motor schokt tot 2000 rpm bij stationair en rijden
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 26 mar 2015 15:52
- Actief als: particulier
motor schokt tot 2000 rpm bij stationair en rijden
Model/uitvoering : laguna grand tour 1.8 16v_
Bouwjaar : 2001_
Brandstof : benzine _
Hallo,
Ik ben Michael en ik heb een probleem met mijn laguna grand tour waar ik nu 2 jaar in rij. Het is een 1.8 16V uit 2001op benzine.
De motor, en zo ook de hele auto schokt hevig bij stationair draaien,toerental staat stationair op 700 rpm. Bij rijden tot 2000 rpm voel je de auto beetje pruttelen en schokt de auto ook (kun je in beide gevallen goed zien aan de pook).
De auto heeft na de zomer vorig jaar een beurt gehad. Bougies, olie, oliefilter, luchtfilter en interieurfilter zijn vervangen. Bij het losdraaien van de oliefilter is een sensor hierboven, ik denk de BDP sensor stekker afgebroken. Ik wil deze gaan repareren maar weet niet of dit het probleem 100% verhelpt. Ik merkte dat als ik de MAP sensor beweeg tijdens het draaien van de motor, dat de motor anders, maar beter en soepeler gaat lopen (hoor wel een sissend geluid hierbij). Is de MAP sensor misschien kapot of heeft de motor onderdruk?
Ook trouwens als ik op de autoweg rij kom ik niet boven de 160km/uur.
Ik ga dalijk ook injectiereiniger in mijn tank doen om het injectie systeem een beetje te reinigen.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Gr Michael
Bouwjaar : 2001_
Brandstof : benzine _
Hallo,
Ik ben Michael en ik heb een probleem met mijn laguna grand tour waar ik nu 2 jaar in rij. Het is een 1.8 16V uit 2001op benzine.
De motor, en zo ook de hele auto schokt hevig bij stationair draaien,toerental staat stationair op 700 rpm. Bij rijden tot 2000 rpm voel je de auto beetje pruttelen en schokt de auto ook (kun je in beide gevallen goed zien aan de pook).
De auto heeft na de zomer vorig jaar een beurt gehad. Bougies, olie, oliefilter, luchtfilter en interieurfilter zijn vervangen. Bij het losdraaien van de oliefilter is een sensor hierboven, ik denk de BDP sensor stekker afgebroken. Ik wil deze gaan repareren maar weet niet of dit het probleem 100% verhelpt. Ik merkte dat als ik de MAP sensor beweeg tijdens het draaien van de motor, dat de motor anders, maar beter en soepeler gaat lopen (hoor wel een sissend geluid hierbij). Is de MAP sensor misschien kapot of heeft de motor onderdruk?
Ook trouwens als ik op de autoweg rij kom ik niet boven de 160km/uur.
Ik ga dalijk ook injectiereiniger in mijn tank doen om het injectie systeem een beetje te reinigen.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Gr Michael
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Re: motor schokt tot 2000 rpm bij stationair en rijden
Die sensor bij het oliefilter zou ik gewoon vervangen door een nieuw exemplaar.
De MAP sensor die sist is dus lek, waarschijnlijk het kleine o-ringetje waar deze mee aangesloten zit.
De motor krijgt dus valse lucht, en gaat rot lopen.
Ringetje vervangen is heel simpel. Je kent je wagen niet meer terug dan.
SUC6
mvg WillemS
De MAP sensor die sist is dus lek, waarschijnlijk het kleine o-ringetje waar deze mee aangesloten zit.
De motor krijgt dus valse lucht, en gaat rot lopen.
Ringetje vervangen is heel simpel. Je kent je wagen niet meer terug dan.
SUC6
mvg WillemS
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 26 mar 2015 15:52
Hallo,
Denk niet dat ik die tijd er nog in ga stoppen. Heb hem gister laten uitlezen. 2E staafbobine vonkt niet. Andere geprobeerd en gewisseld maar geen reslutaat. Volgens de diagnose steller is de computer kapot.
Bedankt voor de reactie.gr michael
Denk niet dat ik die tijd er nog in ga stoppen. Heb hem gister laten uitlezen. 2E staafbobine vonkt niet. Andere geprobeerd en gewisseld maar geen reslutaat. Volgens de diagnose steller is de computer kapot.
Bedankt voor de reactie.gr michael
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
Of een draadbreukje.. Komt geregeld voor.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-