hem toe ga.
Het gaat om een Scenic Kaleido 2.0 1999 automaat.

Vraag 1, Op de pook van de automaat werkt het knopje niet mee waarmee je de hem in een lagere versnelling zet (D3), het lichtje van D3 brand niet op het dashboard maar heel sporadisch licht het lampje van de bak op en gaat direct weer uit.
Volgens zeggen is de aut.bak uitgelezen en mankeert er niets aan. Weet een van jullie of dat echt geen kwaad kan en/of de werking van het knopje makkelijk te verhelpen is???

Vraag 2, Als je de auto afsluit met de automatische vergrendeling dan knipperen de lampen niet, terwijl hij dat wel doet als je hem opent. Is dat makkelijk te verhelpen???.

Vraag 3, Als het contact van de auto uitgaat dan gaat de binnenverlichting branden en gaat niet meer uit. Als het contact weer aan gaat gaat het licht uit. Wie weet de oplossing????

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, Alvast bedankt, Aart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Batenic
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 188
Lid geworden op: 08 feb 2014 20:39
Actief als: particulier

Re: Problemen met Kaleido 1999

Bericht door Batenic »

Nou, ik weet er niet zo heel veel van hoor. Maar als je de Scenic op slot doet en de lampen knipperen NIET dan is er een portier niet op slot. En daarom gaat de binnenverlichting branden. Je moet dus even zien te achterhalen welke deur of achterklep het is. In elke sponning zit zo'n zwart dingetje, behalve in die achterkant, daar zit het dingetje in de achterklep. En misschien heb je wel zo'n deelbare klep...zit er een foutje in dat raam-ding..

En over automatenbakken weet ik echt helemaal niets, sorry

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
aartw
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 sep 2014 11:18
Actief als: particulier

Re: Problemen met Kaleido 1999

Bericht door aartw »

Bedankt voor je reply, het vreemde is dat de auto wel gewoon afsluit. Gr. Aart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Batenic
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 188
Lid geworden op: 08 feb 2014 20:39
Actief als: particulier

Re: Problemen met Kaleido 1999

Bericht door Batenic »

Ja, dat begrijp ik. Maar als die dingetjes in de sponning een slechtcontact maken dan vindt de binnenverlichting dat er alsnog een deur open staat en gaat vrolijk branden. Ik denk zelf aan de kabelboom rechtsachter, da's een flinke jongen en gaf ook bij mij problemen. Het paneel rechtsachter kun je vrij eenvoudig zelf verwijderen. Trek dan gewoon de stekkers van die slotdingetjes er af, gooi de wagen dicht en probeer het. Of misschien zie je in de kabelboom het probleem al.
Zoekwerkje...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht