Continentals met fabrieksfout?

Voor alle informatie over verschillende type banden en (lichtmetalen) velgen.
Forumregels

- Postings worden, wanneer ze niet algemeen van toepassing zijn, ééns in de zoveel tijd verplaatst naar het model-specifieke forum gedeelte.
- Plaats gerust uw Banden/Velgen vraag hier, maar vermeld wel voor welke model Renault u deze vraag stelt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Continentals met fabrieksfout?

Bericht door DHL »

Mijn Espace heeft nu 17.000 km. Profiel van de banden nog niet half weg versleten. Deze week merkte ik aan de voorbanden allemaal kleine zijdelings scheurtjes. Rechts een stuk of twintig, links een vijftal. Heb zoiets nog nooit gezien. Is iets wat je zou verwachten bij oude banden, maar de dot code zegt dat de banden van 2014 zijn. Zijn uiteraard nog de eerste banden sinds hij nieuw is.
Dus mail met foto's naar Conti gestuurd. Twee dagen later stond de expert aan de deur. Die had zoiets ook nog nooit gezien. Bij verdere controle bleek dat er twee uitstulpingen op het loopvlak recht zaten. Begint hij direct dat ik wellicht een noodstop zou gedaan hebben. Ten eerste heb ik nooit een noodstop moeten doen, ten tweede heb ik nog nooit geweten dat een wagen met ABS hierdoor de banden zou stuk rijden.
Besluit:... Conti trekt het laken naar zich toe. Ik moet zo snel mogelijk 2 nieuwe banden kopen en de oude worden door Conti opgehaald voor onderzoek. Bij eventueel technische fout in de constructie krijg ik een vergoeding in verhouding van het restprofiel. Montage en balanceren komen ze niet in tussen, dat moet de garage maar betalen. Die zullen lachen als ik dat zeg vermoed ik.
Ben niet zo blij met de gang van zaken. Als Conti zegt dat er geen technisch probleem is met die banden, hoe kan ik dan een tegenexpertise laten uitvoeren? Uit principe alleen al, zal ik dat in zo'n geval laten doen. Mag me geld kosten, maar zo behandel je de klanten niet vind ik.
Mooier had geweest, mijnheer, we monteren twee nieuwe banden en doen onderzoek naar uw banden en nadien krijgt u een faktuur in verhouding tot het restprofiel.
Nooit hebben die banden een noodstop meegemaakt, een stoeprand geraakt, in een put gereden of wat weet ik veel. Dit is zeer duidelijk een fout in het mengsel.
Heb ze wel een verklaring laten schrijven dat er geen gevaar bestaat op klapband. Moet deze week nl nog enkele grote verplaatsingen doen. Persoonlijk vind ik dat, gezien de band, ze hiermee toch wel risico nemen. Ik durf niet sneller meer dan 12O nu.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Continentals met fabrieksfout?

Bericht door Pleiades »

Gezien hun houding zou ik lekker Michelins plaatsen ;)
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Continentals met fabrieksfout?

Bericht door WillemS »

Vroeger kreeg je een speldje als je de 100.000km haalde met je Conti's.
Ik heb indertijd m'n Safrane die met Conti's werd afgeleverd direkt op Michelin's laten zetten, zonder bijbetaling, nooit spijt van gehad. Voorbanden verv. bij 70.000km en achter bij 110.000. En weer Michelin's.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Continentals met fabrieksfout?

Bericht door DHL »

Tja, ik heb er niet aan gedacht eigenlijk toen de auto geleverd werd. Had inderdaad Michelins moeten vragen.
Donderdag mag ik gaan voor nieuwe banden. Ben eigenlijk best wel kwaad op Conti momenteel. Als banden versleten zijn geef ik met plezier geld uit om ze te vervangen. Maar in dit geval doe ik mijn portefeuille niet graag open, ik betaal niet graag voor andermans fouten. Ze zouden moeten beschaamd zijn en uit klantvriendelijkheid twee banden geven voor de extra moeite ipv liggen zeuren over restprofiel en de montage af te schuiven op de garage (die daar natuurlijk niet akkoord mee is).
Maar ze hebben echt de verkeerde vast zulle. Ik heb tijd en heb rechtsbijstand...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ps.clio
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 mar 2015 09:47
Actief als: particulier

Re: Continentals met fabrieksfout?

Bericht door ps.clio »

ik neem aan dat de auto op 4 gelijke banden is afgeleverd (je schreef 17.000 km, 1e montage banden) uit een zelfde produktie reeks, ik hoor niets over de achterbanden.......;vaak komt een produktiefout in een band in een totale serie voor;
en je zou de nieuwe banden achter kunnen plaatsen, de beste banden moeten immers altijd op de achteras, en de achterbanden op de vooras en dan kijken of die ook die scheurtjes krijgen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Continentals met fabrieksfout?

Bericht door DHL »

Nee inderdaad, de achterbanden zien er perfekt normaal uit. De scheurtjes komen allemaal voor op de boord waar de band overgaat in de zijkant (dus net vanaf het gedeelte wat de grond raakt). Wellicht zouden die achterbanden vooraan ook hetzelfde prob krijgen.
Je breng me nu op een idee om eventueel die achterste naar voor te brengen en de nieuwe achteraan te leggen.... (enkel jammer dat ze van de velg moeten omwille van bandenspanningscontrole)

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ps.clio
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 mar 2015 09:47
Actief als: particulier

Re: Continentals met fabrieksfout?

Bericht door ps.clio »

ik weet niet hoe het bandenspanningssysteem van jouw auto werkt, maar vaak zijn die sensoren aan te passen zonder de banden van de wielen te monteren, kan je dealer wellicht uitleggen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Continentals met fabrieksfout?

Bericht door Pleiades »

Met de clip kunnen ze die sensoren gewoon opnieuw inleren zonder deze uit de velg te halen.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Continentals met fabrieksfout?

Bericht door DHL »

Ja, t is waar... nu je het zegt. Ze kunnen die plaatsen herinlezen. Heb dit bij mijn Latitude moeten laten doen, voorwielen stonden verkeerd.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jans01
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 265
Lid geworden op: 17 jun 2011 19:23
Actief als: particulier

Re: Continentals met fabrieksfout?

Bericht door jans01 »

Vraag me af waarom je dit hebt gemeldt bij Continental en jezelf al deze ellende op de hals haalt. Het gaat om een nieuw geleverde auto door een (Renault) dealer? Dan dien je je te melden bij deze dealer die jouw eerste aanspreekpunt is bij garanties en het probleem moet verhelpen. Zij staan ook sterker tegenover Continental dan jij als eenling!
Als ze gevoel hebben voor service, zullen ze in eerste instantie alle kosten voor hun rekening nemen! Laat zij het verder maar uitvechten met Continental....
Megane Scenic RX4 2001, Suzuki Burgman 400, Ford C-Max 1.6 Titanium
(Voorheen:R16TL, R5GTL, R18TS, R25GTX, Safrane RTV6 3.0i,Twingo Spring,Twingo Air)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

r5alpine
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 165
Lid geworden op: 09 okt 2004 19:19
Actief als: particulier
Locatie: emmen

Re: Continentals met fabrieksfout?

Bericht door r5alpine »

heb he ook gehad met conti banden nog met 7.5 mm profiel tot op de staaldraad doorgescheurd conti wil er niets van weten
zeuren over de bandenspanning terwijl ik sensoren heb
19 cabrio rsi.11txe 16v.alpine V6 GT.R 9 GTX. talisman

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Continentals met fabrieksfout?

Bericht door DHL »

Goh ja Jans, k'heb zelf altijd bij Renault gewerkt he en ken de gang van zaken een beetje. Geloof me dat het beter is dat je de twee partijen aanspreekt. Eerst Conti, kort daarna de garage en dan is er nog de invoerder. Geen akkoord... rechtbijstand.
De garage, da's ook maar de magazijnier die de banden meegeeft aan Conti hoor. Komt er een creditnota is dat ok, komt er gene..tja dan doen zij ook niet veel. Meeste resultaat zal je dan hebben bij de klantendienst van de invoerder. Dat is ten slotte degene die de kortingen voor het netwerk en zo overeenkomt met de leveranciers. Het zijn die die je echt kunnen helpen.
Ik hou jullie op de hoogte...
Ah ja, en ik heb tijd he, ben al jaren ziek en zit hier toch maar te zitten :)

Had een jaar of twee geleden een kapot wiel met mijn vorige espace door in een put te rijden. Heb expertise hier ook thuis gedaan en veel meer geld uitgehaald dan wat de garage zou kunnen. Alles 'hersteld' met tweedehandsonderdelen, een uitlijning bij Auto 5... had natuurlijk geen fakturen. Forfetair overeengekomen met die expert en ik was heel goed vergoed. Ken zo 'n beetje de truuken van de foor he.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Continentals met fabrieksfout?

Bericht door DHL »

Ah ja, nog even bijzeggen dat de garage niks factureert aan mij tot ik een overeenkomst heb. Dus dat zit ook al goed.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in