hey Peepz,
ik ben nieuw hier en meteen ff een brandende vraag.
Ik sta op 't punt om een Scenic DCI te kopen uit 2001. Echter.. m'n vriendin heeft een spierziekte waardoor deze auto zelf met stuurbekrachtiging net ff wat te zwaar stuurt. Is dit te verhelpen? Is er een mogelijkheid om dit enigzins te verlichten?
Ik weet dat er op een Fiat een 'city knop' zit, waardoor de boel echt fuckin' licht wordt. Weet iemand de techniek hierachter?
Mijn dankcque is groot!
J!
stuurbekrachtiging verlichten!?
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
Helaas is de stuurbekrachtiging niet lichter te maken zonder ingrijpende aanpassingen.
Hierbij doel ik dan op een pomp met hogere druk.
Bij de Fiat is de stuurbekrachtiging elektrisch met een hulpmotor aan de stuurkolom.
Door hier een ander programma toe te passen kan deze zo ongelofelijk licht sturen.
Bij de Scenic is nog een normale stuurbekrachtiging toegepast die met vloeistof werkt.
Deze is niet zo even anders te programmeren, hier moet toch het een en ander aangepast worden.
Een auto aanpas bedrijf kan je hiermee verder helpen.
Vanaf 2000/2001 past Renault ook elektrische stuurbekrachtiging toe op de modellen die vanaf toen nieuw zijn uitgekomen of een facelift kregen.
Vanaf de Clio II Phase 2 ongeveer, de serie Twingo die hierna kwam kreeg dit toen ook.
Deze zijn wel anders te programmeren.
Antonio.
Hierbij doel ik dan op een pomp met hogere druk.
Bij de Fiat is de stuurbekrachtiging elektrisch met een hulpmotor aan de stuurkolom.
Door hier een ander programma toe te passen kan deze zo ongelofelijk licht sturen.
Bij de Scenic is nog een normale stuurbekrachtiging toegepast die met vloeistof werkt.
Deze is niet zo even anders te programmeren, hier moet toch het een en ander aangepast worden.
Een auto aanpas bedrijf kan je hiermee verder helpen.
Vanaf 2000/2001 past Renault ook elektrische stuurbekrachtiging toe op de modellen die vanaf toen nieuw zijn uitgekomen of een facelift kregen.
Vanaf de Clio II Phase 2 ongeveer, de serie Twingo die hierna kwam kreeg dit toen ook.
Deze zijn wel anders te programmeren.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Thanx voor de reactie. Ik heb 'm inmiddels gekocht. Zal binnenkort ff foto's maken en plaatsen. Ben erg in m'n nopjes!
't betreft een Scenic DCI uit '01
J!
't betreft een Scenic DCI uit '01
J!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community