Bij aankoop vorig jaar Mei had hij 126.000 km gereden....nu staat de teller op 161.000.
Koudstart is PRIMA....ook met deze temperaturen start hij na 1x gloeien al na 2 seconden en loopt dan meteen op 4 cylinders.
Ze hebben hem bij de Renaultdealer vorig jaar uitgelezen maar konden geen fout vinden waar het aan zou kunnen liggen.
Nu hoor ik van verschillende mensen (waaronder een oud chef werkplaats van Renault) 2 opties waar het aan zou kunnen liggen :
1: de censor op de bak
2: op de 1e verstuiver zou een stuk electronica zitten die de vervroeging regelt en die kost wel een paar centen, zo vertelde hij mij.
Voordat ik nu allerlei zaken ga vernieuwen (en dat niks blijkt te helpen)....zou ik hier graag willen horen waar het aan zou kunnen liggen.
Er is min of meer wel mee te leven....maar afgelopen week moest ik een bocht maken en trapte de koppeling in tijdens het sturen...en toen kreeg hij dat euvel weer, sta je meteen stil en toeteren ze achter je omdat ze niet weten dat je motor is afgeslagen.

Opnieuw starten en dan is het na een paar seconden doorstarten dat hij weer aanslaat....de rest van de dag heb ik het probleem dan (meestal) niet meer.
Graag advies