http://www.z24.nl/ondernemen/elektrisch ... sel-523967
Ik vraag mij echt af waarom altijd de vergelijking gemaakt moet worden waarbij het twistpunt de vervuiling is? waarbij elk item op zichzelf beoordeeld wordt. Volgens mij gaat het om het groter geheel en alles hangt van elkaar af.
Blijkbaar zorgt electriciteits productie op kolen voor veel (lucht)vervuiling, maar zorgt het rijden met een EV voor minder directe vervuiling bij mensen die dichter bij een weg wonen en is het bij de productie van electriciteit makkelijker om die vervuiling aan te pakken etc etc.
Maar afgezien daarvan waarom moet er een vergelijking gemaakt worden? Het is in mijn optiek niet of/of maar en/en, het is een combinatie van alles bij elkaar. Ja het is beter om te fietsen, maar soms is het ook beter om te lopen en soms is het handiger om met een ICE te rijden, maar (in mijn geval) is het vaak beter om met de Zoe te gaan, want ik wek mijn energie op met zonnepanelen (of was daar ook al iets mee, dat de productie van zonnepanelen vervuilender was dan stroom opwekken met een kolencentrale

Moet de conclusie niet gewoon zijn (van het onderzoek dat aangehaald wordt door z24):
Als we (in de USA) iets aan het milieu willen doen en onze mobiliteit in stand willen houden, dat we van die kolencentrales af moeten!