Laden en conditioneren via app of website
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 12
- Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22
- Actief als: particulier
Laden en conditioneren via app of website
Ik heb nu maar een officiële klacht neer gelegd vanwege het niet werken van de app en de website als het gaat om het laden en pre conditioneren van de auto.
Ik ben benieuwd hoe jullie ervaring is. Werkt het wel, niet, soms? Wel via website, niet via app. Laat het hier weten.
Ik ben benieuwd hoe jullie ervaring is. Werkt het wel, niet, soms? Wel via website, niet via app. Laat het hier weten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 9
- Laatste bezoek: 04 apr 2025 12:06
- Contacteer:
Re: Laden en conditioneren via app of website
Via de app ging het eerst wel, maar sinds deze week ook niet meer.
Via de website? Heeft nog nooit gefunctioneerd, want ik krijg de inlog codes maar niet te pakken. Ik probeer vandaag Renault even te bellen, kan ik gelijk vragen naar de app.
Via de website? Heeft nog nooit gefunctioneerd, want ik krijg de inlog codes maar niet te pakken. Ik probeer vandaag Renault even te bellen, kan ik gelijk vragen naar de app.
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 14 apr 2021 11:48
Website nooit geprobeerd maar via app werkt goed. Heb je het wel eens geprobeerd met de zoe ergens anders geparkeerd? Aansturing gaat via gsm netwerk dus wellicht geen bereik?
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Ik heb al feedback van Renault. Ze gaan via de dealer een afspraak regelen om naar de communicatiemodule te kijken.
I'll keep y'all posted!
I'll keep y'all posted!
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 30 jan 2017 18:16
Bij mij werkt het ook vaak niet. Krijg slecht de bijwerkte gegevens door en vaak werkt het via de app of PC niet om hem st laten voorverwarmen. Ook tijdens opladen laat hij slecht de accu gegevens zien.
Groet Leontine
Zoe Intens zwart vanaf 27-10-14
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Maandag gaat mijn auto naar VKV Rotterdam. Ik ben benieuwd.
Hide post links |
-
- Lid
- Contacteer:
Ik vindt het raar dat meer mensen op ongeveer dezelfde tijd er ook problemen mee hebben, Is het dan wel de auto die dwars ligt?
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 17 dec 2020 09:34
Bij mij werkt de app zonder problemen. Gisteren de auto nog voorverwarmd zodat ik niet hoefde te krabben. Maar accu loopt dan wel terug van 100 naar 97%. En ja de auto staat dan ook aan de lader. Zou verwachten dat de stroomvoorziening dan via het net loopt.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
Of het wel of niet werkt schijnt af te hangen van je Z.E. account. Bij sommige gebruikers, zoals ondergetekende, kan de verbinding met de server in Frankrijk niet gelegd worden. Daardoor kan voorverwarmen niet ingeschakeld worden (bij volle accu, want dan communiceert de auto op een andere manier). Ik ben op dit moment met Renault NL in gesprek hierover...
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 08 mar 2018 20:30
Bij mij is het zeer wisselend. Soms gaat het een week goed, dan weer een paar weken niet. Vandaag drie keer geladen 1 keer wel meldingen 2 keer niet.
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
Marco, heb je expliciet gelet op de laadstatus als je het preconditioneren via mobiel inschakelt? Bij een SOC < 100% gaat het meestal wel goed. Maar bij 100% gaan veel auto's in een soort sleep mode qua communicatie en kan preconditioneren niet meer gestart worden. Andere auto's doen het dan nog wel maar communiceren bijvoorbeeld niet meer met de laadpaal. Dat verklaart waarom de SOC op 97% staat wanneer ze instappen. Ben benieuwd naar jouw ervaringen en die van andere rijders
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 08 mar 2018 20:30
Betrof bij mij de meldingen starten en stoppen met laden en het opvragen van de status tijdens laden. Preconditioneren heb ik al opgegeven met de app. Zet ik aan in de auto zelf.
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013
Hide post links |
-
- Lid
- Contacteer:
Ik ga morgenmiddag even terug naar de garage met dezelfde klachten las MarcoZE. Zijn er tips die ik kan doorgeven aan de monteur?
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 17 dec 2020 09:34
Bij mij zelfde probleem bij preconditioneren/opwarmen staat de auto daarna op 97%. Terwijl hij aan mijn eigen oplaadpunt hangt. Lijkt toch op de accu te gebeuren.
Hide post links |
-
- Lid
- Contacteer:
Die 3% maakt mij niets uit, maar wel dat ik niet op afstand de auto voor kan laten verwarmen. Dat hoort tot ongeveer 45% mogelijk te zijn, maar de aansturing werkt niet meer.
Ook opvragen van de status als hij ergens staat te laden lukt niet. Dat hoort allemaal bij de verbinding met Renault die blijkbaar niet tot stand komt. Dat vindt ik niet zo spannend trouwens, maar het hoort wel te werken. Ik betaal er best een bedragje voor per maand, mag ik iets voor terug verwachten toch?
Ook opvragen van de status als hij ergens staat te laden lukt niet. Dat hoort allemaal bij de verbinding met Renault die blijkbaar niet tot stand komt. Dat vindt ik niet zo spannend trouwens, maar het hoort wel te werken. Ik betaal er best een bedragje voor per maand, mag ik iets voor terug verwachten toch?
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Ik heb nu ook dat sinds de 12e de batterijstatus niet is bijgewerkt. Vanochtend dan maar eens via de app een accu status verzoek gedaan. Daarnet kwam het mailtje:
Welkom Zoe2goe,
Het verzoek om batterijstaat van uw auto met het volgende VIN ........ kan niet worden verstrekt.
Mogelijke oorzaken:
Uw auto is buiten bereik.
Uw auto is niet gewekt.
Uw auto wordt niet opgeladen.
Er is een fout opgetreden in het data-centrum.
Probeer het later nog eens.
Welkom Zoe2goe,
Het verzoek om batterijstaat van uw auto met het volgende VIN ........ kan niet worden verstrekt.
Mogelijke oorzaken:
Uw auto is buiten bereik.
Uw auto is niet gewekt.
Uw auto wordt niet opgeladen.
Er is een fout opgetreden in het data-centrum.
Probeer het later nog eens.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Hide post links |
-
- Lid
- Contacteer:
Vandaag bij van Kesteren in Kampen geweest. Daar hebben ze mijn Zoe aan de computer gehangen en daarop was bijna niets verkeerds te zien. Er waren een paar communicatie fouten in het verleden geweest, maar volgens het storingsprogramma moet alles goed zijn. Verbinding met de server en de auto zouden normaal moeten zijn. Dat wisten we al, maar nu even zeker gesteld.
Volgende week mag hij een hele dag daar verblijven zodat er vanuit Frankrijk ingebeld (oid?) kan worden, maar dan moesten ze de zekerheid hebben dat hij steeds vast online is, vandaar een hele dag ingepland voor de zekerheid.
Wordt vervolgd dus!
Volgende week mag hij een hele dag daar verblijven zodat er vanuit Frankrijk ingebeld (oid?) kan worden, maar dan moesten ze de zekerheid hebben dat hij steeds vast online is, vandaar een hele dag ingepland voor de zekerheid.
Wordt vervolgd dus!
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Mijn auto staat sinds vanmorgen bij VKV Rotterdam, maar daar hebben ze hem nog niet aan de praat. Ik heb iig verschillende SMS'jes met de bekende foutmeldingen gekregen. Ik zit dus met een Twingo opgescheept.
Overigens vervangen ze ook de aanjager van de kachel. Deze vibreerde zo sterk, dat ik het ook lichtjes in het stuurwiel voelde. Aangezien dat ze morgen geen onderdelen geleverd krijgen ziet het er naar uit dat ik mijn auto woensdag pas terug krijg.
Overigens vervangen ze ook de aanjager van de kachel. Deze vibreerde zo sterk, dat ik het ook lichtjes in het stuurwiel voelde. Aangezien dat ze morgen geen onderdelen geleverd krijgen ziet het er naar uit dat ik mijn auto woensdag pas terug krijg.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Mijn auto staat sinds maandag bij VKV, maar ik heb niet het idee dat het met dit bezoek goed gaat komen. Renault Nederland/Frankrijk moeten met een oplossing komen... en die komt (tot nu toe) niet.
Op de FB pagina van Renault ZE maken ze net reclame met de app en daarop reageren eigenaren uit verschillende landen en de problemen komen uit alle landen.
Het is frappant dat er ook eigenaren zijn bij wie de app/website wel werkt. Ik stel voor om een inventarisatie te maken hier. Ik kan dan online een excelbestand aanmaken en deze info ook met Renault delen.
Ik denk aan functionaliteit via app: werkt wel, soms of niet
Functionaliteit via website: werkt wel, soms of niet
Type besturingssysteem: Android, iOS of Windows
Type browser: Explorer, Chrome, Firefox, andere
Het is niet gezegd dat het antwoord op dit probleem uit deze info komt, maar heel misschien kunnen we iets bijdragen.
Voor mij:
Niet
Niet
Android
Firefox
Op de FB pagina van Renault ZE maken ze net reclame met de app en daarop reageren eigenaren uit verschillende landen en de problemen komen uit alle landen.
Het is frappant dat er ook eigenaren zijn bij wie de app/website wel werkt. Ik stel voor om een inventarisatie te maken hier. Ik kan dan online een excelbestand aanmaken en deze info ook met Renault delen.
Ik denk aan functionaliteit via app: werkt wel, soms of niet
Functionaliteit via website: werkt wel, soms of niet
Type besturingssysteem: Android, iOS of Windows
Type browser: Explorer, Chrome, Firefox, andere
Het is niet gezegd dat het antwoord op dit probleem uit deze info komt, maar heel misschien kunnen we iets bijdragen.
Voor mij:
Niet
Niet
Android
Firefox
Hide post links |
-
- Lid
App; werkt meestal, nl laatst een keer niet toen de Zoe niet aan een lader stond.
Website; nog noooit geprobeerd aangezien app makkelijker is
Android;
Type browser: nvt aangezien nooit via website
Website; nog noooit geprobeerd aangezien app makkelijker is
Android;
Type browser: nvt aangezien nooit via website
Hide post links |
-
- Lid
- Contacteer:
Maandag gaat die van mij een dag aan de computer, of dat nuttig is zal blijken! Het wiel opnieuw uitvinden zal in Kampen vast niet gedaan worden. De hulp en medewerking is in ieder geval wel top daar!
App: heeft een paar weken na aanschaf gewerkt, nu al lang niet meer
Website: had ik nog nooit geprobeerd omdat ik niet kon inloggen. Nu wel, maar werkt dus ook niet
Android
Firefox (ook Chrome en IE geprobeerd)
App: heeft een paar weken na aanschaf gewerkt, nu al lang niet meer
Website: had ik nog nooit geprobeerd omdat ik niet kon inloggen. Nu wel, maar werkt dus ook niet
Android
Firefox (ook Chrome en IE geprobeerd)
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Laatste bezoek: 30 jan 2017 18:16
Soms
Soms
Android
Chrome
Soms
Android
Chrome
Groet Leontine
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Heeft dagen niet gewerkt (lees: app start wel, maar oude data), nu ineens weer wel.
Nee, krijg na inloggen een redirect naar www.renault.nl en een leeg scherm (ik gebruk deze link https://www.services.renault-ze.com/con ... ogin.iface van GertvanVB)
Android
Firefox, en Chrome beide geprobeerd.
Nee, krijg na inloggen een redirect naar www.renault.nl en een leeg scherm (ik gebruk deze link https://www.services.renault-ze.com/con ... ogin.iface van GertvanVB)
Android
Firefox, en Chrome beide geprobeerd.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Hide post links |
-
- Lid
Vanochtend via de website geprobeerd: werkte ook.
@zoe2goe: Log eens in via https://www.renault.nl/my-renault/registratie/login.jsp?
Ga dan naar "mijn auto" en klik dan op "mijn Z.E. Connect"
(kom je volgens mij op hetzelfde uit... maar je weet maar nooit)
@zoe2goe: Log eens in via https://www.renault.nl/my-renault/registratie/login.jsp?
Ga dan naar "mijn auto" en klik dan op "mijn Z.E. Connect"
(kom je volgens mij op hetzelfde uit... maar je weet maar nooit)
Hide post links |
-
- Lid
- Contacteer:
Tot zover werkt het bij mij ook, zelfs de update van de accu van vanmorgen.
Maar nu opwarmen gaat niet! Die opdracht komt nooit aan. Ook als ik ergens laad dan kan ik geen sms of mail ontvangen over de laadstatus.
Maar nu opwarmen gaat niet! Die opdracht komt nooit aan. Ook als ik ergens laad dan kan ik geen sms of mail ontvangen over de laadstatus.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Nou, na drie dagen is mijn auto weer in mijn bezit. Het enigste wat gedaan is, is het ontbrekende dopje in het dashboard pluggen.
Verder hebben ze vastgesteld dat de motor van de verwarmingventilator vervangen moet worden, maar die is in back order. De problemen met de app en website is bij Renault Nederland en Frankrijk gelegd, maar daar is het blijkbaar al kerstvakantie.
Ik heb het idee dat het laatste probleem niet snel opgelost gaat worden. Ik heb al een jaar geleden hier melding van gemaakt, maar het lijkt er niet op dat hier iets mee gedaan is.
Verder hebben ze vastgesteld dat de motor van de verwarmingventilator vervangen moet worden, maar die is in back order. De problemen met de app en website is bij Renault Nederland en Frankrijk gelegd, maar daar is het blijkbaar al kerstvakantie.
Ik heb het idee dat het laatste probleem niet snel opgelost gaat worden. Ik heb al een jaar geleden hier melding van gemaakt, maar het lijkt er niet op dat hier iets mee gedaan is.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Kleine verrassing. Vandaag kreeg ik een telefoontje van VKV om mijn auto een kwartiertje aan te zetten met mobiel bereik (niet binnen) en dan weer uit te zetten en af te sluiten. Daarna moest ik de exacte tijden door geven zodat men in Frankrijk mee kan kijken.
Ik had de laadplanner vandaag uitgezet (staat normaal aan van 04:00 - 07:00) om op het werk te kunnen bij laden, maar bij thuiskomst kon ik hem niet meer aanzetten. Het icoontje was wat vervaagt als een optie die op dat moment niet beschikbaar was. Ik heb al een emailtje met foto naar VKV gestuurd en ben benieuwd wat dit nu weer te betekenen heeft.
Ik had de laadplanner vandaag uitgezet (staat normaal aan van 04:00 - 07:00) om op het werk te kunnen bij laden, maar bij thuiskomst kon ik hem niet meer aanzetten. Het icoontje was wat vervaagt als een optie die op dat moment niet beschikbaar was. Ik heb al een emailtje met foto naar VKV gestuurd en ben benieuwd wat dit nu weer te betekenen heeft.
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 6
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Contacteer:
Vanwege de overweldigende reacties op de tweet van Renault ZE misschien 

Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Ik heb gisteren na wat experimenteren een email aan VKV en Renault Nederland gestuurd.
Ik heb na een reset van Renault Frankrijk op afstand de functies van de website en app weer getest, maar zonder succes... aanvankelijk. De eerste keer heb ik de auto aan de lader aangesloten en de auto 20 minuten met rust gelaten. Toen heb ik eerst via de website en daarna via de app geprobeerd de auto op te laden, maar beide keren zonder succes. Ook het conditioneren van de auto lukte niet.
Toen heb ik de auto gestart en een stukje (50 cm) heen en weer gereden. De kabel heb ik weer ingeplugd en naar binnen gegaan waar ik eerst via de website geprobeerd heb om de auto te starten. Naar mijn idee begon de auto binnen een minuut met laden. Laden gestopt, kabel verwijderd en de laadplanner weer ingesteld. Kabel weer ingeplugd en ik ben weer naar binnen gegaan. Binnen via de app het verzoek om te laden verstuurd en weer binnen een minuut begon de auto met laden.
Mijn theorie is:
De auto kent 3 standen: Aan, Uitgeschakeld en Uit. De stand Uit volgt na x minuten gaat na uitschakeling. In de stand Uit krijgt de GSM module en/of de R-Link geen stroom meer waardoor er door de server van Renault geen contact meer met de auto gemaakt kan worden.
Ik heb na een reset van Renault Frankrijk op afstand de functies van de website en app weer getest, maar zonder succes... aanvankelijk. De eerste keer heb ik de auto aan de lader aangesloten en de auto 20 minuten met rust gelaten. Toen heb ik eerst via de website en daarna via de app geprobeerd de auto op te laden, maar beide keren zonder succes. Ook het conditioneren van de auto lukte niet.
Toen heb ik de auto gestart en een stukje (50 cm) heen en weer gereden. De kabel heb ik weer ingeplugd en naar binnen gegaan waar ik eerst via de website geprobeerd heb om de auto te starten. Naar mijn idee begon de auto binnen een minuut met laden. Laden gestopt, kabel verwijderd en de laadplanner weer ingesteld. Kabel weer ingeplugd en ik ben weer naar binnen gegaan. Binnen via de app het verzoek om te laden verstuurd en weer binnen een minuut begon de auto met laden.
Mijn theorie is:
De auto kent 3 standen: Aan, Uitgeschakeld en Uit. De stand Uit volgt na x minuten gaat na uitschakeling. In de stand Uit krijgt de GSM module en/of de R-Link geen stroom meer waardoor er door de server van Renault geen contact meer met de auto gemaakt kan worden.
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Klopt wel een beetje met het verkrijgen van informatie over het laadproces met de ZE app. Vraag je kort na aanvang laden info op dan krijg je die, als je later nog een keer wilt kijken hoever die is dan lukt het niet meer en krijg je de laatst verstrekte info. Op enig moment is er weer contact, want uiteindelijk vind je de complete laadhistorie wel weer in het overzicht teug.
Benieuwd naar de reactie van Renault.
Benieuwd naar de reactie van Renault.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Ik heb bericht van Renault dat de TCU vervangen gaat worden, zodra deze uit back order komt... Keep y'all posted!
Hide post links |
-
- Lid
- Contacteer:
Krijg nou t**ten!
Gisteravond de Zoe aan de kabel gelegd, en 2,5uur later ineens een mailtje: MY Z.E. ON LINE - Melding voor stoppen met opladen
En ineens kan ik ook via de website de verwarming aanzetten, en de accustatus opvragen waarvan ook per mail een bevestiging van komt. Dat heb ik nog niet eerder sinds de aankoop gehad!
Zou hij zichzelf gerepareerd hebben? Heb is nog geen 24uur, dus nog even sceptisch, maar wel blij dat alles nu lijkt te werken zoals bedoeld!
Zijn er meer die dit nu ook kunnen?
Gisteravond de Zoe aan de kabel gelegd, en 2,5uur later ineens een mailtje: MY Z.E. ON LINE - Melding voor stoppen met opladen
En ineens kan ik ook via de website de verwarming aanzetten, en de accustatus opvragen waarvan ook per mail een bevestiging van komt. Dat heb ik nog niet eerder sinds de aankoop gehad!
Zou hij zichzelf gerepareerd hebben? Heb is nog geen 24uur, dus nog even sceptisch, maar wel blij dat alles nu lijkt te werken zoals bedoeld!
Zijn er meer die dit nu ook kunnen?
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Fijn voor jou Patrick
, bij mij is ie volledig de weg kwijt;
en voor januari geeft ZE-Services geen enkele laadbeurt, wat onjuist is. De onvolledige laadsessies waren er de laatste keer dat ik keek nog niet: allemaal nette volledige laadsessies. Dat servertje bij Renault is van 't padje.

Hide post links |
-
- Lid
- Contacteer:
Het was voor korte duur...
Ik heb hem net weer een opdracht gegeven, maar komt niet aan, want de verwarming springt niet aan.
Mijn oplaadschema is wel compleet trouwens, zie hier die van januari. Eerdere maanden zijn ook mooi en foutloos in beeld.
En zie, de laatste opdracht is weer niet aangekomen, terwijl hij een half uur ervoor het wel deed. Raar, maar waar...
Ik heb hem net weer een opdracht gegeven, maar komt niet aan, want de verwarming springt niet aan.
Mijn oplaadschema is wel compleet trouwens, zie hier die van januari. Eerdere maanden zijn ook mooi en foutloos in beeld.
En zie, de laatste opdracht is weer niet aangekomen, terwijl hij een half uur ervoor het wel deed. Raar, maar waar...
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
"Service niet bereikbaar" wordt aangegeven. Oorzaken: auto wordt niet opgeladen, er kan een storing zijn in het datacentrum. De ZOE is idd niet aan het laden, maar heeft dat wel gedaan dus die gegevens hadden door moeten komen. Heb de laatste dagen wel zitten pielen met de verbinding in de ZOE. Via de menu optie "verbindingen" gezien dat die verbinding vaak uit, soms aan is, maar meestal kortstondig. Dat is overigens niets nieuws, is altijd zo geweest.
@Ad: gebeurd dat vervangen van de TCU onder garantie?
@Ad: gebeurd dat vervangen van de TCU onder garantie?
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-