2.2i slaat nu en dan af... [Opgelost]
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 03 jun 2006
- Laatste bezoek: 03 apr 2020 10:07
- Actief als: particulier
- Locatie: 't Noorden
2.2i slaat nu en dan af... [Opgelost]
Hai,
Mijn Fuego 2.2i uit 1985 slaat nu en dan af. Het gaat bijna altijd of altijd als volgt: een aantal (10 ofzo) km. lang gaat ie prima. Dan, een paar km. lang doet ie moeilijk en slaat ie steeds af als je de koppeling intrapt (en motor stottert als je dan weer gas geeft). Dan doet ie 't weer een aantal km. prima. Dan weer een paar km. afslaan bij koppeling intrappen. Net alsof 'iets (de computer?) zichzelf steeds reset' waardoor 't een tijdje weer goed is. De laatste keer kwam er ook wat zichtbare lichtkleurige rook uit de uitlaat (niet overdreven veel), bij dat slechte lopen en dan wat gas geven bij stoplicht om 't niet af te laten slaan. Stationair toerental is wat hoger ingesteld door een garagist, maar dat helpt niks.
1 cylinder heeft een compressie van in de 3 (erg laag, ja). Kan dat DE oorzaak zijn? Waarom loopt ie dan 10km. goed en daarna opeens niet? Indien toch: wat kost een motorrevisie en kent er iemand een goede/betrouwbare 2.2i kenner in 't Noorden die dat voor een redelijke prijs voor me kan doen?
Om 't vermogen gaat 't me niet primair, als ie maar goed loopt. Dus voor 't vermogen hoef ik niet persé een revisie.
Starten gaat verder prima, motor loopt niet overdreven heet (als ik de temp. meter in 't dashboard mag geloven), ik hoor ook nooit brobbelend water.
Ander symptoon: de radio (+zware woofer) gaat regelmatig uit als ik 'm hard zet. De accu is een klein model. Kan dat rechtstreeks de oorzaak zijn? Kan 't ook samenhangen met het afslaan-probleem? (10km. goed/2,5km. slecht).
Ander symptoon: de auto houdt in als je redelijk flink gas geeft (alsof ie overdreven geknepen wordt, ondanks 't milieu-spul wat erop zit (dat zou best voor enig knijpen kunnen zorgen, maar dit is overdreven)). Is op zich mee te leven, snel wegspurten gaat niet maar dat hoeft van mij ook niet echt. Maar een inhaalsactie laat je daarom soms achterwege, in gevallen dat je 't met een andere auto (bijv. mijn vlotte winterauto Citroën AX 1.1i) zo zou doen.
Er zit hier een Renault-dealer (zuidoost Friesland), maar zij willen deze auto (motor) eigenlijk niet helpen (behalve voor kleine zaken als een remschijf/ruitewisserblad/compressietest/etc.). Te weinig kennis is de hoofdreden, volgens mij. Dan zeggen ze 'het echt van alles kan zijn', dat ze geen meetapparatuur kunnen aansluiten en dat 't véél te duur wordt om ermee door te gaan om 't uit te zoeken. Ik zie er ook nooit oudere modellen in de garage staan. Toen ging ik een keertje naar een andere dealer, die was beter en behulpzamer. Ik ga misschien weer naar die dealer. (Alleen lastig, zit niet in de woonplaats.)
Toch wil ik weten (voordat ik daar weer heen ga) of iemand bovengenoemde symptonen herkend; 2.2i's (uit Duitsland, met van dat milieu-spul erop; kan even niet op de naam komen) zal ook die dealer zelden of nooit in de garage gehad hebben. Dus elke info helpt! Een boek over deze specifieke motor bijv. zou ook helpen (al was 't maar om 'm aan de garagisten uit te lenen, zelf heb ik er toch niet veel verstand van).
Dit is volgens mij trouwens 1 van de groep van 8(?) Fuego's die een paar liefhebbers een paar jaar geleden opgehaald heeft uit Duitsland.
MVG, MP
Mijn Fuego 2.2i uit 1985 slaat nu en dan af. Het gaat bijna altijd of altijd als volgt: een aantal (10 ofzo) km. lang gaat ie prima. Dan, een paar km. lang doet ie moeilijk en slaat ie steeds af als je de koppeling intrapt (en motor stottert als je dan weer gas geeft). Dan doet ie 't weer een aantal km. prima. Dan weer een paar km. afslaan bij koppeling intrappen. Net alsof 'iets (de computer?) zichzelf steeds reset' waardoor 't een tijdje weer goed is. De laatste keer kwam er ook wat zichtbare lichtkleurige rook uit de uitlaat (niet overdreven veel), bij dat slechte lopen en dan wat gas geven bij stoplicht om 't niet af te laten slaan. Stationair toerental is wat hoger ingesteld door een garagist, maar dat helpt niks.
1 cylinder heeft een compressie van in de 3 (erg laag, ja). Kan dat DE oorzaak zijn? Waarom loopt ie dan 10km. goed en daarna opeens niet? Indien toch: wat kost een motorrevisie en kent er iemand een goede/betrouwbare 2.2i kenner in 't Noorden die dat voor een redelijke prijs voor me kan doen?
Om 't vermogen gaat 't me niet primair, als ie maar goed loopt. Dus voor 't vermogen hoef ik niet persé een revisie.
Starten gaat verder prima, motor loopt niet overdreven heet (als ik de temp. meter in 't dashboard mag geloven), ik hoor ook nooit brobbelend water.
Ander symptoon: de radio (+zware woofer) gaat regelmatig uit als ik 'm hard zet. De accu is een klein model. Kan dat rechtstreeks de oorzaak zijn? Kan 't ook samenhangen met het afslaan-probleem? (10km. goed/2,5km. slecht).
Ander symptoon: de auto houdt in als je redelijk flink gas geeft (alsof ie overdreven geknepen wordt, ondanks 't milieu-spul wat erop zit (dat zou best voor enig knijpen kunnen zorgen, maar dit is overdreven)). Is op zich mee te leven, snel wegspurten gaat niet maar dat hoeft van mij ook niet echt. Maar een inhaalsactie laat je daarom soms achterwege, in gevallen dat je 't met een andere auto (bijv. mijn vlotte winterauto Citroën AX 1.1i) zo zou doen.
Er zit hier een Renault-dealer (zuidoost Friesland), maar zij willen deze auto (motor) eigenlijk niet helpen (behalve voor kleine zaken als een remschijf/ruitewisserblad/compressietest/etc.). Te weinig kennis is de hoofdreden, volgens mij. Dan zeggen ze 'het echt van alles kan zijn', dat ze geen meetapparatuur kunnen aansluiten en dat 't véél te duur wordt om ermee door te gaan om 't uit te zoeken. Ik zie er ook nooit oudere modellen in de garage staan. Toen ging ik een keertje naar een andere dealer, die was beter en behulpzamer. Ik ga misschien weer naar die dealer. (Alleen lastig, zit niet in de woonplaats.)
Toch wil ik weten (voordat ik daar weer heen ga) of iemand bovengenoemde symptonen herkend; 2.2i's (uit Duitsland, met van dat milieu-spul erop; kan even niet op de naam komen) zal ook die dealer zelden of nooit in de garage gehad hebben. Dus elke info helpt! Een boek over deze specifieke motor bijv. zou ook helpen (al was 't maar om 'm aan de garagisten uit te lenen, zelf heb ik er toch niet veel verstand van).
Dit is volgens mij trouwens 1 van de groep van 8(?) Fuego's die een paar liefhebbers een paar jaar geleden opgehaald heeft uit Duitsland.
MVG, MP
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 02 mar 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Overijssel
2.2
Hoi,
tsja de 2.2 i is een apart verhaal, er is erg weinig documentatie over te vinden omdat ze niet in nl leverbaar waren .
Als de compressie slecht is zou ik dat eerste maar eens vaststellen waar dit aan ligt, klep verbrand of een zuiger(veer) kapot? ofwel de kop er maar eens afhalen?
Als de cilinder geen goede verbranding heeft zou de computer dit willen bijstellen en dit krijgt hij niet goed als de cil niet goed is en zou de motor dus kunnen afslaan. Waarom na 10km dit kan liggen aan de choke functie in het injectie systeem.
Je kunt dan afstellen wat je wilt maar je krijgt em niet goed lopend.
ik zou hem ombouwen naar een carburateur motor, dit geeft minder sores en is gemakkelijker af te stellen.
vrgr, Gerrit
tsja de 2.2 i is een apart verhaal, er is erg weinig documentatie over te vinden omdat ze niet in nl leverbaar waren .
Als de compressie slecht is zou ik dat eerste maar eens vaststellen waar dit aan ligt, klep verbrand of een zuiger(veer) kapot? ofwel de kop er maar eens afhalen?
Als de cilinder geen goede verbranding heeft zou de computer dit willen bijstellen en dit krijgt hij niet goed als de cil niet goed is en zou de motor dus kunnen afslaan. Waarom na 10km dit kan liggen aan de choke functie in het injectie systeem.
Je kunt dan afstellen wat je wilt maar je krijgt em niet goed lopend.
ik zou hem ombouwen naar een carburateur motor, dit geeft minder sores en is gemakkelijker af te stellen.
vrgr, Gerrit
12 Gordini '73, 12 Break, 20 TX '82
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Is de motor niet gelijk of vergelijkbaar aan die van de 25 of Espace (J-motor)?
daarvan is genoeg documentatie te vinden.
Eventueel kan ik proberen of ik het handboek van de J-motor digitaal kan krijgen.
Scheelt weer zoeken.
Antonio.
daarvan is genoeg documentatie te vinden.
Eventueel kan ik proberen of ik het handboek van de J-motor digitaal kan krijgen.
Scheelt weer zoeken.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 03 jun 2006
- Laatste bezoek: 03 apr 2020 10:07
- Actief als: particulier
- Locatie: 't Noorden
Kop eraf? Een paar duizend km. geleden is de koppakking nog vervangen. Moet die dan opnieuw? En moet de kop dan altijd gevlakt worden (vóór hermontage)?
Hmm tja ombouwen naar carburateur? Wie kan zoiets geschikt doen? Bij de dealer lijkt me dat onbetaalbaar... (Ikzelf ben meer van 't niveau 'olie kunnen bijvullen'... En heb trouwens ook geen garagebox ter beschikking...).
Zijn carburatieonderdelen nog te vinden? (Sloperij?)
En komt ie dan nog wel door de APK? Omdat deze 2.2i er standaard van dat milieuspul op heeft zitten, moet ie misschien ook (na ombouw) die emissies halen die daarbij horen? Of maakt dat niet uit...
Zijn na evt. ombouw naar carburatie zowel de motorcomputer als die milieu-addons verdwenen?
Handboek: ik zal 't motortype nog eens opzoeken... Weet 't niet zo uit 't hoofd.
Hmm tja ombouwen naar carburateur? Wie kan zoiets geschikt doen? Bij de dealer lijkt me dat onbetaalbaar... (Ikzelf ben meer van 't niveau 'olie kunnen bijvullen'... En heb trouwens ook geen garagebox ter beschikking...).
Zijn carburatieonderdelen nog te vinden? (Sloperij?)
En komt ie dan nog wel door de APK? Omdat deze 2.2i er standaard van dat milieuspul op heeft zitten, moet ie misschien ook (na ombouw) die emissies halen die daarbij horen? Of maakt dat niet uit...
Zijn na evt. ombouw naar carburatie zowel de motorcomputer als die milieu-addons verdwenen?
Handboek: ik zal 't motortype nog eens opzoeken... Weet 't niet zo uit 't hoofd.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 02 mar 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Overijssel
hoi mp,
als het goed is zit er een J7T 7 18 motor in?
Deze komt ook voor in de 25 en de 20 maar dan met een ander injectie systeem of carburateur. Deze fuego en overigens ook de 18 met deze motor zijn voor de amerikaanse markt gemaakt en de fuego is ook in een klein aantal met deze motor in duitsland verkocht.
Hierdoor is er weinig tot geen specifice informatie te vinden met betrekking tot het injectie systeem.
De basis van de motor is uiteraard gelijk aan alle 2.2 liters.
Enige tijd geleden ben ik bezig geweest met een 18 break waar dezelfde motor inlag en ja dit was een drama.
het injectie systeem is op deze motoren gebouwt vanwege de emissie eissen in de betreffende landen en niet om iets anders.
De naar mijn mening beste en storings vrije oplossing is om hem om te bouwen naar carburateur. Waarbij je de computer en de addons niet meer nodig bent.
Voor de apk: dit geld alleen als er op het kenteken een milieu code staat en dit lijkt me gezien de leeftijd van de fuego niet.
Als je hem wilt ombouwen: trek dan de carburateur en degelijke van een 25 TX/GTX phase 1 af, hier is echt wel aan te komen.
Waarom is destijds de koppakking vervangen???
de kop hoef je alleen te vlakken als die krom is anders kun je hem uiteraard weer monteren
Met een motor kan van alles mis gaan: op dit moment staat hier een r16 in de garage met afgebroken zuigerveren. met als gevolg motor vervangen.....
Als ik tijd heb wil ik wel eens naar de fuego kijken.. pm me maar.
gr, Gerrit
als het goed is zit er een J7T 7 18 motor in?
Deze komt ook voor in de 25 en de 20 maar dan met een ander injectie systeem of carburateur. Deze fuego en overigens ook de 18 met deze motor zijn voor de amerikaanse markt gemaakt en de fuego is ook in een klein aantal met deze motor in duitsland verkocht.
Hierdoor is er weinig tot geen specifice informatie te vinden met betrekking tot het injectie systeem.
De basis van de motor is uiteraard gelijk aan alle 2.2 liters.
Enige tijd geleden ben ik bezig geweest met een 18 break waar dezelfde motor inlag en ja dit was een drama.
het injectie systeem is op deze motoren gebouwt vanwege de emissie eissen in de betreffende landen en niet om iets anders.
De naar mijn mening beste en storings vrije oplossing is om hem om te bouwen naar carburateur. Waarbij je de computer en de addons niet meer nodig bent.
Voor de apk: dit geld alleen als er op het kenteken een milieu code staat en dit lijkt me gezien de leeftijd van de fuego niet.
Als je hem wilt ombouwen: trek dan de carburateur en degelijke van een 25 TX/GTX phase 1 af, hier is echt wel aan te komen.
Waarom is destijds de koppakking vervangen???
de kop hoef je alleen te vlakken als die krom is anders kun je hem uiteraard weer monteren
Met een motor kan van alles mis gaan: op dit moment staat hier een r16 in de garage met afgebroken zuigerveren. met als gevolg motor vervangen.....
Als ik tijd heb wil ik wel eens naar de fuego kijken.. pm me maar.
gr, Gerrit
12 Gordini '73, 12 Break, 20 TX '82
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 03 jun 2006
- Laatste bezoek: 03 apr 2020 10:07
- Actief als: particulier
- Locatie: 't Noorden
Wat betreft de koppakking:
De vorige eigenaar heeft (toen de koop/prijs al afgesproken was) de koppakking vervangen omdat ie niet zo lekker liep, zei ie.
Ik zie zelf 't verband niet zo met 't niet lekker lopen... Maar zo'n grote techneut ben ik ook niet. (Overdreven heet liep ie niet.). Hij liep daarna ook niet beter naar mijn bescheiden mening.
Daarna: Hij liep eerst dus nog een stuk slechter (dan huidig); sloeg een stuk vaker af. De bovengenoemde dealer (niet die in mijn woonplaats) heeft toen iets met de bekabeling gerapareerd onderaan de motor, zeiden ze. Daarna was 't stuk beter. Direct daarna is ook de benzinepomp vervangen (bij een andere garage); de vorige was kapot (of misschien aangetast door hele oude benzine ofzo, de garage klaagde over grote benzinestank na demontage van e.e.a...).
Zelf heb ik trouwens nog een keer de verdelerkap vervangen toen die een keer los zat. Had niet gehoeven; de oude was nog nieuw (zat alleen niet goed vast), vertelde de vorige eigenaar me.
Een milieucode kan ik niet vinden, of 't moet dit zijn: "Bijzonderheden: Basis: EEGK-9999". Verder staat er op 't kenteken:
Handelsbenaming: Renault Fuego - AE
Brandstof: B
Identificatienr: VF1136B00F0000204
Massa ledig: 1070kg (1 juni '05 bij RDW gemeten)
Cil.inhoud: 2150cm3
Vermogen: 75kW
Bruto BPM: €3.261
Eerste toelating: 25-09-1985
De vorige eigenaar heeft (toen de koop/prijs al afgesproken was) de koppakking vervangen omdat ie niet zo lekker liep, zei ie.
Ik zie zelf 't verband niet zo met 't niet lekker lopen... Maar zo'n grote techneut ben ik ook niet. (Overdreven heet liep ie niet.). Hij liep daarna ook niet beter naar mijn bescheiden mening.
Daarna: Hij liep eerst dus nog een stuk slechter (dan huidig); sloeg een stuk vaker af. De bovengenoemde dealer (niet die in mijn woonplaats) heeft toen iets met de bekabeling gerapareerd onderaan de motor, zeiden ze. Daarna was 't stuk beter. Direct daarna is ook de benzinepomp vervangen (bij een andere garage); de vorige was kapot (of misschien aangetast door hele oude benzine ofzo, de garage klaagde over grote benzinestank na demontage van e.e.a...).
Zelf heb ik trouwens nog een keer de verdelerkap vervangen toen die een keer los zat. Had niet gehoeven; de oude was nog nieuw (zat alleen niet goed vast), vertelde de vorige eigenaar me.
Een milieucode kan ik niet vinden, of 't moet dit zijn: "Bijzonderheden: Basis: EEGK-9999". Verder staat er op 't kenteken:
Handelsbenaming: Renault Fuego - AE
Brandstof: B
Identificatienr: VF1136B00F0000204
Massa ledig: 1070kg (1 juni '05 bij RDW gemeten)
Cil.inhoud: 2150cm3
Vermogen: 75kW
Bruto BPM: €3.261
Eerste toelating: 25-09-1985
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 07 nov 2004
- Laatste bezoek: 29 apr 2014 06:25
- Actief als: particulier
- Locatie: ijsselstein
fuego 2.2
Hallo MP.
Ik heb je bericht gelezen, zelf heb ik geen probleem met de auto. de Fuego 2.2
Maar als je een keer wilt vergelijken om het probleem te ondekken dan kan dat,
Trouwens warom is jou auto 10 kilo zwaarder dan die van mij. 1070 tegen 1060 kg.
en de BPM scheeld ook enorm 3.125 tegen 2.416 euro.
Gr Ben.
Ik heb je bericht gelezen, zelf heb ik geen probleem met de auto. de Fuego 2.2
Maar als je een keer wilt vergelijken om het probleem te ondekken dan kan dat,
Trouwens warom is jou auto 10 kilo zwaarder dan die van mij. 1070 tegen 1060 kg.
en de BPM scheeld ook enorm 3.125 tegen 2.416 euro.
Gr Ben.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 03 jun 2006
- Laatste bezoek: 03 apr 2020 10:07
- Actief als: particulier
- Locatie: 't Noorden
@Ben:
Ik had vergeten de tankinhoud precies op 50% (=minimum bij RDW-keuring) te zetten, er zat meer in. En misschien omdat ie in de loop der tijd her en der wat stof verzamelt heeft en misschien een klein beetje modder aan de onderkant of misschien is ie een keertje getectyleerd... En kleine verschillen heb je altijd: hoeveelheid sproeiervloeistof, koelvloeistof, oliën, zwaardere of lichtere velgen, matten of andere accessoires wel of niet aanwezig... Misschien heeft mijn Duitse 2.2i-motor ook een iets andere opbouw.
En geen idee waarom bij mij de BPM €3.261 is. Mogelijk heeft men de Nederlandse GTX-prijs aangehouden (de Douane is in Heerenveen vond ik niet erg kundig overkomen; ik moest persé zélf zeggen wat voor een versie 't was; uitleggen dat de 2.2i nooit in Nederland is geïmporteerd (en dat ik daarom niet de officiële naam wist) werd niet geaccepteerd; dus is er maar GTX van gemaakt bij de douane); en in Nederland zijn de auto's asociaal veel duurder dan in Duitsland. Misschien heeft men bij jouw auto een Duitse prijs aangehouden? (Of een GTL versie ipv GTX?) Dat zou 't wel verklaren. Alleen dan heeft de RDW/Douane een fout gemaakt bij mijn of bij jouw auto, of de regels zijn intussen veranderd. Of de jouwe komt niet uit '85 maar bijv. uit '81; dan kan ook iets schelen (maar niet zoveel). Verder had de mijne metallic lac (al was daar niks meer van over
); uitrustingsniveau heeft ook invloed op de prijs (en dus de BPM). Maar ook als je dat meerekent lijkt me 't gat te groot.
Ik had vergeten de tankinhoud precies op 50% (=minimum bij RDW-keuring) te zetten, er zat meer in. En misschien omdat ie in de loop der tijd her en der wat stof verzamelt heeft en misschien een klein beetje modder aan de onderkant of misschien is ie een keertje getectyleerd... En kleine verschillen heb je altijd: hoeveelheid sproeiervloeistof, koelvloeistof, oliën, zwaardere of lichtere velgen, matten of andere accessoires wel of niet aanwezig... Misschien heeft mijn Duitse 2.2i-motor ook een iets andere opbouw.
En geen idee waarom bij mij de BPM €3.261 is. Mogelijk heeft men de Nederlandse GTX-prijs aangehouden (de Douane is in Heerenveen vond ik niet erg kundig overkomen; ik moest persé zélf zeggen wat voor een versie 't was; uitleggen dat de 2.2i nooit in Nederland is geïmporteerd (en dat ik daarom niet de officiële naam wist) werd niet geaccepteerd; dus is er maar GTX van gemaakt bij de douane); en in Nederland zijn de auto's asociaal veel duurder dan in Duitsland. Misschien heeft men bij jouw auto een Duitse prijs aangehouden? (Of een GTL versie ipv GTX?) Dat zou 't wel verklaren. Alleen dan heeft de RDW/Douane een fout gemaakt bij mijn of bij jouw auto, of de regels zijn intussen veranderd. Of de jouwe komt niet uit '85 maar bijv. uit '81; dan kan ook iets schelen (maar niet zoveel). Verder had de mijne metallic lac (al was daar niks meer van over

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 07 nov 2004
- Laatste bezoek: 29 apr 2014 06:25
- Actief als: particulier
- Locatie: ijsselstein
fuego 2.2
Hallo Mp dank je voor het bericht.
De auto's zijn alle 2 even oud dus dat verschil is er niet.
Wat ik mij wel herrinner is dat ze mijn auto als GTS hebben aangeduid ze vonden dateen gulden middenweg, zodoende dat ik de resterende BPM als GTS heb betaald.
Ja en als je teveel bezine inhebt dan is het gewicht ook hoger,jamme.
Maar voor de rest rijd de auto goed weinig problemen mee.
Er is toen bij Jan Lijnema wel voor 1000 euro aan nieuwe onderdelen aan gebracht maar dat was ook wel nodig.
Mp ik hoor van je en we maken een keer een afspraak, mag ik vragen in welk dorp of stad je woont.
Gr Ben.
De auto's zijn alle 2 even oud dus dat verschil is er niet.
Wat ik mij wel herrinner is dat ze mijn auto als GTS hebben aangeduid ze vonden dateen gulden middenweg, zodoende dat ik de resterende BPM als GTS heb betaald.
Ja en als je teveel bezine inhebt dan is het gewicht ook hoger,jamme.
Maar voor de rest rijd de auto goed weinig problemen mee.
Er is toen bij Jan Lijnema wel voor 1000 euro aan nieuwe onderdelen aan gebracht maar dat was ook wel nodig.
Mp ik hoor van je en we maken een keer een afspraak, mag ik vragen in welk dorp of stad je woont.
Gr Ben.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 03 jun 2006
- Laatste bezoek: 03 apr 2020 10:07
- Actief als: particulier
- Locatie: 't Noorden
Volgens een nieuwe ronde onderzoek bij een garage is 't de luchtmassameter. Dus die zoek ik nu. (Daarvoor heb ik een nieuw topic geopend.)
Greetz, MP
Greetz, MP
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 10 feb 2007
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
de J7T is echt een massieve motor, wij hebben deze omgebouwd naar een turbo conversie met stalen bussen en smeedalu zuigers en de hele rimram. Maar...wij hebben wel de 12 v vervangen door de 8v (kop 21turbo)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 03 jun 2006
- Laatste bezoek: 03 apr 2020 10:07
- Actief als: particulier
- Locatie: 't Noorden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 493 Weergaves
-
Laatste bericht door beachbiker
-
- 3 Reacties
- 352 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 0 Reacties
- 200 Weergaves
-
Laatste bericht door Andre1964
-
- 1 Reacties
- 445 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone
-
- 0 Reacties
- 113 Weergaves
-
Laatste bericht door Gooch
-
- 4 Reacties
- 569 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone