TomTom kaartupdate.....

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 37
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door GertjanVB »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Veel klachten horen ze (met enige verbazing) voor het eerst. Een (blijkbaar succesvolle) techniek van de serviesdesk lijkt het haast.
Het in de zak steken van geld door Renault zal wel meevallen, denk niet dat Renault veel verkoopt op deze manier.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

@GertjanVB
Nee maar wat ze verkopen komt uit onze zak en waar blijft het anders? Niet bij TomTom denk ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 37
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door GertjanVB »

ik vermoed geen kwade opzet, er zijn makkelijkere manieren om aan je geld te komen, maar Ik ken idd maar weinig automerken die hun navigatiesysteem en kaartupdates voor weinig aanbieden. Dat prikkelt weer onze zoektocht naar alternatieven :-)

Mijn live services kwamen bij de auto en die heb ik uiteindelijk laten verlopen. Het enigste interessante in dat pakket is de verkeersinfo, dus dat was het geld niet waard. Verkeersinfo krijg ik op mijn R-Link met (oude) kaart wel binnen, blijkbaar via andere bronnen. Nieuwe kaart West-Europa kost 80,00 bij Renault en dan krijg je een jaar lang updates. Op mijn iphone zijn die kaart updates van TomTom gratis en koop ik bij TomTom voor 12,50 per jaar HD verkeersinfo voor Europa. Dus die iPhone met TomTom met gratis kaart updates en HD traffic heeft ook bij mij een plaatsje in de auto.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 171
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Huite »

@Jurjo
Dus je betaald voor je live services 60 euro per jaar maar wat schiet je daar mee op als je op een verouderde kaart rijdt want dan kloppen de 'live' gegevens in een route ook niet meer.
Ik zie het op dit punt toch wat positiever.
Ook al rijdt je met bijvoorbeeld de op één na meest recente kaart is zijn live services natuurlijk nog van toegevoegde waarde.
En ik denk dat voor de meesten van ons een jaarlijkse update van het kaartmateriaal volstaat.
Dan ziet het financiële plaatje er toch wat dragelijker uit.
Maar de vergelijking met een rechtstreekse update bij TT is inderdaad irritant.
Daar is hier al veel over gezegd en dat weet Renault Nederland ook donders goed.
Theo-R-Link kan dat altijd zo mooi uitleggen... :lol:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Breek me de bek niet open! Ik dacht al dat iedereen tevreden was omdat er zo lang geen reacties kwamen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 122
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Marguerite »

Nee, we zijn over het algemeen NIET tevreden over de prijzen en mogelijkheden van de TomTom van Renault R-Link t.o.v. de mogelijkheden en prijzen van de reguliere TomTom.
Maar als RN ons ongenoegen kent is het des te schrijnender, dan worden wij als klanten dus niet serieus genomen!
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

@Theo-R-link
ik reageer nu pas omdat wij de Captur HH pas hebben sinds 6 januari en ging mij nu eens verdiepen in de updates en wanneer die betalend zouden worden.
Aangezien de dealers het meeste niet weten hierover heb ik dus Renault klantenrelaties gebeld met de reactie eerder hier beschreven.
Ik kan het nog steeds niet geloven, bij elke update (4x per jaar)een nieuwe kaart kopen van 99 euro als je up to date zou willen blijven. Wat een schande.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 17807

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Verwijderd 17807 »

Al zou je willen JurJo je kunt niet eens 4 keer per jaar een nieuwe kaart kopen, want er komen er maar 2 per jaar uit. En let dan goed op zodat je niet, net als ik, een nieuwe kaart koopt om dan 6 weken later tot de ontdekking te komen dat die verouderd is omdat er dan inmiddels wel weer een nieuwe kaart is uitgebracht. (Hoe je dat moet controleren heeft iemand hiervoor al uitgelegd.)
Verder belooft renaultNL wel 4 keer per jaar updates, maar, voor zover ik kan overzien, zijn dat tot heden alleen software updates. Zo kreeg ik op mijn account een terugroep/-keer bericht. Bij de dealer werd gesteld dat dat een update voor het radiogebeuren en de navigatie was, niet voor de kaart. Dat duurde meer dan anderhalf uur en kon niet via internet.
Voorlopig denk ik 1 keer per anderhalf a 2 jaar een nieuwe kaart te kopen. Verder heb ik Life Services voor 3 jaar tegelijk aangeschaft, zodat dat op ongeveer 60 euro per jaar komt. Life Services blijft ook met een verouderde kaart werken. Al met al blijft het dan financieel te overzien. Maar toegegeven, ik ben een recreatie rijder, als je elke dag op de weg zit, ligt dat misschien anders.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 122
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Marguerite »

Versies gewone Tomtom en Rlink Tomtom lopen NIET synchroon....
De onze is nu bij 940.
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Nee die indruk had ik, hoop alleen dat dat niet is omdat R-link zo 'achter' loopt. Daar ben ik nog niet achter, moet toch maar weer de moed opbrengen omdat bij Renault na te vragen of weet u, @Marquerite of u ook versie V937 5935 heeft toevallig? Dat zou mij de moeite en ergernis van het bellen besparen....

Het is trouwens ook vreemd dat ik in My Renault bij 'aanbiedingen' bestemd voor mijn auto met mijn kenteken een aanbieding krijg van 4x update van Tomtom voor 39,95.
Het moet toch bekend zijn dat bij mijn kenteken dat hoort bij mijn Captur HH er een R-link systeem in zit waar ik dus met deze aanbieding niets kan. :twisted:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

@Marquerite
Lees net dat uw versie 940 is. Dan is het toch vreemd dat ik maar blijf op V937 met een auto afgeleverd op 6 januari j.l.
Heb mijn SD kaart net div. malen in de computer gestopt en steeds geprobeerd met 'start downloads' maar hij blijft aangeven dat hij up to date is.
In de auto op de juiste manier er in gedaan maar hij blijft hetzelfde.
Toch maar weer eens bellen met Renault en anders terug naar de dealer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 122
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Marguerite »

Even gekeken, maar ik rij zelf rond met versie 935. Ik laat dat zo tot eind van het jaar, dan maar eens denken over een nieuwe versie.
De nieuwste versie in Rlink is nu 940.
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 171
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Huite »

@Jurjo
De mijne is ook op 6 jan afgeleverd met versie 9.30 erop.
Heb hem direct geupt en wel naar de versie 9.35.
In die zin heb jij dus nog "geluk".

En maak je maar niet al te druk over al die kaartversies.
Het helpt n.l toch niet én is slecht voor je hart.... :discuss:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

@Huite
Ik begon mij druk te maken omdat ik er vandaag achter kwam wat een idioot bedrag je moet betalen voor de updates als je in het bezit bent van het R link systeem en aangezien je 'recht' hebt op 3 maanden gratis updates van de kaarten dacht ik dan wil ik ook dat ze bijgewerkt worden want in februari was de laatste update vertelde ze mij bij TomTom.
Ben er inderdaad al de hele dag mee bezig, denk dat ik morgen rustiger ben, haha.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Net werd ik terug gebeurd door Renault Klantenservice naar aanleiding van mijn klacht over het idioot hoge bedrag wat je voor een update voor de kaarten van Tomtom moet betalen als je het R-link systeem in je auto hebt.
Er werd mij gezegd dat ze hard aan het werk zijn om een 'regeling' daarvoor te treffen/maken.
Er werd ook gezegd dat er wat meer klachten over binnen gekomen waren.
Wat ik hiermee wil zeggen is, dat er meer gebeld moet worden met Renault om je ongenoegen kenbaar te maken.
Niet dat dat altijd helpt maar het zet wl meer zoden aan de dijk dan het alleen op het forum te plaatsen want daar schieten we denk ik weinig mee op. :o
Dus op het forum plaatsen EN bellen 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 171
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Huite »

Mwah, er is al wat tegen Renault Nederland aangeschopt hoor wat betreft dit onderwerp.
search.php?keywords=klacht&t=16544&sf=msgonly
Waarmee ik overigens niet zeg dat je ongelijk hebt.

Zie vrijdag Carlos, zal hem vragen wat hij hier van weet.
Hij zit namelijk in het aftersales clubje van Renault Nederland.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

@Huite
ik lees inderdaad net je brief d.d. 14 maart 2014, hele goeie brief maar ik heb het idee dat er nog niets is veranderd in 'n jaar tijd want de kaarten zijn nog steeds verouderd.
De versie die Tomtom in februari uit heeft gegeven is al de 945 en ik krijg als het allemaal lukt bij de dealer, want bij mij lukt het niet omdat hij aangeeft dat mijn kaart up to date is met de 937, de 940.
Dus eerlijk gezegd heb ik er heel weinig vertrouwen in en begrijp ook niet waarom Renault zo met zijn klanten omgaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 122
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Marguerite »

Klachten via Twitter, zijn ze ook "gevoelig" voor. Er zitten mannetjes achter de knoppen om de negatieve publiciteit meteen de kop in te drukken. Hoe meer onvrede, des te meer kans op een doorbraak...
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 171
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Huite »

Ja kwetter en vleeschboek staan in het handboek marketing deel 1.
Het Renault forum niet... :snooty:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 122
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Marguerite »

@Huite
vertaal jij al onze klachten nou eens even in het spaans en overhandig vrijdag het zwartboek aan Carlos, dan komt het allemaal goed met de vermaledijde TOMTOM
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 171
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Huite »

No hay problema! 8)
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 122
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Marguerite »

O dat gaat wel lukken, zie ik!
Maar zonder gekheid, pak 'm aan he!
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 171
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Huite »

:thumb:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 17807

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Verwijderd 17807 »

Huite, is dat stoom uit je oren????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 171
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Huite »

Vandaag volgens afspraak Carlos gesproken over de situatie rondom de kaartupdates
Hem was niet bekend dat er binnen Renault Nederland zou worden nagedacht over en aangepaste regeling rondom de updates.
Op zijn verzoek het mailtje van Jurjo d.d. 7-3 over zijn contact met de klantenservice aan hem doorgezet.
Carlos heeft toegezegd dit te zullen bespreken in de aftersales club van Renault Nederland.
Hij koppelt mij terug wat hier uit gaat komen.
Stay tuned dus ofwel zoals Carlos dat zei: habitar stationed :dance:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 122
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Marguerite »

:doh: Manténgase en sintonía, lees sintjuttemis
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 171
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Huite »

Nee, nee, ik merk dat jij Carlos niet kent...
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 122
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Marguerite »

Dat komt wel op de Captur met koffie-dag, dubbelganger ook goed!
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apsiepman
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2015 14:05
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door apsiepman »

Ook ik ben zo dom geweest een kaartupdate aan te schaffen voor mijn Captur (inmiddels 14 maanden in gebruik en tot tevredenheid). Na betaling bleek de Benelux update niet te downloaden en heb ik contact opgenomen met de klantenservice, telefonisch en per e-mail, resultaat geld terug, maar geen update. Inmiddels is de update ook niet meer te bestellen in de internetshop. Volgens de klantenservice komt dit goed, maar men weet niet wanneer. Misschien bij de volgende Captur? Al vind ik het een dure update als ik er een nieuwe auto voor moet aanschaffen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 171
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Huite »

Update bij de dealer kopen als alternatief voor inruil?
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Gisteren naar de dealer volgens afspraak om mijn update in orde te maken want bij mij bleef het bij versie 937 terwijl het 940 moet zijn. (Tomtom november 940, februari 945 / R-link 3 februari 940...).
Na 2 1/2 uur aanwezig geweest te zijn is het uiteindelijk niet gelukt en een nieuwe afspraak gemaakt om de auto een hele dag daar te laten zodat ze contact op konden nemen met de technische dienst van Renault.
Ik had dus nu helemaal geen kaarten meer in mijn navigatiesysteem.
Ze hebben een nieuwe Europa kaart aangekocht maar ook dat mocht niet baten. Er werd gezegd 'er is geen connectie tussen de SD kaart en het R-linksysteem u kunt het thuis misschien nog even proberen'.
Ik heb hem thuis in de computer gestopt en daar zag ik bij SD beheer 2 kaarten van Europa staan met beiden een blanco vakje, dus geen vinkjes erbij.http://www.clioclub.nl/viewtopic.php?f=245&t=18746
Het was voor mij raden welke kaart de nieuwe was. Ik heb een vinkje gezet voor de kaart met de meeste Mb's en op beheer en synchroniseren geklikt en toen op downloaden in de r-link tolbox.
Dat duurde zo'n 50 min. en toen nog zo'n zelfde tijd om een backup te maken.
Toen de auto gestart, r-link startte op en toen de kaart erin waardoor er kwam te staan 'er is een software update'.
OK, systeem startte opnieuw op en ja wel hoor daar waren ze weer.
Nieuwsgierig naar de versie natuurlijk en ja hoor v940.
Dealer laten weten dat de afspraak om de auto daar voor 'n dag te brengen en een leenauto mee te krijgen geannuleerd kon worden.
Kortom, er stond dus 'geen kaarten gevonden' omdat er geen vinkje bij de kaart stond en hij gewoon leeg was.
Je kon dat ook zien want het groene balkje van de beschikbaarheid op de kaart was minimaal en nu voor 3/4 gevuld.
Dit hele verhaal heb ik even geschreven voor eventuele andere 'slachtoffers'.
De auto was om 10.15 u bij de dealer, 12.45 u (niet) klaar en 15.30 u werkte het systeem weer.
Hopelijk ben ik hier nu even klaar mee maar de updates van R-link lopen dus inderdaad zo'n 3 maanden achter op TT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

ik vind het zeer mooi, maar als ik mijn kaartje in de computer steek vindt hij niets. En ook in de computer was dat zo, tot ik 'verborgen bestanden weergeven' aanklikte. Hopelijk help ik hier andere mee!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Nee, met mijn oude kaart (6 januari jl.....) deed hij ook niets maar dus wel met die nieuwe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 18
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door DHL »

Bij mijn systeem had ik na update plots geen flitspalen meer, ook 1 vinkje vergeten. Is dat bij jullie ook zo bij rlink?

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 17807

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Verwijderd 17807 »

Vanmorgen een software update van 32,3 MB ontvangen en geïnstalleerd. Is kennelijk voor de tolbox zelf, want die geeft nog steeds aan dat de geheugenkaart up to date is.
JurJo heeft er wel werk van gemaakt. De clioclub (genoemde website) heb ik trouwens een paar maanden geleden van mijn computer gegooid, want ik kreeg het bericht dat daar een virus / malware of ander ongemak aan het rondspoken was. Voorzichtig dus!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht