Niet werkend Start Stop systeem

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Gebruikersavatar

hoenderd
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 dec 2012 21:04
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door hoenderd »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Helaas werkt mijn start/stop systeem nog steeds niet naar behoren. Geen pijl op te trekken wanneer wel en wanneer niet. Maakt niet uit of de motor koud is of na een lange snelwegrit. Dit probleem wederom bij de garage kenbaar gemaakt. De Captur is nu al diverse malen terug geweest om dit op te lossen. Ik kreeg de mededeling dat ik nog even geduld moet hebben, aangezien het probleem bij Renault bekend is en men in Frankrijk aan aan een oplossing werkt. Hoeveel geduld moet ik nog hebben? tot ik deze inruil? De Captur is nu 2 jaar op de weg en nog steeds geen oplossing!! . Overigens de leenauto's (Clio en Twingo) hiervan werkt het S&S systeem perfect. Ik ben er na 1.5 jaar klaar mee, voor mij geen Renault meer. :naughty:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 73
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Axel57 »

@hoenderd, het ss systeem is geen wondermiddel hoor? Het werkt bij iedereen maar zo zo en er is inderdaad vaak geen pijl op te trekken wanneer wel en wanneer niet.

Zulke systemen zijn volgens mij alleen bedacht om de wettelijke uitstoot zo laag mogelijk te krijgen zodat de auto betaalbaar blijft.

Ik heb bij andere ook gelezen dat er het een en ander vervangen is maar mijn garage zegt hij werkt dus meer kunnen we er niet aan doen.

Je zou zeggen zorg dan voor een beter accu of stel de systemen wat bij zodat het wat vaker werkt. Maar ja rustig afwachten en kijken waar RN mee gaat komen.

Ik heb laatst een Nissan als leenauto gehad en had ook de indruk dat het ss systeem beter functioneerde. Wel vreemd dat het in de Clio en Twingo wel werkt, dan moet RN toch weten wat er anders is in de Captur.

Ik breng onze Captur maandag weer naar de garage, hopelijk mag ik dan een Clio meenemen kan ik ook eens vergelijken. Laatste keer was het een bijna nieuwe Megane maar kan me niet herinneren of het daar nu wel goed in werkt. Mocht ik maandag weer de Megane meekijgen zal ik er eens beter opletten.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hoenderd
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 dec 2012 21:04
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door hoenderd »

Dank je wel Axel57, ik weet dat het geen wondermiddel is, ik irriteer me echter aan spullen die niet goed functioneren en aan de dealer die zegt dat ik geduld moet hebben. Na 1.5 jaar moet dit gewoon opgelost worden/zijn. :idea:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 73
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Axel57 »

Ja dat ben ik zeker met je eens, als je het erop zet moet het ook werken.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 73
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Axel57 »

Kreeg een Grand Scenic mee van ca 6/7 maanden oud. Had wel de indruk dat het iets beter werkte dan bij de Captur.

Wij komen niet zo heel veel verkeerslichten tegen als wij ergens naar toe gaan. 1 verkeerslicht en we zijn op de snelweg.

Alleen als we de stad ingaan hebben we er 7 geloof ik voordat we in het centrum zijn maar als je er eenmaal een groen hebt kun je ze meestal allemaal doorrijden.

Het eerste verkeerslicht staat net buiten onze woonwijk en dan is de Captur nog niet warm en dan werkt het volgens mij ook niet. Laatst naar Leiden vanaf Middelburg en toen in Leiden werkte het bij alle verkeerslichten. Toen we smiddags weer vertrokken bij niet een licht de stad uit. Zal dan ook wel komen door de temp van de motor?

Zal bij mijn volgende bezoek eens vragen om een Clio dan heb ik beter vergelijk denk ik. Dat zou toch het zelfde systeem moeten zijn als in de Captur.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hoenderd
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 dec 2012 21:04
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door hoenderd »

dank je Axel, dat je de moeite hebt willen nemen. Dat is al heel wat meer als mijn captur doet de laatste maanden ;-)
Ik blijf graag op de hoogte van je bevindingen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Huite »

In tegenstelling tot mijn vroegere TCe90 doet mijn dieseltje het qua start/stop altijd.
Lijkt dus exemplarisch te zijn. Waarschijnlijk dat probleem met de acculading zoals eerder hier besproken.
Slordig inderdaad dat de oplossing zo lang uitblijft...
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 73
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Axel57 »

Ja zeker jammer dat RN niet sneller een oplossing heeft.

Ook vreemd dat alle dealers er een andere versie op na houden. Nu is het geen wondermiddel maar toch fijn als het iets meer zou werken. Alle kleine beetjes helpen om hem net wat zuiniger te maken.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door FrankV »

Ik had laatst een auto van de zaak mee: Kia Rio. Ook daarvan werkte het S&S systeem maar af en toe. Na een rit van 80 km de ene keer wel, de andere keer niet. Wat mij betreft een waardeloos systeem. Ben blij dat mij 120 EDC dat niet heeft....
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Reneetje
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 mar 2014 14:01
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Reneetje »

Twee maanden geleden met dezelfde klacht naar de dealer geweest (en ook dat de kofferbak niet open ging), en na een software update (lees geheel nieuwe software) was het opgelost. De start stop werkt nu nagenoeg altijd als de motor maar warm is.
Renault Captur TCe 90 Dynamique. Two-tone Gris Casiopee / Noir, bekleding Gris/Gris Tropique. Pack Look Exterieur Noir, privacy Glass, Park City Camera, Pack Look Interieur Turquoise, Dorpel beschermers, Achter bumper beschermer, Stoel verwarming, Matten Turquoise

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Helly Hansen
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 72
Lid geworden op: 19 jan 2015 20:22
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Helly Hansen »

Inmiddels mijn captur 3 maanden, maar heeft na de eerste dag het s&s niet gewerkt :( Opvallend is dat de clio en de megane (na het plaatsen van een nieuwe accu) prima werken in de familie. Ligt dus echt aan de captur zelf. Slechte zaak dat renault dit niet oppakt.
Renault captur Helly Hansen voormalig eigenaar sinds 26 februari 2016 kleur rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jurjen
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 jan 2014 10:49
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Jurjen »

Ook al maanden en niet werkend s&s systeem. Twee keer laten nazien,maar niets gevonden. Wel een uitdraai gezien waarop system meldingen stonden waarom het niet werkt. Ze kunnen makkelijker aangeven wanneer het niet werkt dan wel. Zelfs met airco uit, radio uit en warme motor is het systeem niet te trickeren. Ik laat het maar gaan, overigens was er bij Renault Nederland geen storing aan het s&s bekend. Sommigen worden mogelijk met een smoes weer heengezonden..
Capture Dynamique TCE-90
Two Tone; Ivoire / Noir Etoilé
Opties: Pack Style, Pack City Camera, Instaplijsten, Thule verwisselbare trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Huite »

Is een standaard reactie bij Renault Nederland.
Ze horen alles altijd voor de eerste keer... :fp:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rjmattens
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 okt 2014 20:19
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door rjmattens »

Joegheeeee! Gisteren mijn Captur naar Renault-dealer gebracht en daar is de accu en een spanningsding (vergeet elke keer de juiste naam) vernieuwd! Volgens zeggen voor de zekerheid, technisch bleek er geen noodzaak voor.... Maar goed, vanmiddag de auto opgehaald en tot nu toe heeft het s/s prima gewerkt. Niet 1x dat het niet is afgeslagen! Dat was voorheen precies andersom! Mocht het toch weer de andere kant opgaan, dan meld ik het weer.
Voorafgaand aan deze actie ben ik door Renault-dealer gebeld na het invullen van een enquete. En die was niet al te best qua s/s. Vervolgens hebben ze me geregeld gebeld en gevraagd naar de stand van zaken. Toen deze afspraak dus gemaakt en het is wat kort dag, maar het lijkt nu (veel) beter te zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 73
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Axel57 »

@rjmattens welke dealer? Ze zullen er ook wel voor gezorgd hebben dat de accu vol was. Ben erg benieuwd of het morgen nog zo werkt.

Het grootste probleem zit hem volgens mij in hoe de auto gebruikt wordt. Korte stukjes motor niet warm ed.

Laat morgen of overmorgen nog even wat weten aub.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Outdoor
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jan 2015 21:41
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Outdoor »

RJMattens, over welk type Captur gaat het precies?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Peter prinsen
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 jan 2015 23:26
Actief als: particulier
Locatie: Herentals, Belgie

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Peter prinsen »

Ik rij nu sinds een maand met mijn nieuwe tce 90, en tot nu toe heeft de start en stop het nog nooit laten afweten. De wagen word ook voornamelijk gebruikt voor zeer korte stukjes woon werk verkeer ( 6 km). Als ik s'avonds op de baan ga gebruik ik het niet, om de batterij te sparen, aangezien de lichten blijven branden en het meestal om korte stops gaat.
1997 - 2007 Renault Megane Classic 1.9 Diesel, 2007 - 2015 Renault Clio Ph III 1.5 Dci 2015 - .... Renault Captur 0.9 Tce

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Helly Hansen
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 72
Lid geworden op: 19 jan 2015 20:22
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Helly Hansen »

Na drie maanden heeft hij het zeggen en schrijven op één koude ochtend het twee keer gedaan. Daarna niet meer ook niet na lange ritten zonder airco. Denk er over om ook eens naar de dealer te gaan, maar zal wel niks oplossen en krijg je standaard verhaal dat er zoveel factoren van invloed zijn op de werking van het S/S systeem. Weten jullie waarom bv Renault Nederland nooit een reactie geeft op het forum? of heb ik iets gemist. Zij zouden best wel eens op een aantal zaken actief kunnen reageren. Wij zijn immers serieuze trouwe klanten en die moet je niet in de kou laten staan. Lijkt wel of ze ons volkomen negeren. De klant is toch zeker ook koning bij Renault? Kom op Renault geef eens een signaal naar uw kopers en los zaken gewoon serieus op. :discuss:
Renault captur Helly Hansen voormalig eigenaar sinds 26 februari 2016 kleur rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 14612

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Verwijderd 14612 »

Het start-stop systeem op mijn Captur werkt alleen als ik een lange rit (80 km plus) heb gemaakt en dan in een stad bijv. een aantal keren bij stoplichten stil sta, en dan nog niet altijd. Verder werkt het (in ieder geval de afgelopen maanden) niet of nauwelijks. Ik ben daar ook heel blij mee, want van mij hoeft al dat nerveuze gedoe niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdb55
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:22
Actief als: particulier
Locatie: Waddinxveen

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door avdb55 »

@stellingen90: klinkt alsof bij jouw Captur slechts in een beperkt aantal gevallen aan de voorwaarden voor het inschakelen wordt voldaan. Het werkt wel.
Dat geldt voor de meeste reageerders hier. Het S&S werkt wel, maar niet altijd en we snappen niet goed waarom het de ene keer wel werkt en de andere keer niet.
Ik heb het hier al eens eerder gemeld, bij mij werkt het systeem, maar ik merk soms na 60 km rijden over de snelweg dat - waar je verwacht dat het werkt - de melding krijgt dat het nu even niet het geval is. Mijn verklaring is dan dat het te maken zou kunnen hebben met een net ingezette reinigingscyclus van het DPF. De diesels zijn echter in de minderheid.
Het blijft een raadselachtige feature.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rjmattens
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 okt 2014 20:19
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door rjmattens »

Update. S/S werkt nog steeds zoals het hoort! Alleen bij koude motor niet, maar dat kan ik me voorstellen. Betreft een standaard Captur 0.9 Tce. Dus mijn klachten lijken te zijn opgelost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Helly Hansen
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 72
Lid geworden op: 19 jan 2015 20:22
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Helly Hansen »

na vier maanden, lange ritten, goede temperaturen, geen airco etc etc nog geen s/s systeem. kan echt niet. Nu afspraak gemaakt om het e.e.a. te laten checken. Verwacht dat de accu niet oke is. Bij het verlaten van de showroom tijdens het ophalen moest deze nl al met startkabels worden geactiveerd :fp: :fp:
Renault captur Helly Hansen voormalig eigenaar sinds 26 februari 2016 kleur rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rjmattens
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 okt 2014 20:19
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door rjmattens »

Beste HH, ik zou echt aandringen om de accu te vervangen. Anders zou ik het via Renault Nederland doen. Die zijn daar best gevoelig voor en mijn ervaring met hen zijn goed. Ik ben keurig teruggebeld en fatsoenlijk en kundig te woord gestaan. Bij mijn Captur is de accu vervangen en een paar weken daarvoor is er een andere spanningsmeter, -regelaar oid uit een andere Captur in de mijne overgezet. En dát werkte dus (ook) niet. Nieuwe accu heeft bij mijn Captuurtje wonderen verricht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Helly Hansen
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 72
Lid geworden op: 19 jan 2015 20:22
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Helly Hansen »

Wat een drama zeg. Captur naar de garage geweest, bleek accu op 67%. Opladen dan maar, duurde drie uur voordat hij op de 80% zat. Vevolgens weer testen en volgens de garage deed hij het nu wel. Reed na drie uur hangen in de showroom naar huis en wat denk je. Niks wederom geen S/S :fp: :fp: Had al tevoren gezegd accu is niet in orde, want daar heb ik al eerder over gemeld ervaring mee. Nu weer proefrijden en na 1 of 2 weken weer naar de garage. Wordt er moe van............. :cry2: :cry2:
Renault captur Helly Hansen voormalig eigenaar sinds 26 februari 2016 kleur rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 16028

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Verwijderd 16028 »

Dat is ook niet de oplossing, het enige wat werkt is een nieuwe accu en de regelaar op de accu vervangen sinds dat bij mij is gebeurt werkt het weer als vanouds.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door FrankV »

Klinkt als van het kastje naar de muur gestuurd worden! Geen genoegen mee nemen en een deugdelijke accutest eisen! Overigens, als bij aflevering de accu eerst opgeladen moest worden had ik de auto laten staan, tenzij er onmiddellijk een nieuwe accu geplaatst werd....
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 17
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door WillemS »

De Dealers hebben een speciale instructie t.a.v. o.a. de accu wanneer een wagen afgeleverd moet worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door FrankV »

En die is .....?
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 16028

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Verwijderd 16028 »

Ik zou zeggen het probleem van de klant snel oplossen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdb55
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:22
Actief als: particulier
Locatie: Waddinxveen

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door avdb55 »

Nou, ik zou denken: het probleem voorkomen, dus voor aflevering zorgen dat zodanig gecontroleerd is dat je zeker bent dat alles OK is.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 17
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door WillemS »

De instruktie staat in het werkplaats handboek.
Maar ga eens met je wagen langs bij een goede automaterialenzaak, daar hebben ze vast een elektronische accu tester(medtronics) en laat de accu doormeten, je krijgt dan op een briefje hoe het met de accu is gesteld. (denk ook even aan de fooienpot daar).
Daarmee ga je dan naar de Dealer.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Helly Hansen
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 72
Lid geworden op: 19 jan 2015 20:22
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Helly Hansen »

Het S/S was de volgende dag wel actief en gisteren ook. Heb nog hoop, maar blijf wel degelijk twijfels houden. Afspraak is dat de dealer mij contact binnen twee weken. Indien niet akkoord nemen ze de auto een dag in observatie om alles te controleren. Mijn eerste ingeving was ook accu eruit, maar dat doen ze kennelijk niet zomaar. Zelf vond ik het ook slordig dat de auto zonder starthulp niet de showroom uit kwam. Verder top auto overigens. Verder heb ik wel goede ervaring met mijn garage, maar dit is wel een smetje. Hou jullie op de hoogte van mijn S/S avontuur :?
Renault captur Helly Hansen voormalig eigenaar sinds 26 februari 2016 kleur rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jurjen
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 jan 2014 10:49
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Jurjen »

Gisteren naar de dealer geweest om de voorste remleidingen te laten controleren, die waren gelukkig oké. Weer s&s aangekaart. De accuspanning gaf 70% aan terwijl 80% nodig is voor een werkend s&s. Via de computer was de waarde nog veel lager! De monteur vertelde mij dat ze allen een accu mogen vervangen na een foutmelding in het systeem. Er wordt een nieuwe besteld die ik een aantal weken kan uitproberen. Dan weten we het tenminste zeker.
Capture Dynamique TCE-90
Two Tone; Ivoire / Noir Etoilé
Opties: Pack Style, Pack City Camera, Instaplijsten, Thule verwisselbare trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 17
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door WillemS »

Hoe oud is die accu dan? Hij is of niet goed geladen, of defekt.
Goed opladen en dan zien of deze spanning houdt, zo niet dan vervangen.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jurjen
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 jan 2014 10:49
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Jurjen »

De auto, accu is en jaar oud. Na de eerste maand heeft het s&s systeem nooit meer gewerkt. Ik vermoed dat bij nooit meer de vereiste spanning zal krijgen. Een andere accu zal wat vragen beantwoorden verwacht ik.
Capture Dynamique TCE-90
Two Tone; Ivoire / Noir Etoilé
Opties: Pack Style, Pack City Camera, Instaplijsten, Thule verwisselbare trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door TCe120ECD »

En wat als je zelf de accu thuis oplaadt met een acculader. Heb je dat niet, dan is er gauw eentje gehaald bij de Lidl of zo. Tegenwoordig zijn die laders niet meer zo duur.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht