Model/uitvoering : 1.2 16v Authentique
Bouwjaar : 2011
Brandstof : Benzine
Ik rij deze wagen nu bijna 1 jaar met veel plezier, echter blijft er 1 probleem terugkomen. Vanaf het begin heb ik last van radiozenders die storen. Eigenlijk kan ik alleen 3FM en 538 redelijk fatsoenlijk beluisteren. Bij het luisteren van een CD of via Bluetooth heb ik geen enkel probleem.
Nu ben ik al 1 keer teruggegaan naar de Renault garage, waarbij ze een nieuwe antenne hebben geplaatst die een beter en sterker bereik zou moeten hebben. Dit heeft het probleem een beetje verholpen, maar het storen is niet weggegaan.
Inmiddels heb ik ook al een nieuwe radio geplaatst, maar het storen van de radiozenders blijf ik houden. Beide radio's zijn van JVC, de originele Renault radio heeft er bij aanschaf van de auto niet ingezeten.
Heeft iemand dit probleem ook gehad, of weet iemand waar het aan kan liggen? Zit het in de bekabeling?
Radiozenders storen Renault Twingo
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 04 dec 2023 08:27
- Actief als: particulier
Re: Radiozenders storen Renault Twingo
Zojuist een paar plaatjes op Google bekeken maar vind geen zichtbare antennestaaf.
Is het een elektronische achterruit-antenne?
Rein
Is het een elektronische achterruit-antenne?
Rein
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Scénic I Phase II · 2.0 RXi 16v Auto · Rouge Cérise Nacré · Blauw leder · ECC · VDO Cruise Control
Scénic I Phase II · 2.0 RXi 16v Auto · Rouge Cérise Nacré · Blauw leder · ECC · VDO Cruise Control
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
Re: Radiozenders storen Renault Twingo
Zo'n storing komt meestal doordat er een slechte "aarde" is.
Het is te proberen een extra draadje van de buitenkant(metaal) van de radio naar de carrosserie te trekken en ook de stekker van de antenne die in de radio zit goed te kontroleren.
mvg WillemS
Het is te proberen een extra draadje van de buitenkant(metaal) van de radio naar de carrosserie te trekken en ook de stekker van de antenne die in de radio zit goed te kontroleren.
mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 550 Weergaves
-
Laatste bericht door murena3.0
-
-
Hoe interieurfilter vervangen? (Twingo 2004 met airco)
door Vertrokken gebruiker 45857 » » in Techniek algemeen - 4 Reacties
- 1041 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken gebruiker 45857
-
-
- 0 Reacties
- 374 Weergaves
-
Laatste bericht door Twenkjan
-
- 4 Reacties