Gisteren naar de dealer volgens afspraak om mijn update in orde te maken want bij mij bleef het bij versie 937 terwijl het 940 moet zijn. (Tomtom november 940, februari 945 / R-link 3 februari 940...).
Na 2 1/2 uur aanwezig geweest te zijn is het uiteindelijk niet gelukt en een nieuwe afspraak gemaakt om de auto een hele dag daar te laten zodat ze contact op konden nemen met de technische dienst van Renault.
Ik had dus nu helemaal geen kaarten meer in mijn navigatiesysteem.
Ze hebben een nieuwe Europa kaart aangekocht maar ook dat mocht niet baten. Er werd gezegd 'er is geen connectie tussen de SD kaart en het R-linksysteem u kunt het thuis misschien nog even proberen'.
Ik heb hem thuis in de computer gestopt en daar zag ik bij SD beheer 2 kaarten van Europa staan met beiden een blanco vakje, dus geen vinkjes erbij.
http://www.clioclub.nl/viewtopic.php?f=245&t=18746
Het was voor mij raden welke kaart de nieuwe was. Ik heb een vinkje gezet voor de kaart met de meeste Mb's en op beheer en synchroniseren geklikt en toen op downloaden in de r-link tolbox.
Dat duurde zo'n 50 min. en toen nog zo'n zelfde tijd om een backup te maken.
Toen de auto gestart, r-link startte op en toen de kaart erin waardoor er kwam te staan 'er is een software update'.
OK, systeem startte opnieuw op en ja wel hoor daar waren ze weer.
Nieuwsgierig naar de versie natuurlijk en ja hoor v940.
Dealer laten weten dat de afspraak om de auto daar voor 'n dag te brengen en een leenauto mee te krijgen geannuleerd kon worden.
Kortom, er stond dus 'geen kaarten gevonden' omdat er geen vinkje bij de kaart stond en hij gewoon leeg was.
Je kon dat ook zien want het groene balkje van de beschikbaarheid op de kaart was minimaal en nu voor 3/4 gevuld.
Dit hele verhaal heb ik even geschreven voor eventuele andere 'slachtoffers'.
De auto was om 10.15 u bij de dealer, 12.45 u (niet) klaar en 15.30 u werkte het systeem weer.
Hopelijk ben ik hier nu even klaar mee maar de updates van R-link lopen dus inderdaad zo'n 3 maanden achter op TT.