Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Voor wanneer je wat hulp kan gebruiken of wilt aanbieden.
Forumregels
Let op, geen commerciele aanbiedingen hier, die zullen zonder bericht worden verwijderd.
Ontvangt u commerciële reactie's en niet van een sponsor, laat het ons dan weten.
Model/uitvoering : Megane Scenic 2.0 Bouwjaar :1999 Brandstof :benzine Er zit een storing (4G of G4) in de automaat van mijn Megane Scenic 2.0 van 1999. De storing zit in het hydraulisch brein van de automaat. Mijn vraag is of er leden zijn die a. ervaring hebben met zo'n storing/reparatie en b. genegen zijn om mij hierbij te helpen. Ik woon in Hilversum, ben lid van een sleutelclub en heb derhalve de beschikking over voldoende gereedschap en een brug. Wie wil/kan? [verberg]06-12997044[/verberg]
Wellicht handig om de wagen te laten uitlezen door de Renault garage, en alle foutcode's te noteren.
Adh. daarvan kan overwogen worden de automaat eerst eens goed te spoelen en zien of het probleem dan nog bestaat.
Let op dat de addaptieve waarden wellicht opnieuw moeten worden aangebracht.
mvg WillemS
Beste Willem, de wagen is uitgelezen bij een Renaultgarage. Opmerking was "storing in bak, 4G, oliedruk". Ik ga informeren of spoelen een optie is. Ik hou jullie op de hoogte. alvast bedankt voor je reactie.
Mvg aliblabla
Oliedruk storing ? Kijk eerst even de oliedruk sensor na, die heb ik (bij een totaal andere automatische bak) ook al een keer stuk gehad.
Zie : ar4-automaat-stuk-is-niet-altijd-stuk-t896.html
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! Wie dingen uitstelt, heeft altijd wat te doen ... Freudiaanse verspreking: 'onbedoelde uitspraak die inzicht kan geven in de onbewuste gedachten of verlangens' Trumpiaanse verspreking: 'per ongeluk de waarheid vertellen'
Hoi Mathijs, oliedruksensor is niet verdacht. Automaat doet het niet echt slecht maar geeft problemen die m.i. heel goed te verklaren zijn door vervuiling. Bedankt.
Hoi Mathijs, oliedruksensor is niet verdacht. Automaat doet het niet echt slecht maar geeft problemen die m.i. heel goed te verklaren zijn door vervuiling. Bedankt.
Hallo,
je probleem is de drukregelklep in de bak .4G is druk te laag .
Je wagen geeft een klop tijdens rijden en gaat in noodloop .
Gekend probleem en je hebt daar toch een clip en speciaal gereedschap nodig voor afstelling van schakelaar en temperatuuraflezing voor olieniveau op 60°C.
Bij een scenic kan het zijn dat dat je wat ruimte moet maken aan de radiator om het zwarte deksel met 4 bouten los te maken .
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Onze Scenic met 1.2 TCE maakt weer een geluid, nog erger dan eerst. Er is nu constant een ratel hoorbaar buiten/onder de auto bij de motor/bak. Dit hoor je ook tijdens het rijden.
Vandaag heb ik een proefrit gemaakt met een identieke Renault Scenic...
Mijn vriend wordt binnenkort 28 jaar en is al jaren groot fan van de Renault Koleos 1.
Als verrassing wil ik een verjaardagsvideo voor hem maken met korte filmpjes van mensen van over de hele wereld die hem feliciteren én hun Koleos...
Ik twijfel tussen de Renault Austral tce mhev esprit alpine 160 met 21.000km op de teller ofwel de Renault Arkana R.S. Line e-tech hybrid 145 met 27.000km op de teller, is wel het oude model van 2022.
Bij het opschakelen van de automaat hoor ik soms (niet altijd) een 'whoop' geluidje links onderaan het daschboard. Dit valt voor zowel bij koude als bij warme motor, verder schakelt hij overigens vlekkeloos en zonder schokken. Het geluid is moeilijk...
Ik maak even een nieuwe draad aan om dit soort gevallen een beetje overzichtelijk te houden. De horror ervaring van ECO-Roller op dit punt beangstigen mij. Na mijn verhaal over de BMS update had ik niet verwacht hier zo snel terug te komen, helaas....
Heb een probleem met mijn [Renault Kangoo 2010, Motorcode K4MA7 (1.6 16V) Benzine.
Het probleem begon bij een storing met in de display (controleer remmen). Dus had ik de Kangoo laten uitlezen bij de Renault Dealer. Die kwamen uit...