Zoe rijder stelt zich voor!

Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Huite »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Mijn (ook) ZE dealer, waar ik na vele jaren (en vele Renaults) alle vertrouwen in heb, ziet dat toch anders... :think:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door E-mission »

Er zijn meerdere Tesla dealers in NL... Maar als je een Renault badge er op wil is dat inderdaad helaas waarschijnlijk nog een lange tijd wachten.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Huite »

Oh sorry, was kennelijk niet geheel duidelijk...
Ja er moet zeker een Renault badge op mijn auto(s) staan!
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door OlafH »

Aha, hier moet je je voorstellen... Ik had het al in het algemene Renault gedeelte gedaan, dus hier even knippen en plakken (sorry voor de crosspost). Mooi al wat gelezen hier, vooral het onderwerp over het dashboard is een opsteker. Wellicht dat ik ook ooit nog iets kan bijdragen.

Zo(e), ik ben weer terug bij Renault. Wie had dat ooit kunnen denken. Vorige week een 4 maanden oude demo van de dealer ontvangen: Een Renault Zoe Intens in een zwart pak. Niet echt een hartebreker maar leuk om te zien. Ik ben benieuwd hoe het ding me gaat bevallen de komende jaren.

Over de Zoe: Niet veel bijzonders, uitvoering Intens en meteen een middenarmsteun laten monteren en oma-lader mee aangeschaft. 4 maanden oud, 4.000 Km en een zeer mooie prijs betaald. Het ding stond in Friesland, dus aan de lokale dealer gevraagd of ze hun demo voor hetzelfde geld konden leveren. In de verste verte niet, dus uiteindelijk hebben ze hem netto doorgeleverd. Iedereen blij, lokale dealer het onderhoud, Friesland de demo kwijt en ik een goedkope Zoe.

Waarom Zoe? Meerdere redenen. Ten eerste ben ik ondernemer, dus fiscaal erg leuk. Ten tweede wil ik proberen zelf ook een steentje aan de wereld van mijn kinderen en verder nageslacht bij te dragen. Ten slotte roept iedereen dat het belachelijk, onhandig, etc. is, dus een goede reden om het toch te doen.

Eerste indruk en vraagtekens. Allereerst, het ding rijdt fantastisch. Zowel in de stad als op de snelweg. Heerlijk stil en voldoende stevig in de veren. Na een paar dagen denk ik niet dat actieradius een probleem zal worden, maar voor de zekerheid (en voor de trekhaak) heb ik er een benzineslurper naast aangeschaft. De enige aanmerking tot nu toe is de klimaatbeheersing in de auto. In de "Eco" stand moet je handschoenen en sjaal dragen, maar dat is bekend en heb ik geen problemen mee. Maar in de normale stand waait er ook een irritante koude luchtstroom door de auto. Ik vermoed als boosdoener de zijruitontwaseming (die je niet kunt afsluiten). Erg jammer, want verder een goed doorwrochte auto.
Verder natuurlijk de oplaad uitdaging die iedereen heeft. Ik heb op 50 meter afstand een publiek laadpunt staan, dus dat is alvast mooi. Dat brengt me bij het dilemma wat voor eigen laadpunt ik zal monteren. Nu laad ik 's nachts met de oma-lader en dat gaat op zich goed. Maar een laadpaal met vaste kabel wil ik ook. 3 fasen zijn aanwezig, dus ik zou een 11 kWh wallbox kunnen monteren. De totale (installatie) kosten zijn echter zoveel hoger dan van een 1 fase 3,7 kWh, dat ik dat denk ik niet doe. Als het echt even sneller moet, zet ik hem dan wel 50 meter verderop aan de paal.
Laadpas heb ik bij Flow genomen. Deze rekenen geen vaste kosten en 10 cent per laadbeurt. Verder alleen de kosten van de aanbieder.

Petrolhead. Een beetje over mijn achtergrond nu. Mijn eerste baan was bij Renault Nederland, vandaar het "weer terug" in het onderwerp. Altijd veel met auto's gehad, dus na de studie een open sollicitatie aan (bijna) alle importeurs geschreven. Enkele jaren met veel plezier gewerkt, toen nog aan de Wibautstraat in Amsterdam. Toendertijd reed ik in een 5 Alpine Turbo en daarna ook nog enkele jaren Renault trouw gebleven met een Laguna I 2.0 (privé) en een Laguna II zakelijk. Wat een verschrikkelijke ellendebak was die laatste, dat was gelijk de laatste Renault tot nu toe.
Vervolgens een Fiat Marea 2.4 JTD (fantastisch snelle en betrouwbare auto), Opel Vectra GTS, Volkswagen Sharan (bye bye VW betrouwbaarheids imago), BMW 520D Touring (de zaken gingen steeds beter) en ten slotte een Fiat Punto 1.3 JTD (de crisis was toegeslagen en 14% bijtelling kwam een stuk beter uit). Nu dus de Fiat ingeruild op de Zoe en een Volvo S60 2.4 op benzine erbij gekocht voor de lange afstanden en als er een trekhaak nodig is. Volgens mijn berekeningen zullen de totale kosten voor beide auto's zelfs iets lager zijn dan van de Fiat Punto alleen... Daarnaast staan er nog 2 motoren in de garage en een BMW 325 cabriolet uit 1990 (E31 type I). Dus wielen zat.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 35
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door renault15.17 »

Welkom Olaf. Er is hier al zeker 150.000 km ZOE ervaring bij elkaar, dus samen kunnen we vrijwel alle vragen beantwoorden.

Voor wat betreft het oplaadpunt heb je denk ik de juiste argumenten al genoemd, gewoon kiezen voor de goedkopere 3,7 kW oplossing en voor die keren dat het handig is de openbare paal gebruiken.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door E-mission »

De koude tocht herken ik niet. ECO mode rij ik nooit, ik bepaal zelf hoe rustig ik het stroompedaal bedien en zet vaak zelf de verwarming / airco in een lage (temp / fan) stand. Daarbij is de kachel best efficient, zelfs in auto mode als ie eenmaal maar verwarmd is. Rij je zoveel lange afstand dat je een aparte auto daarvoor nodig hebt? Huren via snappcar of iets dergelijks is geen (goedkopere) optie?
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door BB-One »

Welkom Olaf, je schrijft dat je ondernemer bent: de aanschaf van een laadpaal valt ook onder MIA/VAMIL. Ik heb gekozen voor een 11 kw lader en ben er erg blij mee en vind het de extra kosten zeer zeker waard. Je komt 's avonds thuis, eet een hapje en je auto is weer vol geladen als je 's avonds weer weg gaat.

De koude tocht heb ik ook last van, maar volgens mij heb ik een oplossing gevonden...
1. Geen eco stand gebruiken!
2. Temp niet op de gewenste stand zetten, maar 1-2 graden lager(!)
3. begint de auto enigszins op temperatuur te komen: ventilatie op voorruit en op jezelf richten (twee bovenste knopjes), blazer op vol vermogen en de temperatuur op de gewenste stand zetten. Je zult merken dat er eerst koude(re) lucht uit de ventilatie stroomt, zodra er warme lucht uit de ventilatie komt, blazer op laagste stand zetten en dan er vanaf blijven...

overigens is dit volgens mij niet een specifiek probleem van Renault, de Fiat Punto van mijn vrouw heeft hetzelfde 'probleem' . Lijkt wel of dat als de auto op temperatuur is de climate control denkt, zo nog even een stoot koude lucht erbij en dan is het goed...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door OlafH »

Bedankt voor de reacties. Ik rij denk ik 10% (te) lange afstand, of waarbij ik onvoldoende planningsruimte heb om meerdere laadpalen aan te doen. Daarnaast wil ik ook flexibel zijn, dus meteen de andere auto kunnen pakken. Wellicht is het lui, maar ik vind het een prettige gedachte er een te hebben staan.

Wat betreft de laadpaal: om voor MIA/VAMIL in aanmerking te komen moeten de kosten minimaal € 2.500 zijn. Een 3.7 kWh met vaste kabel heb ik al voor € 1.000 hangen. Dat kan ik niet recht rekenen met een publieke paal 50 meter verderop.

En de airco... Bedankt voor de tip. Maar met een automatische airco zou dit niet nodig moeten zijn. Temp instellen en klaar in plaats van zelf nog zitten hannesen. Irritant, maar tot nu toe het enige (naast het dashboard).
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18461

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Verwijderd 18461 »

Welkom Olaf!
Onder de € 2500 mag je de laadpaal bij de auto tellen voor de MIA. Dat is voor een 100 % EV dezelfde categorie (36 %).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door OlafH »

Dank Burburbur! Ik zal het eens checken, maar dacht echt dat het minimum € 2500 was.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18461

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Verwijderd 18461 »

Hier de beschrijving bij RVO:

De laadpaal kan ook worden meegemeld met de e-auto als het investeringsbedrag lager is dan € 2.500 en het maximaal te melden bedrag nog niet is bereikt.
http://www.rvo.nl/subsidies-regelingen/ ... ch-vervoer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door OlafH »

Je hebt gelijk. Top, bedankt!
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door E-mission »

Ik snap het airco verhaal niet. Ik zet hem meestal in dit koude weer op 22 graden AUTO en dat gaat prima. In het begin is verbruik wat hoger tot ie op temperatuur is, dan blijft het bij 1 kW. Als ik de opwarm fase wil verkorten ivm range ga ik voor 20 graden. Of het moet echt koud zijn. Maar nooit hoeven hannesen met de airco zoals omschreven, AUTO werkt erg goed in mijn geval.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EVerhard
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 jan 2014 16:12
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door EVerhard »

Ik kan dit onderschrijven E-mission, ik heb nooit problemen met de verwarming, zoals ik elders al eerder schreef staat hij altijd op 23 graden, AC uit, aanjager op stand 3, richting van blaaslucht op boven en beneden en auto in ECO modus, altijd heerlijk warm. Op het Duitse forum heb ik gelezen dat een slecht werkende verwarming kan liggen aan de klep die de buiten- en binnenluchtstroming regelt. Als deze continue open staat krijg je het niet warm in de wagen! Na een bezoek aan de garage en vervanging van de klep waren de problemen over.
#EV-Pioneer #NoTAILPIPES :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door OlafH »

Ik zal eens kijken of die klep het probleem is. Maar ik ben een andere kwaliteit van climate control gewend dan dat ik nu heb. Het hoort gewoon te zijn dat je je temperatuur instelt en klaar. Ik wil niet hoeven draaien en drukken om het comfortabel te krijgen.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door GertjanVB »

Dat werkt ook, in ieder geval bij mij; temperatuur instellen en knopje "auto" indrukken.
Koude lucht is mogelijk een wat overmatige, maar kortstondige, correctie op de ingestelde temperatuur. Ik vind het "verse lucht" mijn ega "koude lucht, brr"
Discussies over de airco overigens hier vervolgen
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cosmiccarbon
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 113
Lid geworden op: 03 mar 2015 09:53
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door cosmiccarbon »

Hierbij stel ik me voor, nieuw forumlid en Zoe-rijder Jean-Pierre.

Sinds 1 December 2014 in particulier bezit van een Zoe Zen, kleur zwart, die nu op 16" Michelin winterbanden staat, gekocht bij Terwolde in Groningen.

Na enkele tropenweken (beetje doorgedramd en 220V stekker van Terwolde kunnen lenen) werd de thuislader eind December geplaatst - helaas 1-fase, een weekje later kwam de correcte 3-fase lader.
Tot nu toe heb ik ruim 4000 km gereden. De Zoe vervangt een Volvo V50 T5 waarmee ik 12.000 km per jaar reed, en komt naast een Volvo V70 T4F, waarmee we 18000 km per jaar reden maar zoals het er nu uitziet ga ik op jaarbasis meer kilometers met de Zoe maken dan met de V70 (16000 om 14000 schat ik zo).

Onze Zoe gebruiken we vooral voor woon-werkverkeer (zelf 50 km per dag, vriendin 70 km per dag en er is maar 1 dag per week dat we beiden werken), familiebezoekjes (kilometer of 50 retour) en natuurlijk de boodschappen.

Stroom komt voor een deel uit mijn 16 SunTech zonnepanelen die de afgelopen jaren een redelijke overproductie gaven ten opzichte van mijn verbruik thuis.

Bij de aanschaf van de Zoe heb ik een klein bedrag gefinancierd tegen een lage rente, wat me verlengde garantie en 4 jaar gratis onderhoud opleverde. De financiering mag ik elk moment aflossen - echt een aanrader dus!
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door OlafH »

Welkom! Veel plezier met je Zoe. Ik heb hetzelfde als jij, een te lage inschatting van het aantal kilometers met de Zoe. Had het op 15.000 / jaar geschat en met de S60 de rest. Maar het liefst laat ik de S60 staan en zoef ik met de Zoe, dus het zullen wel een stuk meer Zoe kilometers worden.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door GertjanVB »

Welkom cosmiccarbon! Getuigd van lef om in die blinde vlek (laadpalen) bovenin in een Zoe te gaan rondrijden. Veel plezier en doe je voordeel met dit forum. Je bent uiteraard van harte uitgenodigd op de ZOE-dag dus schrijf even in!
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door MartijnEV »

Ha alweer een voormalige dikke-Volvo rijder die nu de Zoe prefereert :)
Welkom bij deze snelgroeiende groep!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

michel04
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 jun 2014 22:39
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door michel04 »

Hoewel ik al in het Twizy deel van het forum actief was zal ik me toch maar even voorstellen

Michel, 43 jaar, wonend in Sittad, momenteel eigenaar van een oude BMW 3 serie en een Twizy en als alles volgens plan verloopt per 25 maart eigenaar van een ZOE waarbij de BMW en de Twizy worden ingeruild.

Als auto liefhebber gebeurt dat inruilen een beetje met gemengde gevoelens, vooral bij de Twizy, maar goed, ik heb ook geen zin om voor 2 elektrische auto’s alleen al € 125 per maand met RCI af te tikken.

De Zoe betreft een demo auto, bijna 2 jaar oud, ZEN uitvoering in wit metallic.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door GertjanVB »

Welkom michel04. Wel wat laat, ik zie de post nu net. Je bent al druk met posten zie ik. Terwijl jij de Twizy weg doet, zat ik te kijken of die Twizy er niet bij kan. Er wordt zo veel gebruik gemaakt van de ZOE, dat het batterijcontract naar boven moet worden bijgesteld en we een centrale agenda voor het gebruik van de ZOE hebben moeten instellenr. Veel van die ritjes kunnen ook prima met een Twizy. Maar idd, die batterijhuur! Voor de ZOE OK, voor de Twizy wat te veel van het goede.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

michel04
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 jun 2014 22:39
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door michel04 »

Thanks,

Ik ben inderdaad al actief op het forum, als elektronicus ben ik erg geïnteresseerd in de techniek.

Ik heb met een dubbel gevoel afscheid genomen van de Twizy, maar functioneel en rationeel kijkend was het logisch om mijn oude BMW en de Twizy in te ruilen op de ZOE.

Hoe ik er ook aan rekende, in mijn geval is het veel goedkoper om 4000-5000 extra kilometers voor de ZOE te contracteren dan een Twizy erbij te houden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PieterDeBruijn
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jan 2015 07:14
Actief als: particulier
Locatie: Rijen
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door PieterDeBruijn »

Hallo allemaal, afgelopen week was het dan zo ver; splinternieuwe Zoe Intens geleverd door Auto Bleeker B.V. uit Purmerend. Netjes thuis afgeleverd en we zijn er helemaal mee in onze nopjes. Jullie hadden mij de afgelopen maanden misschien al in dit forum gezien, want ik was al wat huiswerk aan het maken geweest.

Dit is hem dan:
Afbeelding

Inmiddels ook een 14kW (20A 3-fase) laadpunt aangesloten (je bent altijd welkom en krijgt er wifi en een kopje koffie bij (Scholverbos 61, Rijen). Heb laadpassen binnen van ANWB en TheNewMotion. Vrouwlief vroeg zich nog af of het geluid van de knipperlichten zachter of uit konden; iemand nog een tip?
----
Renault Zoe (intens, 2014)
Renault Espace III (2001)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door PieterZoe »

Pieter, mooie uitvoering. En een 14kw lader voegt veel extra rijplezier op een dag toe. Geluid van de knipperlichten: wat bedoel je daarmee? Het bliepgeluidje als je de auto afsluit? Dat kun je uitzetten middels een zekering (zoek op dit forum naar zekering). Het relaisgeluid van de richtingaanwijzer in de cabine kan volgens mij niet aangepast worden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door GertjanVB »

In de nieuw Zoe schijn je het type geluid bij de knipperlichten te kunnen veranderen. Daf55/Patrick (onder anderen) weet daar meer van. Purmerend - Rijen is een leuke afstand. Goeie dealer dat ie hem helemaal kwam brengen! Alles wat je van ver haalt is lekker, wat is er zo speciaal aan Dealer Bleeker in Purmerend?.

Ohja: welkom op het forum en denk nog even aan de ZOE-dag in Lelystad!
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 47
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door zoe2goe »

Welkom @PieterDeBruijn.

Als je bedoelt wat PieterZoe beschrijft: kunstmatige-geluiden-zoe-tot-30-km-h-t1 ... ml#p105652 (en dan gaat ook de "Fußgängerhupe" op stil)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 15
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Casss »

wat is er zo speciaal aan Dealer Bleeker in Purmerend?.
Rijden (relatief gezien) niet de meeste Zoe forumleden met een Zoe uit Purmerend....... :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door RudyH »

Hierbij stel ik me ook even voor.
Ik ben Rudy, 34 jaar en woonachtig in Venray. Wij rijden al 12 jaar Ford. Onze huidige en 3de Ford is een Mondeo station uit 2012. Aanstaande donderdag mogen wij onze ZOE van 10-2013 ophalen bij de bekende Dealer uit Purmerend. De ZOE wordt gebruikt als 2de auto als woon werk verkeer. Wij zijn zeer benieuwd hoe de ZOE ons gaat bevallen in de toekomst. Dagelijks(werkdagen) zal er ongeveer 110km mee worden gereden.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door GertjanVB »

Welkom! Mooi hoor al die nieuwe ZOE-rijders. Mooie dagafstand, volstaat met 's nachts 1 keer vol laten lopen. Zonnepanelen?
Ga me eens verdiepen in die Bleeker :think:
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door RudyH »

Sinds 2 jaar in totaal 25 zonnepanelen liggen.
Tot nu toe zeer tevreden over Bleeker.

Contact verloopt zeer goed en hebben kennis van zaken.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door GertjanVB »

Mooi, lekker duurzaam :thumb:
Dan begrijp ik dat het "grijze" import is. Import van gesubsidieerde Franse Zoe's. Zo pak je toch korting die ze hier niet willen geven. Heeft die Bleeker toch een mooi gaatje in de markt gevonden.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door RudyH »

Loopt toch wel in een paar €1000,- in minder prijs wat je er voor betaald.
Deze kan ik nu besteden in een laadpaal voor thuis. Weet nog niet welke.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 15
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Casss »

Welkom op het forum RudyH!
Deze thuislader werkt voor mij perfect, in 2 a 3 uur weer een volle accu.
http://www.laadoplossingen.nl/3-Fase-thuislader
Zie ook aanleg-particulier-laadpunt-t15919-50.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 47
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door zoe2goe »

Welkom RudyH!

Toen ik 1.5 jaar geleden rondshopte wisten installateurs nog van niks en waren de beste deals van de energiemaatschappijen. Ik ben toen bij Nuon (Keba box) uitgekomen. Mocht je daar ook uitkomen, raad ik je aan nadrukkelijk naar een bestuurbaar model te vragen (de "basic" kan op afstand alleen aan-uit). Met een PV installatie is het op termijn slimmer als je vloeiend de laadstroom kunt bijregelen, dan kun je teruglevering minimaliseren.

De nieuwe Lolo's van TMN zijn ook wel mooi en niet te duur. Zijn bovendien te koppelen aan een Slimme meter. Om redenen irrelevant voor deze post vind ik dat allemaal niks, maar als je het toch al hebt wellicht wel de moeite waard.

Tenslotte bouwt forumlid "fivari" opladers op basis van OpenEVSE. Met een sethe verloopkabel erbij kun je op krachtstroom, een gewone stekker, een franse stekker, etc etc laden. Ook is OpenEVSE software-bestuurbaar.

Succes!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door RudyH »

Zo de ZOE staat op de oprit en te laden met een 220v lader. Moest 1 keer bij laden onderweg. 180KM vanuit Purmerend naar huis. Voor de oplaadpaal ben ik er nog niet uit. Ik heb gekeken naar Laadpaal24 met afstand bediening. gezien ik een domotica systeem thuis heb kan ik het signaal 433mhz opvangen en laten regelen door Domotica. Daarnaast heb ik me ook even verdiept in OpenEVSE. Maar ik denk dat dat meer een hobbymatig project gaat worden. Volgende week maar even goed rond kijken en offertes aanvragen.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in